heeft de turbo-olie-aanvoerleiding ergens een restrictie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je leest op internet zijn de meeste aanvoerleidingen vrij klein, AN-3 is van binnen 3.2mm en is al een restrictie op zichzelf.Het viel mij bij vervanging van mijn leiding op dat deze leiding vrij ruim bemeten is met een binnendiameter van rond 5mm.
Nu zou het ook kunnen dat de D24TIC een geknepen banjobout heeft waarmee genoemde leiding op de turbo aangesloten is.Aangezien mijn D24TIC uit verschillende delen is samengesteld zou het dus zomaar kunnen dat ik die restrictie onbedoeld nooit opgenomen heb in mijn aanvoerolie.
Aangezien de brandstofinspuitpomp ook een banjobout heeft met een gekalibreerde boring(voor de vuldruk van de pers-plunjer) zoude turbobanjo ook zo'n restrictie kunnen hebben dacht ik zo.
Uiteindelijk is deze questie belangrijk om de volgende reden;
teveel olieaanvoer kan leiden tot olie meegeven aan turbinezijde en een te lage motoroliedruk voor de rest van de motor
te weinig olieaanvoer kan leiden tot voortijdig kapotlopen van de turbo maar dat zal niemand verbazen denk ik.
Alle meedenken is welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je daar precies mee ? Was het eerst een D24 of D24T en heb je spullen toegevoegd om er een D24TIC van te maken ? Misschien is het vergelijk van de onderdelen voor de olietoevoer in Vadis een idee ?240diesel schreef : Aangezien mijn D24TIC uit verschillende delen is samengesteld zou het dus zomaar kunnen dat ik die restrictie onbedoeld nooit opgenomen heb in mijn aanvoerolie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vadis heb ik wel liggen hier maar niet meer geïnstalleerd, om daar de hele heisa weer voor op de PC te zetten gaat me net even te ver.Maar als er verder geen reacties meer komen zal ik het overwegen opnieuw te installeren.
In ieder geval bedankt voor je mee-denken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan me voorstellen dat maar 1 bout de gekalibreerde opening heeft en de andere bout standaard is.Dus als vadis voor beide bouten hetzelfde nr. geeft ben ik geneigd te denken dat die bouten standaard bouten zijn uit de hydrauliekwereld en de restrictie daarin niet gezocht hoeft te worden.
Andersom zou ik bijna met zekerheid zeggen dat 1van de bouten een restictie heeft als vadis verschillende nrs. toekent aan de bouten......
Ik denk dat ik toch maar even kijk of vadis ook op Vista draaien wil, m'n vingers jeuken om een zoekopdracht in te tikken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan zijn het de volgende nummers:
973950 (968178) voor de banjobout van de olie aanvoerleiding van de turbo
844237 voor de banjobout op de injectiepomp
Dan zouden het dus twee verschillende zijn, waarbij die op de turbo een standaard industrieversie zal zijn. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen..
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
met restrictie; restrictie;
Even voor de goede orde, het zijn niet mijn filmpjes maar gevonden op youtube, t'is puur om even een beeld te geven rond mijn vraag.
Die 25% zal toch ergens door bepaald moeten worden, of het zou zo moeten zijn dat het filterhuis zelf ergens al een restrictie heeft.Ik zou willen dat ik een systeembeschrijving had van de D24TIC zoals volvo-monteurs die misschien kregen in betere jaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry voor het misverstand, de banjo voor de brandstof-inspuitpomp was slechts een voorbeeld om aan te geven dat in een banjobout prima een restrictie gemaakt kan zijn.
Deze bout diende slechts als voorbeeld en staat verder los van de turbo-olie-aanvoer-vraag.Nogmaals excuus dat je daar nu voor jandoedel naar gekeken hebt.
In vadis zou er gekeken moeten worden naar;
-de banjobout in de turbo
-de banjobout in het oliefilterhuis
beide banjobouten zijn dus om de olie-aanvoer-leiding te monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-