zesde gloeispiraal vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2009 11:01 #1078243 door V700 register
zesde gloeispiraal vervangen is gemaakt door V700 register
ik heb vandaag mijn Volvo naar een Franse garage gebracht om de zesde gloeispiraal te laten vervangen, omdat hij nu wel startproblemen krijgt met het koude weer. Nu heb ik ergens een keer gelezen dat het niet zo moeilijk is, maar ik vind het niet meer terug. De monteur zei dat hij het van onderaf ging proberen. Kan iemand mij een tip geven die ik hem kan vertellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2009 11:25 #1258869 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic achterste gloeispiraal
zo krijg ik deze bij mijn d24 eruit:
  • motorkap recht omhoog zetten (2 vergrendelingen links en rechts op scharnier eerst verdraaien)
  • kapje brandstofriem eraf
  • electrastrip vanaf voren verwijderen (eerst vacuumpomp verwijderen)
  • vanaf de achterkant motorblok met een lange dop 12 en een hefboompje met een kniestukje de gloeispiraal lossen
  • test ook even alle andere gloeibougies door een 40 watt lamp in serie te zetten met een gloeibougie, deze moet dan voluit gaan branden
  • en controleer ook de koudestart inrichting deze moet bij 0 graden een flinke vervroeging geven en een verhoogd stationair(ongeveer 1000 toeren)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2009 22:04 #1258977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijn 4 en 5
Een aanvulling bij die twe regeltjes.
Met een ring/ring sleutel, het model met de knikken, kreeg ik de gloeibougie los en heb ik met twee zware schroevendraaiers de kaars eruitgedraaid. Maak ze eerst magnetisch door ermee tegen een zware magneet te vrijven, vb. van een luidspreker. Zo krijg je hem mee naar boven. Het moertje van de geleidestrip krijg je zo ook makkelijker mee naar boven. Voor de montage deed in het tegenovergestelde.
Om te testen of de gloeibougies het nog doen nam ik een een flinke elektriciteitsdraad, aan de ene kant eventueel met een oog, daarmee maak ik kontakt met de bougie. Met de andere kant vrijf ik even over de plus-klem van de batterij. Als je goed vonken ziet spetteren wil dit zeggen dat de stroom goed door de kaars kan en dat die goed is. Zo heb ik de staat van al de gloeibougies kunnen checken.
Veel geluk met het karwei. Het valt eigenlijk nog goed mee.
Groetjes, Hugo

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC