vraagtekens overdrive
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2010 21:19 #1078970
door V700 register
vraagtekens overdrive is gemaakt door V700 register
OVERDRIVE-PROBLEMEN
 
In kerstvakantie heeft een ervaren hobby-diesel-sleutelaar de overdrive opengemaakt en de rubber ringen vervangen. Daarnaast heeft ie het inwendige schoongemaakt. Reden was dat mijn overdrive het niet meer deed. Zo zou mijn probleem opgelost zijn en weer in z`n 5 gereden kunnen worden. Maar helaas bleef mijn auto na reparatie nog steeds rijden in z`n vier. Een paar keer terug geweest naar deze beste man , maar de vijfde werkte niet meer. Heb natuurlijk wel als leek over zijn schouder meegekeken, wat een goede les was.
Rijden alleen in z`n 4 is een beetje kostbaar. Het was erop of eronder nu. Geld was op voor de/een monteur en het laatste spaargeld geteld . Zag ik op marktplaats dat mijn type versnellingsbak werd aangeboden voor 100euro waarbij werd gezegd dat de bak 370.000km gereden had. Blijft altijd een gok. Een dag voordat ik weer moest werken heb ik dag een brug gehuurd (Plooij, doehetzelfgarage in de buurt van Tienhoven)om de overdrive over te zetten. Vooraf de juiste pakking gekocht bij de volvo garage in amerongen. De zuigers overgezet met nieuwe rubbers en verder het inwendige ongemoeid gelaten. En warempel de vijfde doet het weer !!!!
Vanaf 6 januari 2010 elke dag 200km gereden en vandaag 29 januari 2010 op m`n terugweg ging de vijfde uit en dan weer aan ofwel toerental toename en afname. Reed lange tijd met hoog toerental en plots kwam ie er weer in. Aan en dan weer uit. Lampje brandt op het dashboard dat de 5 aanstaat. Het relais achter de asbak is vervangen door de monteur in de kerstvakantie. De bedrading die op de versnellingbak/overdrive vastzit heb ik overgezet van de gekochte bak van 100euro.
Wat kan hiervan de reden zijn ?
Ton
Ken nog 1 bedrijf dat een complete versnellingsbak te koop heeft en die hem voor 400euro incl eronder wil zetten , maar als het probleem minder kosten met zich meebrengt, kies ik liever daarvoor.
 
 
In kerstvakantie heeft een ervaren hobby-diesel-sleutelaar de overdrive opengemaakt en de rubber ringen vervangen. Daarnaast heeft ie het inwendige schoongemaakt. Reden was dat mijn overdrive het niet meer deed. Zo zou mijn probleem opgelost zijn en weer in z`n 5 gereden kunnen worden. Maar helaas bleef mijn auto na reparatie nog steeds rijden in z`n vier. Een paar keer terug geweest naar deze beste man , maar de vijfde werkte niet meer. Heb natuurlijk wel als leek over zijn schouder meegekeken, wat een goede les was.
Rijden alleen in z`n 4 is een beetje kostbaar. Het was erop of eronder nu. Geld was op voor de/een monteur en het laatste spaargeld geteld . Zag ik op marktplaats dat mijn type versnellingsbak werd aangeboden voor 100euro waarbij werd gezegd dat de bak 370.000km gereden had. Blijft altijd een gok. Een dag voordat ik weer moest werken heb ik dag een brug gehuurd (Plooij, doehetzelfgarage in de buurt van Tienhoven)om de overdrive over te zetten. Vooraf de juiste pakking gekocht bij de volvo garage in amerongen. De zuigers overgezet met nieuwe rubbers en verder het inwendige ongemoeid gelaten. En warempel de vijfde doet het weer !!!!
Vanaf 6 januari 2010 elke dag 200km gereden en vandaag 29 januari 2010 op m`n terugweg ging de vijfde uit en dan weer aan ofwel toerental toename en afname. Reed lange tijd met hoog toerental en plots kwam ie er weer in. Aan en dan weer uit. Lampje brandt op het dashboard dat de 5 aanstaat. Het relais achter de asbak is vervangen door de monteur in de kerstvakantie. De bedrading die op de versnellingbak/overdrive vastzit heb ik overgezet van de gekochte bak van 100euro.
Wat kan hiervan de reden zijn ?
Ton
Ken nog 1 bedrijf dat een complete versnellingsbak te koop heeft en die hem voor 400euro incl eronder wil zetten , maar als het probleem minder kosten met zich meebrengt, kies ik liever daarvoor.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2010 21:29 #1263672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedrading
Gaat het lampje ook uit als de bak uit de overdrive raakt ? De bedrading/stekkers zijn bij de ombouw ook grondig geinspecteerd evenals eventuele massapunten ? Olieniveau en kleur/geur van de olie zijn ook goed ?Obv de omschrijving zou je eerder aan een elektrisch dan een mechanisch defect denken. Wellicht zijn er hier mensen die je kunnen helpen met brug, ruimte en sleutelen zodat je de kosten nog wat kunt drukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2010 21:48 #1263675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Hej hej Ton,
ik kan uit je verhaal opmaken dat je het relais ook hebt vervangen. Was dit een nieuw relais? Of een reeds gebruikte (die natuurlijk ook defect kan zijn)Hej då
ik kan uit je verhaal opmaken dat je het relais ook hebt vervangen. Was dit een nieuw relais? Of een reeds gebruikte (die natuurlijk ook defect kan zijn)Hej då
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2010 23:33 #1263703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb een overdrive te koop.....
Wegens opruiming van m'n stalling te koop;
volvolvo.nl/index.php?option=com_smf&...=30&topic=6926.0
veel meer als de advertentietekst kan ik er niet over vertellen maar daar is de prijs dan ook naar......
wat ik er van weet is dat de 7-serie waar hij onderuitkwam een turbodiesel was en die 740 is aangekocht om de motor over te bouwen (in een 940.)
de 740 is rijdend binnengekomen.
volvolvo.nl/index.php?option=com_smf&...=30&topic=6926.0
veel meer als de advertentietekst kan ik er niet over vertellen maar daar is de prijs dan ook naar......
wat ik er van weet is dat de 7-serie waar hij onderuitkwam een turbodiesel was en die 740 is aangekocht om de motor over te bouwen (in een 940.)
de 740 is rijdend binnengekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2010 23:47 #1263706
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Mijn 740 TD had het zelfde
Mijn 740 TD had het zelfde probleem. Ook relais vervangen maar dat maakt niks uit. Als je lampje brand werkt het relais.
Het enige wat ik dan nog gedaan hab is de olie ververst. Splinternieuwe ATF-f erin en hij doet het nu al 2 maand prima. Het is niet 100%. Maar ik denk dat dat met fluschen en nieuwe rubbers plaatsen helemaal opgelost is. Enkel bij heel lage toeren slaat hij er nu soms nog een keer uit. In men 740 op LPG geen problemen met de overdrive.
Ik zou zeggen zit er wel de goede olie in? Het moet echt ATF-F zijn in deze bakken wil je ze goed laten werken.
Het enige wat ik dan nog gedaan hab is de olie ververst. Splinternieuwe ATF-f erin en hij doet het nu al 2 maand prima. Het is niet 100%. Maar ik denk dat dat met fluschen en nieuwe rubbers plaatsen helemaal opgelost is. Enkel bij heel lage toeren slaat hij er nu soms nog een keer uit. In men 740 op LPG geen problemen met de overdrive.
Ik zou zeggen zit er wel de goede olie in? Het moet echt ATF-F zijn in deze bakken wil je ze goed laten werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2010 11:11 #1263720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Ook gehad
Ik Citeer.
Vanaf 6 januari 2010 elke dag 200km gereden en vandaag 29 januari 2010 op m`n terugweg ging de vijfde uit en dan weer aan ofwel toerental toename en afname. Reed lange tijd met hoog toerental en plots kwam ie er weer in. Aan en dan weer uit.
Bij zaten de draadjes wel op selenoide maar stekkertje bij 1 van de 2 was wat ruim en daarom maakte het de ene keer wel contact
en dan weer niet.
Dus ik zeg cotroleer goed de stekkertjes of vervang ze desnoods. ( dat zijn de kosten niet)
Ik Citeer.
Vanaf 6 januari 2010 elke dag 200km gereden en vandaag 29 januari 2010 op m`n terugweg ging de vijfde uit en dan weer aan ofwel toerental toename en afname. Reed lange tijd met hoog toerental en plots kwam ie er weer in. Aan en dan weer uit.
Bij zaten de draadjes wel op selenoide maar stekkertje bij 1 van de 2 was wat ruim en daarom maakte het de ene keer wel contact
en dan weer niet.
Dus ik zeg cotroleer goed de stekkertjes of vervang ze desnoods. ( dat zijn de kosten niet)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2010 23:56 #1264389
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
Heren,
 
Dank voor jullie adviezen. Hij doet `t weer !
 
Ton
Heb de stekkerverbindingen op de solenoid schoongemaakt en verbeterd/vernieuwd en olie ververst/vervangen door olie, die volgens de verkoper, dikker/stroperiger wordt als ie warm wordt.
Met remreiniger heb ik alles wat een elektrische verbinding is schoongemaakt.
 
Dus hij doet `t weer !!!
 
ps:
Brezan Utrecht > aanbieding 9bussen remreiniger voor 16euro
 
Dank voor jullie adviezen. Hij doet `t weer !
 
Ton
Heb de stekkerverbindingen op de solenoid schoongemaakt en verbeterd/vernieuwd en olie ververst/vervangen door olie, die volgens de verkoper, dikker/stroperiger wordt als ie warm wordt.
Met remreiniger heb ik alles wat een elektrische verbinding is schoongemaakt.
 
Dus hij doet `t weer !!!
 
ps:
Brezan Utrecht > aanbieding 9bussen remreiniger voor 16euro
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam