V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2010 15:49 #1080792
door V700 register
V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.? is gemaakt door V700 register
Ik ben hartstikke blij met mijn V70 D5 met ruim een half miljoen km op de teller maar heb toch wat problemen met het dieseltje.
Probleem 1: Soms/vaak gloeit hij niet voor. Met name 's ochtends als hij koud is blijft het voorgloeilampje uit en dan start hij slecht. Overdag gaat het lampje ook niet branden maar dan is de motor nog vaak warm en start hij vlot.
Als ik het stekkertje van de temperatuursensor los maak dan gaat het voorgloei lampje wel branden als ik het contact aanzet.
Is het waar dat deze temperatuur sensor de temp op het dashboard aan geeft en ook het voorgloeien inschakelt.??
Temperatuursensor geeft wel gewoon de temperatuur aan op het dashboard. Is het mogelijk dat deze sensor minder gaat werken zodat hij niet de juiste temperatuur afgeeft om het voorgloeien in te schakelen(minder dan 5 graden Celcius.) Maar het verder wel gewoon blijft doen.
Probleem 2: Als de motor lekker op temperatuur is dan gaat de motor zoals dat heet "Zagen" inhouden-optrekken-inhouden-optrekken.
Stationair loopt hij prachtig. Niets op aan te merken.
Wat zou dit kunnen zijn.?? Zelf heb ik het idee dat dit met de brandstoftoevoer te maken moet hebben maar wat precies weet ik het niet.
Wie kan mij hiermee verder opweg helpen om dit op te lossen.
Probleem 1: Soms/vaak gloeit hij niet voor. Met name 's ochtends als hij koud is blijft het voorgloeilampje uit en dan start hij slecht. Overdag gaat het lampje ook niet branden maar dan is de motor nog vaak warm en start hij vlot.
Als ik het stekkertje van de temperatuursensor los maak dan gaat het voorgloei lampje wel branden als ik het contact aanzet.
Is het waar dat deze temperatuur sensor de temp op het dashboard aan geeft en ook het voorgloeien inschakelt.??
Temperatuursensor geeft wel gewoon de temperatuur aan op het dashboard. Is het mogelijk dat deze sensor minder gaat werken zodat hij niet de juiste temperatuur afgeeft om het voorgloeien in te schakelen(minder dan 5 graden Celcius.) Maar het verder wel gewoon blijft doen.
Probleem 2: Als de motor lekker op temperatuur is dan gaat de motor zoals dat heet "Zagen" inhouden-optrekken-inhouden-optrekken.
Stationair loopt hij prachtig. Niets op aan te merken.
Wat zou dit kunnen zijn.?? Zelf heb ik het idee dat dit met de brandstoftoevoer te maken moet hebben maar wat precies weet ik het niet.
Wie kan mij hiermee verder opweg helpen om dit op te lossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2010 15:55 #1274988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou deze vraag zeker ook even op een specifiek V70 forum of andere algemene Volvo fora stellen. Deze site richt zich vooral op de Volvo 700 serie waar de volgende modellen toe gerekend worden: 740/760, 780, 940/960 en S/V90. Geen V70 dus, en zeker geen D5. De kans dat je andere fora sneller aan een beter antwoord komt is een stuk groter omdat hier niet zovele ervaring is met de D5. Succes met het oplossen van de storing !
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2010 16:29 #1274989
door Willem Veneboer
Succes !
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Algemeen of 850 forum
Net wat Henk zegt, hoort deze vraag hier niet echt thuis. Op <a href=" www.volvo-forum.nl/ " target="_blank">het algemene Volvo forum kun je je vraag wel kwijt en anders wellicht op www.volvo850forum.com/ " target="_blank">het 850-forum.henk 940LPT schreef : Zou deze vraag zeker ook even op een specifiek V70 forum of andere algemene Volvo fora stellen.
Succes !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2010 16:45 #1274990
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic S60 V70 S80
mogelijk dat je hier nog iets vindt: <a href="
volvov70forum.com/
">
volvov70forum.com/
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2010 17:56 #1274997
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic D5
Beste Ruud,
ik heb zelf enige jaren dagelijks in een S80 D5 gereden. De problemen die jij beschrijft zijn herkenbaar bij een hoge kilometerstand. Wat het voorgloeien betreft: er is waarschijnlijk een gloeibougie kapot. Die dingen staan in serie dus als er aan het begin een kapot is doen de anderen het ook niet meer.
Wat het "zagen" betreft: op de D5 zit een EGR systeem en dat is erg gevoelig voor vervuiling. Zelf heb ik bij 160000 km alles gereinigd uit voorzorg en als je zag wat voor bagger daar uitkwam.............. Waarschijnlijk loopt je motor daarna weer goed. Lukt dat niet dan moet je verder zoeken, maar ik zou dit als eerste proberen.
Verder is de D5 vind ik een super motor. Zuinig en onverwoestbaar.
Succes, Jan.
ik heb zelf enige jaren dagelijks in een S80 D5 gereden. De problemen die jij beschrijft zijn herkenbaar bij een hoge kilometerstand. Wat het voorgloeien betreft: er is waarschijnlijk een gloeibougie kapot. Die dingen staan in serie dus als er aan het begin een kapot is doen de anderen het ook niet meer.
Wat het "zagen" betreft: op de D5 zit een EGR systeem en dat is erg gevoelig voor vervuiling. Zelf heb ik bij 160000 km alles gereinigd uit voorzorg en als je zag wat voor bagger daar uitkwam.............. Waarschijnlijk loopt je motor daarna weer goed. Lukt dat niet dan moet je verder zoeken, maar ik zou dit als eerste proberen.
Verder is de D5 vind ik een super motor. Zuinig en onverwoestbaar.
Succes, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2010 15:36 #1275251
door V700 register
Ik heb jullie advies opgevolgd en geregistreerd bij het V70 forum.
Toch nog een vraag; wat is ERG en waar kan ik info vinden hoe ik dit moet schoonmaken.
En,... allemaal bedankt voor de reacties.
Ruud
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt .!
Ik heb jullie advies opgevolgd en geregistreerd bij het V70 forum.
Toch nog een vraag; wat is ERG en waar kan ik info vinden hoe ik dit moet schoonmaken.
En,... allemaal bedankt voor de reacties.
Ruud
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2010 17:21 #1275257
door V700 register

Beantwoord door V700 register in topic Andersom
Het is EGR, Exhaust Gas Recirculation, oftewel, recirculatie van het uitlaatgas, dit systeem retourt het uitlaatgas naar de inlaat om de niet verbrande delen nogmaals door de cilinders te sturen en zo te verbranden, een milieutrucje om de motor schoner te maken.Ruud V70 D5 schreef :  

Moderators: Jerry Stam