Aandrijf-as vraagje,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 23:13 #1082605
door V700 register
Aandrijf-as vraagje, is gemaakt door V700 register
Ik moet voor de Grijze 760 een andere aandrijf-as hebben maar zijn deze allemaal het zelfde of zitten hier verschillen in,
Ik zal even uitleggen waarom: zij is geleverd met een 4+Overdrijf geleverd, nu vermoed ik dat die kapot is gegaan want er zit nu een gewone 5 bak onder,
om dit volgens mij passend te krijgen hebben ze een bus aan de aandrijf as gelast met een flens (als vervanging denk ik voor de kruis-koppeling) en die direct op op de bak gemonteerd, maar als je optrekt met de auto dan klappert en bokt zij nogal en dit komt vanwege die starre verbinding heb ik het vermoeden, de achter-as is de multi-link type 1,
op de sloop hier hebben ze 3 aandrijf-assen maar als ze het zelfde zijn is het geen probleem maar als er wel verschillen zijn dan moet ik best gaan zoeken,
Greetings Tom,
Ik zal even uitleggen waarom: zij is geleverd met een 4+Overdrijf geleverd, nu vermoed ik dat die kapot is gegaan want er zit nu een gewone 5 bak onder,
om dit volgens mij passend te krijgen hebben ze een bus aan de aandrijf as gelast met een flens (als vervanging denk ik voor de kruis-koppeling) en die direct op op de bak gemonteerd, maar als je optrekt met de auto dan klappert en bokt zij nogal en dit komt vanwege die starre verbinding heb ik het vermoeden, de achter-as is de multi-link type 1,
op de sloop hier hebben ze 3 aandrijf-assen maar als ze het zelfde zijn is het geen probleem maar als er wel verschillen zijn dan moet ik best gaan zoeken,
Greetings Tom,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 23:52 #1286560
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lassen..
De aandrijfas verlengen door er een flens tussen te lassen, is zowiezo niks/vragen om problemen..............
Wat ik zou doen; aangelaste flens verwijderen, opmeten hoeveel de as "te kort" is, aandrijfas naar een "aandrijf-assen-revisie-bedrijf" brengen.
Je krijgt hem dan als nieuw terug, prijs valt erg mee.
Ik ben destijds goed geslaagd bij Wijlhuizen in Nieuwerkerk a/d IJssel.
Complete cardan-as ingekort, gereviseerd, gebalanceerd, keurig in de verf, als nieuw € 110,00
Moet je hooguit je tussen-lager nog vervangen.
Wat ik zou doen; aangelaste flens verwijderen, opmeten hoeveel de as "te kort" is, aandrijfas naar een "aandrijf-assen-revisie-bedrijf" brengen.
Je krijgt hem dan als nieuw terug, prijs valt erg mee.
Ik ben destijds goed geslaagd bij Wijlhuizen in Nieuwerkerk a/d IJssel.
Complete cardan-as ingekort, gereviseerd, gebalanceerd, keurig in de verf, als nieuw € 110,00
Moet je hooguit je tussen-lager nog vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2010 11:47 #1286582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tussen lager
Ja het tussen lager moet zeker want die heeft goed op zijn ***** gehad,
maar waar heb jij dat laten doen dan want ik ben bij een bedrijf geweest en daar kwam een prijs van 230 uit ex BTW, voor 110 is het een koopje dan laat ik die op de sloop ook liggen, ook al zou ik daar €35 voor kwijt zijn.
maar waar heb jij dat laten doen dan want ik ben bij een bedrijf geweest en daar kwam een prijs van 230 uit ex BTW, voor 110 is het een koopje dan laat ik die op de sloop ook liggen, ook al zou ik daar €35 voor kwijt zijn.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2010 00:39 #1286724
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wijlhuizen
In Nieuwerkerk a/d ijssel

<a href=" www.wijlhuizen.com/NL/index.php "> www.wijlhuizen.com/NL/index.php

<a href=" www.wijlhuizen.com/NL/index.php "> www.wijlhuizen.com/NL/index.php
Moderators: Jerry Stam