welke rembooster zit er op `94 d24tic

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 07:13 #1082909 door V700 register
welke rembooster zit er op `94 d24tic is gemaakt door V700 register
Kan iemand mij vertellen / opzoeken in vadis welke rembooster er in een `94 d24tic hoort?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 14:00 #1288481 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic YV

Mr.Mukkes schreef : Kan iemand mij vertellen / opzoeken in vadis welke rembooster er in een `94 d24tic hoort?
Gr Niels 

  • Volvo 945 aut. 2.4 TDic,  Royal-Line  450.000km  Lidnr: 1136

Als je het yv-nummer erbij zet, is het wel heel gemakkelijk in Vadis op te zoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 20:47 #1288537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic YV1945745s1133344 zo beter?
YV1945745s1133344 zo beter? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 22:43 #1288553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
3516094 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 22:48 #1288554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke, is deze speciaal voor
oke, is deze speciaal voor de diesel of is deze uitvoering te vinden bij benzine modellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 22:59 #1288556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis zegt: 940 5DRS CH
Vadis zegt: 940 5DRS CH -145131. Dat betekent, volgens mij, dat deze is geleverd op alle chassis tot 145131, dus ook benzine.
Ik heb ff gedubbelcheckt met mijn eigen VIN en daar kwam dezelfde informatie boven.
Btw, ik dacht jij zelf ook vadis had, inmiddels?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 23:02 #1288558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uhhh als het goed is bijna,
uhhh als het goed is bijna, mischien zelfs al onderweg :)
 
 
maar dan zal ik wel op zoek moeten naar de "dikke" booster

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 23:03 #1288560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic anders
Volgens mij zit op de diesel een andere rembooster dan op de benzine-modellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 23:17 #1288566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dikkerd
Ja, hij ziet er op de plaatjes inderdaad veel dikker uit dan het nieuwere model. Zullen wel niet uitwisselbaar zijn, maar er is vast wel een deskundige die daar meer van weet.
Ik baseer mijn kennis in deze slechts op vadis (voor zover dat nog niet helder was) en die maakt voor de rembekrachtiger geen (duidelijk) onderscheid tussen benzine en diesel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 23:22 #1288569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel / benzine verschillende boosters?
Als het niet teveel gevraagd is........
Zou iemand dan eens willen kijken of er ook controle-waardes gegeven worden voor het te behalen vacuum bij benzine respectivelijk diesel-modellen.
Stel dat het 0,6 resp. 0,4 is zou ik mij kunnen voorstellen dat de boosters verschillen moeten om dezelfde remdruk op je klauwen te krijgen.(lees dezelfde remvertraging te kunnen behalen)
Het verschil in vacuum kan evt. verklaard worden in de verschillende manieren waarop dat opgewekt wordt....
Ik vraag dit omdat ik een D24TIC dieselmotor gebouwd heb in een benzine-carrosserie en het remvermogen niet echt "des VOLVO's" vind.(misschien dus te verklaren door booster-verschilen)
Ik heb trouwens een vacuum-meter in m'n booster-leiding hangen en m'n vacuum komt zo rond de 0,5bar onderdruk uit.
Al vast bedankt voor alle info!!
 
PS ik durf dit te vragen omdat het dicht tegen het lopende topic aan ligt, anders had ik er een eigen topic aan besteed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD