olie verlies Volvo940-2400cc-Td-1991-6cil-diesel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2009 21:46 #1077305
door V700 register
olie verlies Volvo940-2400cc-Td-1991-6cil-diesel is gemaakt door V700 register
Beste Leden,
Rijdt een Volvo940-2400cc-Td-1991-6cil-diesel en heb olieverlies.
Rechtsonder van het motorblok, bij het oliefilter-turbo-startmotor, is het kletsnat van de olie. Bij het stationair draaien van de motor zie ik niets, waar het lek zou kunnen zijn.
Wie heeft dit probleem ook gehad of kan mij tippen , waar de oorzaak zou kunnen zitten. Regelmatig vul ik een litertje olie bij om het tekort aan te vullen.
Ton
ps:
hij rijdt als een trein...
Rijdt een Volvo940-2400cc-Td-1991-6cil-diesel en heb olieverlies.
Rechtsonder van het motorblok, bij het oliefilter-turbo-startmotor, is het kletsnat van de olie. Bij het stationair draaien van de motor zie ik niets, waar het lek zou kunnen zijn.
Wie heeft dit probleem ook gehad of kan mij tippen , waar de oorzaak zou kunnen zitten. Regelmatig vul ik een litertje olie bij om het tekort aan te vullen.
Ton
ps:
hij rijdt als een trein...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2009 16:53 #1252678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage
Kijk eerst es bij de aansluitingen van de oliefilter en de slangen vanaf de achterzijde van de oliefilter naar de olieloeler.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 17:59 #1252808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klepdekselpakking?
Het zou ook de klepdekselpakking kunnen wezen.
Motor gewoon een keer reinigen aan die zijde en dan stukje rijden 5KM of zo.Daarna stoppen en kijken waar je de lekkage weg ziet komen.
Als de klepdekselpakking lekt; niet harder aandraaien, gewoon even een nwe. er tussen.
Laat de turbo een poosje afkoelen (tot je hem zowat kort aan kan raken met de hand) en spuit dan met de (al hete) stoomspuit de motor schoon.
Overdrijf het niet op je startmotor met de straal er op want het water dringt bijna overal naar binnen in je starter.Daar knapt hij dus niet van op......
Voordeel van je hogedrukspuit al "warm draaien" naast de auto is dat de hete stoom en de hete motor weinig temp. verschil meer hebben.Zou je een koude straal op je hete turbo richten is scheurvorming niet ondenkbaar.
Tot slot, de meeste wasplaatsen verbieden motoren schoon spuiten wegens de smeerbende die het geeft.Als je wat gevulde koeken o.i.d. meebrengt mag je vaak wel even stomen bij een truckwerkplaats......
succes
Motor gewoon een keer reinigen aan die zijde en dan stukje rijden 5KM of zo.Daarna stoppen en kijken waar je de lekkage weg ziet komen.
Als de klepdekselpakking lekt; niet harder aandraaien, gewoon even een nwe. er tussen.
Laat de turbo een poosje afkoelen (tot je hem zowat kort aan kan raken met de hand) en spuit dan met de (al hete) stoomspuit de motor schoon.
Overdrijf het niet op je startmotor met de straal er op want het water dringt bijna overal naar binnen in je starter.Daar knapt hij dus niet van op......
Voordeel van je hogedrukspuit al "warm draaien" naast de auto is dat de hete stoom en de hete motor weinig temp. verschil meer hebben.Zou je een koude straal op je hete turbo richten is scheurvorming niet ondenkbaar.
Tot slot, de meeste wasplaatsen verbieden motoren schoon spuiten wegens de smeerbende die het geeft.Als je wat gevulde koeken o.i.d. meebrengt mag je vaak wel even stomen bij een truckwerkplaats......
succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam