TDIC en pk's...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2009 18:15 #1078121
door V700 register
TDIC en pk's... is gemaakt door V700 register
ben ik mis of staat de 780TDIC opgegeven voor meer pk's dan de 700/900 serie met dezelfde motor en turbo?
waar zit dan het verschil?
was er wel verschil?
zou eht kunnen dat ze de prestigieuse 780 op papier wat meer power gaven om de prijs te rechtvaardigen?
ik veronderstel dat het blok onveranderd bleef en men de timing (in belgië beter bekend als de avans) aanpaste en misschien ook een ietsje meer turbodruk gaf
of toch een andere turbo?
heeft men voor elke tdic dezelfde turbo lader gebruikt?
waren daar verschillende types in?
wie heeft die wijsheid en wil ze delen?
waar zit dan het verschil?
was er wel verschil?
zou eht kunnen dat ze de prestigieuse 780 op papier wat meer power gaven om de prijs te rechtvaardigen?
ik veronderstel dat het blok onveranderd bleef en men de timing (in belgië beter bekend als de avans) aanpaste en misschien ook een ietsje meer turbodruk gaf
of toch een andere turbo?
heeft men voor elke tdic dezelfde turbo lader gebruikt?
waren daar verschillende types in?
wie heeft die wijsheid en wil ze delen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2009 19:43 #1258105
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic 122 en 129 pk
Ik heb toch het vermoeden dat ze ook daar met schroefjes aan het rommelen zijn geweest.
Ik denk dat een andere turbolader ook wel een dure manier zou zijn om 7 pk te winnen. Ik heb zelf twee keer in een 780 diesel gereden en ze voelde wel iets vlotter aan dan de normale tdic's, maar dat kan ook heel goed tussen de oren zitten.
Wijsheid? Misschien een beetje, maar ik heb 'm in ieder geval niet in pacht; gelukkig maar
Gr. Bouke
Wijsheid? Misschien een beetje, maar ik heb 'm in ieder geval niet in pacht; gelukkig maar
Gr. Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2009 19:53 #1258108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat ietsje vlotter rijden
dat ietsje vlotter rijden kan ook aan het gewicht liggen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2009 19:58 #1258111
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Gewicht
Zou kunnen, mijn 940 d24tic weegt 1474 schoon aan de haak. (automaat) Wat weegt de 780 d24tic?
Groetjes Bouke
Groetjes Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2009 20:16 #1258114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ...
volgens mij ietsje minder...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2009 20:33 #1258121
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewicht
Van een diesel weet ik het niet precies, maar mijn 780 met 204GT weegt 1520 kilo.
Groet,
Wart
Groet,
Wart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2009 21:04 #1258131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus...
weegt de coupé meer...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22-12-2009 22:34 #1258161
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km
Beantwoord door Alexander Satter in topic en
mijn 780 met B280E ledig gewicht 1460kg op kenteken.
Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam