Probleem met M46 (4bak+OD)
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2009 01:36 #1075445
door K. Lelievre
Probleem met M46 (4bak+OD) is gemaakt door K. Lelievre
Ik wil nog eens beroep doen op jullie expertise.
Mijn 740 van 1987 heeft dus een 4-bak met overdrive.De overdrive deed het niet dus dacht ik dat het waarschijnlijk aan de relais lag. Geen lichtje in het dashboard en geen klik in het relais als ik op het knopje in de pook duw.Heb vandaag twee nieuwe relais geprobeerd zonder succes. Knopje zit aangesloten zoals het hoort en zie niet direct ergens een draadbreuk. Ook alle zekeringen zijn nagekeken en vervangen om zeker te zijn. Ik heb ook het knopje omzeilt en de draadjes gewoon aan elkaar gezet maar ook dan is er geen reactie. De bak schakelt anders prima ook al is de koppeling versleten. Ik heb nog niet onder de wagen gekeken of er daar iets loos is. Word morgen men eerste werk.
Heeft iemand nog een tip waar het kan aan liggen. De solenoid verdenk ik niet aangezien ik geen klik in de relais hoor en geen signaal krijg dat er iets ingeschakeld word. Of kan het toch daar aan liggen en hoe check ik dat?Alvast bedanktGroeten uit Belgie.
Mijn 740 van 1987 heeft dus een 4-bak met overdrive.De overdrive deed het niet dus dacht ik dat het waarschijnlijk aan de relais lag. Geen lichtje in het dashboard en geen klik in het relais als ik op het knopje in de pook duw.Heb vandaag twee nieuwe relais geprobeerd zonder succes. Knopje zit aangesloten zoals het hoort en zie niet direct ergens een draadbreuk. Ook alle zekeringen zijn nagekeken en vervangen om zeker te zijn. Ik heb ook het knopje omzeilt en de draadjes gewoon aan elkaar gezet maar ook dan is er geen reactie. De bak schakelt anders prima ook al is de koppeling versleten. Ik heb nog niet onder de wagen gekeken of er daar iets loos is. Word morgen men eerste werk.
Heeft iemand nog een tip waar het kan aan liggen. De solenoid verdenk ik niet aangezien ik geen klik in de relais hoor en geen signaal krijg dat er iets ingeschakeld word. Of kan het toch daar aan liggen en hoe check ik dat?Alvast bedanktGroeten uit Belgie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2009 08:05 #1242552
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic onder de wagen
Wanneer je nog niet onder de wagen hebt gekeken, waar de solenoid zit, kan je een draadbreuk natuurlijk (nog) niet uitsluiten aangezien de bedrading tot aan deze solenoid loopt. Hij kan zelfs gewoon los zitten.
Dan zal je de relais ook niet horen.... ik zou dus eerst onder de wagen gaan inspecteren. En ook de solenoid blijft natuurlijk een verdachte in de zaak, ondanks dat je geen relais hoort schakelen.

Succes en GG,

Dan zal je de relais ook niet horen.... ik zou dus eerst onder de wagen gaan inspecteren. En ook de solenoid blijft natuurlijk een verdachte in de zaak, ondanks dat je geen relais hoort schakelen.

Succes en GG,

- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2009 23:32 #1242644
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Heb vandaag de tijd gehad om
Heb vandaag de tijd gehad om er onder te kijken. Alles is perfect aangesloten voor zover ik kan zien. Er zitten in totaal 4 draadjes naar mijn bak.Twee die naar de achteruitrijlicht schakelaar gaan. En twee naar de solenoid 1 gele positieve en een kleine zwarte die rechtstreeks massa van de bak neemt.De solenoid ziet er wel roestig uit langs buiten. Kan ik er gewoon stroom op zetten om te testen of die het doet?Heeft er nog iemand een goede solenoid liggen? Of is het beter om direct een nieuwe te kopen?Ik veronderstel dat er olie uit de bak gaat lopen als ik hem er uitdraai? Ga ik dan vast doen als ik de koppeling ga vervangen. Kan ik direct de bakolie vervangen. Zal iets voor volgende week zijn.Welke olie gaat er in die bakken?Groeten uit Belgie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2009 20:19 #1242663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic testen
in z'n 4 zetten, direct stroom erop (liefst op de solenoid bij de aansluiting) Eerst de massa testen..
Bij geen succes even stimuleren met het juiste gereedschap... een hamer dus.
Als je bang bent dat er bij demontage olie uitkomt, een pan eronder..
ouderwets gezellig..
Mvg uit noord Belgie, Rolf
Bij geen succes even stimuleren met het juiste gereedschap... een hamer dus.
Als je bang bent dat er bij demontage olie uitkomt, een pan eronder..
ouderwets gezellig..
Mvg uit noord Belgie, Rolf
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 02:03 #1243727
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Hij doet het weer!!!!!
Hij doet het weer!!!!! Schakelt nu weer prima in z'n 5de.Ik heb de Solenoid even rechtstreeks stroom gegeven en die gaf onmiddellijk een klik. Dus die kon het niet zijn.Bij het vervangen van de koppeling vandaag even de bak er onderuit gehaald en de boel een schoongemaakt en ontvet met remmen reiniger.Alle draden doorgemeten en voorzien van nieuwe contactjes. Alles was nogal smerig en de draden zagen er niet zo goed meer uit op de uiteinden.Toen even de overdrive sensor doorgemeten en die gaf geen kik. M'n probleem zat dus daar.Even snel naar de dealer om een nieuwe sensor. Krijg ik daar als antwoord dat ze die oude rommel niet meer hebben. Ook de laatste keer dat ze mij daar zien.Dan maar snel even naar een onofficiele dealer om de hoek. Hij had geen overdrive-sensor liggen maar gaf me een achteruitrijlicht sensor mee. Die hebben dezelfde draad en het zelfde principe.Boel aangesloten. Koppeling vervangen. Bak er terug onder. Pook in 4 de en snel even testen. En ja hoor daar ging het groene lampje van de overdrive aan.Rijd terug prima.Bedankt voor de hulp een suggesties.Groeten uit Belgie.
Moderators: Jerry Stam