welke rembooster zit er op `94 d24tic
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Als je het yv-nummer erbij zet, is het wel heel gemakkelijk in Vadis op te zoeken.Mr.Mukkes schreef : Kan iemand mij vertellen / opzoeken in vadis welke rembooster er in een `94 d24tic hoort?
Gr Niels
- Volvo 945 aut. 2.4 TDic, Royal-Line 450.000km Lidnr: 1136
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ff gedubbelcheckt met mijn eigen VIN en daar kwam dezelfde informatie boven.
Btw, ik dacht jij zelf ook vadis had, inmiddels?
- V700 register
- Nieuw lid
-

maar dan zal ik wel op zoek moeten naar de "dikke" booster
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik baseer mijn kennis in deze slechts op vadis (voor zover dat nog niet helder was) en die maakt voor de rembekrachtiger geen (duidelijk) onderscheid tussen benzine en diesel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou iemand dan eens willen kijken of er ook controle-waardes gegeven worden voor het te behalen vacuum bij benzine respectivelijk diesel-modellen.
Stel dat het 0,6 resp. 0,4 is zou ik mij kunnen voorstellen dat de boosters verschillen moeten om dezelfde remdruk op je klauwen te krijgen.(lees dezelfde remvertraging te kunnen behalen)
Het verschil in vacuum kan evt. verklaard worden in de verschillende manieren waarop dat opgewekt wordt....
Ik vraag dit omdat ik een D24TIC dieselmotor gebouwd heb in een benzine-carrosserie en het remvermogen niet echt "des VOLVO's" vind.(misschien dus te verklaren door booster-verschilen)
Ik heb trouwens een vacuum-meter in m'n booster-leiding hangen en m'n vacuum komt zo rond de 0,5bar onderdruk uit.
Al vast bedankt voor alle info!!
PS ik durf dit te vragen omdat het dicht tegen het lopende topic aan ligt, anders had ik er een eigen topic aan besteed.