standkachel aansluiten op m'n D24TIC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 22:56 #1083927
door V700 register
standkachel aansluiten op m'n D24TIC is gemaakt door V700 register
Na jaren krabben en roken bij de koude start ga ik eindelijk m'n standkachel aansluiten.
Het is een beest van een ding met 11,6Kw vermogen, genoeg voor een touringcar of klein woonhuis.Aangezien het een waterverwarmer is heb ik de mogelijkheid ook m'n motorblok voor te verwarmen.
Graag zou ik weten of iemand een idee heeft of er voorschriften zijn m.b.t. de plaatsing van de aan- en afvoerslangen van de kachel.Ik bedoel dus waar moet de aanvoer van warm water komen en waar de afvoer die weer retour gaat naar de standkachel.Misschien zijn hier zelfs forumleden die ervaring hebben met een waterverwarmer kachel in combinatie met de D24 , D24T of D24TIC , want ik ben ook wel benieuwd of er ooit waterverwarmers zijn geleverd door volvo.
Al vast hartelijk bedankt voor jullie mee-denken en evt. antwoorden!!
Het is een beest van een ding met 11,6Kw vermogen, genoeg voor een touringcar of klein woonhuis.Aangezien het een waterverwarmer is heb ik de mogelijkheid ook m'n motorblok voor te verwarmen.
Graag zou ik weten of iemand een idee heeft of er voorschriften zijn m.b.t. de plaatsing van de aan- en afvoerslangen van de kachel.Ik bedoel dus waar moet de aanvoer van warm water komen en waar de afvoer die weer retour gaat naar de standkachel.Misschien zijn hier zelfs forumleden die ervaring hebben met een waterverwarmer kachel in combinatie met de D24 , D24T of D24TIC , want ik ben ook wel benieuwd of er ooit waterverwarmers zijn geleverd door volvo.
Al vast hartelijk bedankt voor jullie mee-denken en evt. antwoorden!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 22:59 #1294859
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, die zijn er. Type 091 B/D, de eerste op benzine en de tweede op diesel. Verwarmen het koelwater en daarmee het blok en het interieur. Fabrikant is Ardic, maar die levert ze niet meer/bestaat niet meer. Welk merk/type heb jij (op het oog ?)240diesel schreef : Misschien zijn hier zelfs forumleden die ervaring hebben met een waterverwarmer kachel in combinatie met de D24 , D24T of D24TIC , want ik ben ook wel benieuwd of er ooit waterverwarmers zijn geleverd door volvo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 23:16 #1294862
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standkachel
De standkachel die ik wil gebruiken is een tikje "overkill" maar ik kocht hem voor een schijntje.T'is een Webasto DWB2010 van 11,6KW op 24 volt.
Voor de voedingsspanning plaats ik gewoon een extra accupak van 2 accu's uit een brandmeldinstallatie.Die gaan de kachel 20 min. voeden waarna ik de motor start en een 12V >> 24V omvormer de voeding overneemt en de accu's weer bij-laad.
Voor de voedingsspanning plaats ik gewoon een extra accupak van 2 accu's uit een brandmeldinstallatie.Die gaan de kachel 20 min. voeden waarna ik de motor start en een 12V >> 24V omvormer de voeding overneemt en de accu's weer bij-laad.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 23:53 #1294866
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eberspacher
Hallo Henk
Ardic is overgenomen door Eberspacher.
groetjes
Mathy
Ardic is overgenomen door Eberspacher.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 23:54 #1294867
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zoekfunktie
Hallo 240diesel
Zoek eens op "standkachel" via de zoekfunktie (linksboven).
groetjes
Mathy
Zoek eens op "standkachel" via de zoekfunktie (linksboven).
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam