D24TIC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 03:43 #1081802
door V700 register
D24TIC is gemaakt door V700 register
Ik heb nu bijna 3 maanden een 945 D24TIC automaat, heerlijk om te sturen. Ik kom alleen wat vermogen tekort, voor mijn gevoel. Ik heb inmiddels Vadis gekocht via internet. Met de informatie die ik daar kon vinden heb ik ontdekt dat ik vermogen tekort kom.
Ik zou graag in contact komen met een ervaren dieselsleutelaar om mijn D24TIC weer op orde te brengen. Wie kan mij helpen?
Voor de goede orde, de turboslagnen zitten goed vast, de topsnelheid ligt op ruim 160km/u, Het blok loopt lekker, maar onderin mis ik vermogen en heb ik rook. Bij constante snelheid, geen rook en lekker lopen.
Ik zie reacties graag tegemoet.
Groet
Georges
 
 
Ik zou graag in contact komen met een ervaren dieselsleutelaar om mijn D24TIC weer op orde te brengen. Wie kan mij helpen?
Voor de goede orde, de turboslagnen zitten goed vast, de topsnelheid ligt op ruim 160km/u, Het blok loopt lekker, maar onderin mis ik vermogen en heb ik rook. Bij constante snelheid, geen rook en lekker lopen.
Ik zie reacties graag tegemoet.
Groet
Georges
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 09:23 #1281851
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom,
ik heb zelf een
welkom,
ik heb zelf een 760 TD uit 1984 maar daar ligt de zelfde motor in,
te kort komen in vermogen onderin das even lastig op dit moment heb ik mijn boeken niet bij de hand, maar aangezien het een turbo is heeft hij onder in niet direct het vermogen wat je graag zou willen en dat komt gewoon omdat de turbo er in komt vanaf 3000 toeren ongeveer, als je dus meer vermogen onderin wil zou je toch bij een specialist moeten zijn om bezig te gaan met de diesel pomp,
even voor een goed beeld, zijn alle slangen goed aan gesloten ook de vacuüm slangen? want roken onderin als je vermogen vraagt is redelijk normaal zolang je maar geen plaatselijk mistbank hebt en als de motor koud is roken ze ook meer, verder zou ik pas een oplossing of oorzaak weten als ik mijn "groene" boeken bij de hand heb.
en anders zou je kunnen vragen aan Timen Smit die is hier op het forum ook te vinden.
Groeten Tom,
ik heb zelf een 760 TD uit 1984 maar daar ligt de zelfde motor in,
te kort komen in vermogen onderin das even lastig op dit moment heb ik mijn boeken niet bij de hand, maar aangezien het een turbo is heeft hij onder in niet direct het vermogen wat je graag zou willen en dat komt gewoon omdat de turbo er in komt vanaf 3000 toeren ongeveer, als je dus meer vermogen onderin wil zou je toch bij een specialist moeten zijn om bezig te gaan met de diesel pomp,
even voor een goed beeld, zijn alle slangen goed aan gesloten ook de vacuüm slangen? want roken onderin als je vermogen vraagt is redelijk normaal zolang je maar geen plaatselijk mistbank hebt en als de motor koud is roken ze ook meer, verder zou ik pas een oplossing of oorzaak weten als ik mijn "groene" boeken bij de hand heb.
en anders zou je kunnen vragen aan Timen Smit die is hier op het forum ook te vinden.
Groeten Tom,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 09:40 #1281854
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Waaruit valt dat te concluderen ? Niet vervelend bedoeld, ben gewoon geinteresseerd.Georges L. la Porte schreef : Met de informatie die ik daar kon vinden heb ik ontdekt dat ik vermogen tekort kom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 11:18 #1281869
door V700 register
Gr,
Philip
Beantwoord door V700 register in topic .
Wel wat eerder hoor, het moet rijdbaar zijn uit de fabriek en turbo zal echt wel druk geven bij 2000 toeren of al eerder, iemand toevallig een boost metertje in zijn diesel zitten?TGTF schreef : de turbo er in komt vanaf 3000 toeren ongeveer
Gr,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 13:10 #1281875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laaddruk diesel
mijn D24TIC begint druk op te bouwen vanaf 2000 omw. heel voorzichtig enkele tienden bar, bij 2400 een half bar en dan loopt het gelijkmatig op naar 0,9 bar bij 3000 en blijft op die waarde tot max toeren.
genoemde waarden bij plankgas, turbodruk loopt nu eenmaal sneller op bij meer inspuithoeveelheid omdat meer inspuiting uiteindelijk resulteerd in meer energie aan het uitlaatgedeelte.
genoemde waarden bij plankgas, turbodruk loopt nu eenmaal sneller op bij meer inspuithoeveelheid omdat meer inspuiting uiteindelijk resulteerd in meer energie aan het uitlaatgedeelte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 17:03 #1281885
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic d24 tic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 20:04 #1281895
door V700 register
Nou bij mij voelde ik vanaf 3000 toeren pas echt mijn turbo inkomen, en liet zij menig andere moderne auto's achter zich die het niet bij konden houden met optrekken, de echte top heb ik niet uitgeprobeerd,
hoe hij het nu doet na zijn grote beurt is nog steeds een vraag waar nog geen antwoord op is omdat zij nog steeds niet draait, over een week of 2 ben ik klaar met klussen en verhuizen naar mijn nieuwe eigen stekkie, dan maar eens kijken met een andere monteur waarom we haar niet op tijd krijgen.
Beantwoord door V700 register in topic Turbo druk
flip_21 schreef :
Wel wat eerder hoor, het moet rijdbaar zijn uit de fabriek en turbo zal echt wel druk geven bij 2000 toeren of al eerder, iemand toevallig een boost metertje in zijn diesel zitten?TGTF schreef : de turbo er in komt vanaf 3000 toeren ongeveer
Gr,
Philip
Nou bij mij voelde ik vanaf 3000 toeren pas echt mijn turbo inkomen, en liet zij menig andere moderne auto's achter zich die het niet bij konden houden met optrekken, de echte top heb ik niet uitgeprobeerd,
hoe hij het nu doet na zijn grote beurt is nog steeds een vraag waar nog geen antwoord op is omdat zij nog steeds niet draait, over een week of 2 ben ik klaar met klussen en verhuizen naar mijn nieuwe eigen stekkie, dan maar eens kijken met een andere monteur waarom we haar niet op tijd krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam