V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2010 15:49 #1080792
door V700 register
V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.? is gemaakt door V700 register
Ik ben hartstikke blij met mijn V70 D5 met ruim een half miljoen km op de teller maar heb toch wat problemen met het dieseltje.
Probleem 1: Soms/vaak gloeit hij niet voor. Met name 's ochtends als hij koud is blijft het voorgloeilampje uit en dan start hij slecht. Overdag gaat het lampje ook niet branden maar dan is de motor nog vaak warm en start hij vlot.
Als ik het stekkertje van de temperatuursensor los maak dan gaat het voorgloei lampje wel branden als ik het contact aanzet.
Is het waar dat deze temperatuur sensor de temp op het dashboard aan geeft en ook het voorgloeien inschakelt.??
Temperatuursensor geeft wel gewoon de temperatuur aan op het dashboard. Is het mogelijk dat deze sensor minder gaat werken zodat hij niet de juiste temperatuur afgeeft om het voorgloeien in te schakelen(minder dan 5 graden Celcius.) Maar het verder wel gewoon blijft doen.
Probleem 2: Als de motor lekker op temperatuur is dan gaat de motor zoals dat heet "Zagen" inhouden-optrekken-inhouden-optrekken.
Stationair loopt hij prachtig. Niets op aan te merken.
Wat zou dit kunnen zijn.?? Zelf heb ik het idee dat dit met de brandstoftoevoer te maken moet hebben maar wat precies weet ik het niet.
Wie kan mij hiermee verder opweg helpen om dit op te lossen.
Probleem 1: Soms/vaak gloeit hij niet voor. Met name 's ochtends als hij koud is blijft het voorgloeilampje uit en dan start hij slecht. Overdag gaat het lampje ook niet branden maar dan is de motor nog vaak warm en start hij vlot.
Als ik het stekkertje van de temperatuursensor los maak dan gaat het voorgloei lampje wel branden als ik het contact aanzet.
Is het waar dat deze temperatuur sensor de temp op het dashboard aan geeft en ook het voorgloeien inschakelt.??