olie-lekkage , overdrive , gloeispiralen dashboardzijde , verlichting , startonderbreker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2009 15:15 #1077925
door V700 register
olie-lekkage , overdrive , gloeispiralen dashboardzijde , verlichting , startonderbreker is gemaakt door V700 register
Beste volvo-rijders(-sters),
Rijdt een Volvo940-2400cc-Td-1991-6cil-diesel en heb maar een paar probleempjes.
1 - Vermoed dat olie-lekkage veroorzaakt wordt door de oliekoeler. Net achter het oliefilter heb je, denk ik, de oliekoeler. Zit daar een pakking wat kapot kan gaan of is er dan iets inwendigs wat stuk kan gaan. Is dit moeilijk te verhelpen ? En wat kost het vervangen van een olie-koeler, nieuw of eventueel gereviseerd met pakkingen?
2 - Overdrive doet het niet. De inwendige rubber deeltjes van OD zijn vervangen, tesamen met de koppelingsplaat, kort geleden. Het relais van Od hoor je bij het inschakelen. Wasardoor zou de OD het noet willen doen. Wie heeft dit probleem ook gehad en zou kunnen weten waar de oorzaak te vinden is.
3 - Gloeispiralen dashboardzijde zijn moeilijk te bereiken, zeg maar onmogelijk met mijn dikke vingers. Wie heeft een oplossing. Moet ik delen uitbouwen om er makkelijk bij te kunnen?
4 - Mijn volvo start met verlichting aan. Zou graag de verlichting aan/uit willen kunnen zetten met schakelaar. Heb geen zekering , safety-light , die ik kan uitschakelen.
5 - Ook de startonderbreker heeft kuren. De-activeer de startonderbreker met een sleuteltje. Sleutel in het contactslot en draai om. Lichten gaan aan, doe het dimlicht dan uit, draai het contact om en laat voorgloeien. Lampje voorgloeien gaat uit en probeer te starten. Startonderbreker laat van zich horen, 3 piepjes, en de auto weigert om te starten. De-activeer wederom de startonderbreker, weer voorgloeien, en probeer weer te starten. Vaak bij de tweede of derde keer start ie. Heb begrepen dat de startonderbreker aan meerdere delen vastzit, zoals licht/contactslot/brandstofpomp. Hoe kan ik dit onderdeel verwijderen. Heb het elektrisch deel van het contactslot al eens vervangen.
 
Groet,
Ton
 
 
 
 
Rijdt een Volvo940-2400cc-Td-1991-6cil-diesel en heb maar een paar probleempjes.
1 - Vermoed dat olie-lekkage veroorzaakt wordt door de oliekoeler. Net achter het oliefilter heb je, denk ik, de oliekoeler. Zit daar een pakking wat kapot kan gaan of is er dan iets inwendigs wat stuk kan gaan. Is dit moeilijk te verhelpen ? En wat kost het vervangen van een olie-koeler, nieuw of eventueel gereviseerd met pakkingen?
2 - Overdrive doet het niet. De inwendige rubber deeltjes van OD zijn vervangen, tesamen met de koppelingsplaat, kort geleden. Het relais van Od hoor je bij het inschakelen. Wasardoor zou de OD het noet willen doen. Wie heeft dit probleem ook gehad en zou kunnen weten waar de oorzaak te vinden is.
3 - Gloeispiralen dashboardzijde zijn moeilijk te bereiken, zeg maar onmogelijk met mijn dikke vingers. Wie heeft een oplossing. Moet ik delen uitbouwen om er makkelijk bij te kunnen?
4 - Mijn volvo start met verlichting aan. Zou graag de verlichting aan/uit willen kunnen zetten met schakelaar. Heb geen zekering , safety-light , die ik kan uitschakelen.
5 - Ook de startonderbreker heeft kuren. De-activeer de startonderbreker met een sleuteltje. Sleutel in het contactslot en draai om. Lichten gaan aan, doe het dimlicht dan uit, draai het contact om en laat voorgloeien. Lampje voorgloeien gaat uit en probeer te starten. Startonderbreker laat van zich horen, 3 piepjes, en de auto weigert om te starten. De-activeer wederom de startonderbreker, weer voorgloeien, en probeer weer te starten. Vaak bij de tweede of derde keer start ie. Heb begrepen dat de startonderbreker aan meerdere delen vastzit, zoals licht/contactslot/brandstofpomp. Hoe kan ik dit onderdeel verwijderen. Heb het elektrisch deel van het contactslot al eens vervangen.
 
Groet,
Ton
 
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2009 16:11 #1256740
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gloeispiralen dashboardzijde
Ton
Onderstaand het beste advioes dat ik tot nu toe kreeg van hugo uit Belgie
Ook ik worstelde daar namelijk mee . Heb het nog niet kunnen uitproberen heb eerst examen gedaan voor het master diploma " De Hemel incl schuifdak restaureren "
""
Als je de gloeikaars los gekregen van de 5de cylinder is het best hem helemaal los te draaien met behulp van twee grote schroevedraaiers. Voor de laatste kan je er best aan door de beschermkap van de aandrijfriem van de dieselpomp los te maken, en er met een lange ringsleutel altussen de riem de kaars los te maken. Ik had dit zo gedaan toen ik destijds ik mijn kaarsen had vervangen. De moertjes van de geleidingsstrip kan je best opvangen of terplaatse brengen dmv een magnetische schoevedraaier. Je kan die zelf magnetisch maken door ermee over een grote magneet de vrijven. Ik hoop u daarmee te kunnen helpen. Groetjes, Hugo <a href=" www.hemicuda.be/ "> www.hemicuda.be
Groeten
Fred
Onderstaand het beste advioes dat ik tot nu toe kreeg van hugo uit Belgie
Ook ik worstelde daar namelijk mee . Heb het nog niet kunnen uitproberen heb eerst examen gedaan voor het master diploma " De Hemel incl schuifdak restaureren "
""
Als je de gloeikaars los gekregen van de 5de cylinder is het best hem helemaal los te draaien met behulp van twee grote schroevedraaiers. Voor de laatste kan je er best aan door de beschermkap van de aandrijfriem van de dieselpomp los te maken, en er met een lange ringsleutel altussen de riem de kaars los te maken. Ik had dit zo gedaan toen ik destijds ik mijn kaarsen had vervangen. De moertjes van de geleidingsstrip kan je best opvangen of terplaatse brengen dmv een magnetische schoevedraaier. Je kan die zelf magnetisch maken door ermee over een grote magneet de vrijven. Ik hoop u daarmee te kunnen helpen. Groetjes, Hugo <a href=" www.hemicuda.be/ "> www.hemicuda.be
Groeten
Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2009 16:20 #1256742
door V700 register
Lees <a href="/node/29192">DIT </a>maar eens.
Beantwoord door V700 register in topic Overdrive
Lees <a href="/node/29192">DIT </a>maar eens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam