Koppeling vervangen + water lekkage zoeken

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:08 #1077986 door Jan Huijsmans
Koppeling vervangen + water lekkage zoeken is gemaakt door Jan Huijsmans
Heren en dames,

Helaas begint de koppeling, nu het kouder is, te slippen in de 4 en de OD als ik vermogen vraag. Dit doet ie sinds gisterenavond vanaf +- 3000 toeren.

Nu duurt het nog wel even voor er een knutseldag is en daar ik al een koppelingsset heb liggen, zoek ik dus een mogelijkheid om de koppeling ergens, liefst met hulp, te vervangen van de 740 diesel.

Wie kan me helpen aan een brug en een set handen om deze klus te klaren. Ik ben net begonnen bij m'n nieuwe werkgever en ze willen me al iets te graag in een Golf hebben, dus zit ik een beetje op hete kolen... (Zo'n golf is en te klein en te duur...)

Tevens heeft een collega net aan de rechter kant van het blok wat zien lekken. Net even gecontroleerd en het lijkt water te zijn, het is niet vettig, dus geen olie/koelvloeistof. Ik zou zeggen smeltwater, maar niet na een rit van +- 110 km.
Daar zal helaas ook even naar gekeken moeten worden. :(

Vrij vertaald... HELP!

Edit: ter verduidelijking, het idee is om het zelf te doen, laten doen is nu echt geen budget voor. (of nog beter gespecificeerd, gezocht, brug welke op zondag te gebruiken is en eventueel een paar helpende handen)

Edit 2: Water lekkage gevonden, het buisje wat langs het in/uitlaatspruitstuk loopt is behoorlijk krokant en door aan de voorkant. Dat zal dus als eerste vervangen moeten worden. :(

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:11 #1257062 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic kan wel.
Hoi Jan,

waar woon je precies? Ik heb een samenwerkings verband met Bouke Maas (onder de naam Volvimus - Noord cq. - Zuid), die woont in Nijmegen en ik bij Schagen in de buurt. Tegen een schappelijke vergoeding kan één van ons je wel helpen denk ik.

GG,

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:19 #1257065 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Uitdaging...
Op dit moment zit ik even erg krap, ik ben niet voor niets bij m'n oude werkgever weg, daar staat nog een stevig bedrag open aan km vergoeding en vakantiegeld. Niet geheel onverwacht, maar wel erg onhandig, zelfs tanken moet nu al met de credit card. Het budget is nu dus 0, dus ik ben benieuwd wat je een schappelijke vergoeding noemt.

Jan Huijsmans

(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:27 #1257067 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic pb
Ik heb je een PB gestuurd.

GG,

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:01 #1257725 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Koppeling vervangen...
Bouke en Miquel hebben gisteren de koppeling voor me vervangen, wat gezien de tijd die ik had en de noodzaak toch wel erg handig was. Tevens ben ik blij dat ik niet in die koude schuur heb hoeven klussen, het was echt erg koud. (maar net boven 0, dus het ijs op de auto smolt nog een beetje ;) )
De lekkage is gevonden in het buisje van het koelsysteem dat over het inlaatspruitstuk loopt. Het onderdeel is besteld en moet uit het klassieker magazijn komen... de 740 is een klassieker aan het worden. Nu maar hopen dat de onderdelenvoorziening net zo goed gaat worden als voor een 240/amazone,...

Jan Huijsmans

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:07 #1257735 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic koppeling
Hoi Jan,

ik hoop dat je 740 weer helemaal de oude is!
Het was inderdaad koud, maar ja, dan moet je hard doorwerken én een hoop lol maken, hè Bouke, dan krijg je het vanzelf warm!
We hebben de koppelingsplaat en drukgroep in 3 1/2 uur (effectief) vervangen, maar dat was wel even aanpoten.
Succes met de baksteen!

GG,

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:15 #1257736 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Niet helemaal
Ik ben nu het excuus kwijt om het de handbak te rijden (knie oefeningen omdat ie zo zwaar koppelde)
Helaas heb ik wel wat lekkage bij de slave koppelingscylinder gevonden, het rubberen hoesje was van de behuizing geschoten. Waarschijnlijk is er wat troep in gekomen tijdens het rijden. Ik hoop dat het rubber in de behuizing niet is aangetast. (de afdichtring van het pennetje in die cylinder) Ik heb er een plens remvloeistof bij gemikt en hoop dat het zo even genoeg is en dat het zichzelf reinigt. In de sneeuw dat ding aanvalen is niet echt mijn idee van leuk.

Jan Huijsmans

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 20:18 #1258115 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Fixed
Ok, wel met heel wat geluk. De pin van de slave heb ik meerdere keren ingeduwd totdat deze soepel liep en daarna het hoesje weer op z'n plek zodat er geen zooi meer bij kon komen. Dit heeft blijkbaar het afdichtingsrubber van het pinnetje net voorbij de zooi geduwd en de zooi er weer uit... geen lekkage meer na 200+ km.

Jan Huijsmans

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 20:23 #1258119 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Mooi zo.
Blij dat dit ook verholpen is en dat alles weer naar behoren werkt. Toch leuk om aan zo'n lekker ingereden diesel te werken. Gewoon 600.000 nog wat op de teller . Veel rijplezier.
Groetjes Bouke

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 18:37 #1258276 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Klokje rond...
Het is de bedoeling om het klokje rond te rijden, vandaar dat we begin december ook de dorpel hebben aangevallen. (en er een klaar licht om het echt goed te doen)

Jan Huijsmans

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC