co uitstoot volvo 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 12:02 #1076814 door V700 register
co uitstoot volvo 940 is gemaakt door V700 register
Hallo mensen!
Net terug van de keuring met mijn 940 en de wagen is er niet door. Hier in Belgie gebeurt de keuring door een 'onafhankelijke' organisatie, anders dan in NL. Dat betekent voor mij dat ik voor een herkeuring moet gaan (met twee weken tijd) en dat ik een garage moet laten kijken naar de gebreken. 
Nu goed, de uitlaat van A tot Z verroest, maar hing nog goed genoeg met roest aan elkaar volgens de 'keurder', maar hij heeft dat wel vermeld op papier, dus voor de volgende keuring zal deze gefixt moeten zijn.
Verder was de wagen 'in orde'.
Voor mij is die wagen altijd in orde.
Nu wat wel: Bij de Co2 uitstoot test faalde mijn wagen big time. Ik ben over het algemeen een rustige rijder en gebruik voor woon-werk geen snelwegen.
Bij de eerste test sloeg de wagen 10 uit
Bij de tweede test 6 (omdat de keurder 'em de eerste keer had doorgeblazen)
De keurder zei me 'een potteke' te halen bij een garage om de uitstoot te verlagen.
Mijn vraag is of dit voldoende zal zijn?
Bij de tweede test had ik 6, vergeef me de komma's als leek, het kan ook 0,6 zijn dat ik bedoel en 3 is goed om door de keuring te geraken.
Gaat me dit lukken met een flesje van het een of ander, of moet ik vragen of er iets afgesteld moet worden?
Alvast bedankt!
Placo 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 12:14 #1249709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoonblazen
Heb hetzelfde gehad met mijn 850 TDI die ik uit Nederland heb gehaald. Ben toen de snelweg op gegaan en hem goed laten werken 190 km/u.Eén grote zwarte pluim uit de uitlaat, heb ik 10 km. lang gedaan. Daarna weer terug en de co was weer perfect.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 12:18 #1249710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic co uitstoot volvo 940
dank Henk!
Denk je dat het zal werken of zal ik nog voorzorgsmaatregelen nemen.
Op Nijlen - Antwerpen kan ik 'em wel uitblazen tot 180 km per uur (190 haalt ie niet meer). 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 13:03 #1249716 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic vier
Ik denk dat de waarde naar 4 moet. Je hoeft de snelweg niet op. In een lagere versnelling goed toeren maken levert hetzelfde resultaat op. Voor APK de auto aanbieden wanneer je net zo`n sessie achter de rug hebt scheelt ook.Dus heel warm aanbieden.Waarneer dit niet lukt dan zal de bekende stelschroef van de dieselpomp een stukje uitgedraaid kunnen worden. Die zet je dan na de keuring weer terug!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 19:59 #1249776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is ook geen 850.....

placo schreef : ......wel uitblazen tot 180 km per uur (190 haalt ie niet meer).

Kijk wel uit, want ze controleren op de belgische wegen tegenwoordig vaker....
En van de boetes kan je aardig gaan hyperventileren, moet je daar ook nog je CO op peil brengen.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 20:30 #1249782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is overigens geen CO, dat is
Is overigens geen CO, dat is voor een benzine, maar de K waarde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 21:15 #1249790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aditief toevoegen.
Je kan een aditief die de injectoren en andere delen in de motor reinigen toevoegen als je gaat tanken. daarna een beetje laten inwerken, (Een tijdje rijden met goed door trekken.) en dan naar de keuring ermee. Normaal zal de roettest geen probleem mogen zijn. Moest het toch een probleem geven kan je zoals de posting hiervoor de brandstofpomp wat 'dichtdraaien'. Dat kan door de regelschroef een klein beetje uit te draaien....
Veel succes.
Gr. Hugo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 21:21 #1250015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien helpt...
 ...<a href="/node/382">deze procedure</a>? Die heb ik onlangs toegepast, daarmee kwam mijn 945 d24tic uit '95 (motor naar schatting zo'n 295.000 km) vlekkeloos door de keuring.
 Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2010 13:24 #1260678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En wat zeker werkt, ten
En wat zeker werkt, ten minste bij mijn laatste APK en de uitstoottest in Brussel, 5 liter benzine toevoegen op een halve tank diesel, op goed warme motor even enkele tientallen kilometers op 4000 toeren rijden. Weer een voordeel van die ouderwetse diesels...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC