Temperatuurverloop van mijn D24TIC

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2010 11:45 #1081848 door V700 register
Temperatuurverloop van mijn D24TIC is gemaakt door V700 register
Dit berichtje schrijf ik omdat ik hier graag kom om wetenswaardigheden uit te wisselen m.b.t. de D24 D24T D24TIC. Aangezien ik het meeste en het eerste op VOLVOLVO zat heb ik daar het orgineel geplaatst maar ik denk dat het hier ook nog wel eens handig zou kunnen zijn;
volvolvo.nl/forum//topic,7981.msg124299.html#msg124299

Ik ben van plan om er nog een paar aan toe te gaan voegen met andere weersomstandigheden / belastingen.Het lijkt me grappig om er eens eentje te maken bij -15 graden buitentemperatuur.Mochten jullie nog vragen / opm. hebben hoor ik dat graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2010 15:06 #1282060 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mooi
Leuk deze grafiek. De temp in de retourbuis is afhankelijk van de reactie van je viscofan. Deze reactie is wat moeilijk voorspelbaar. Bij rijwind is de inschakeling later dan bij stilstand.
Bijvoorbeeld bij stilstand heeft de stralingswarmte van de radiateur meer invloed op het spiraaltje van de viscofan.
Zelf houd ik de temperatuur van de retourbuis bij belasting of warm weer ook altijd in de gaten.
Bij inschakeling viscofan kan de temperatuur dan zo 15 graden zakken. Ook voor een zware belasting (bergop) kun je er dan voor zorgen dat je wat meer reserve capaciteit hebt.
ik ben ook benieuwd naar een grafiek bij een start onder de nul graden, Vooral hoe snel of traag dan de olie op temperatuur is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD