Te traag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2009 22:42 #1074945
door V700 register
Te traag is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ik rij met een Volvo 940 GLE TDI, bj 1994, het is een 2.4 6 cilinder diesel,
Of de motor nu koud of warm staat het maakt niks uit, van nul tot 100 km/p uur heb ik meer dan een minuut nodig,
wat is er mis, is het de turbo of is het de interkooler.
Wie kan of wil me helpen.
Je kan me mailen via: <a href="mailto:walter_volvo@hotmail.com">walter_volvo@hotmail.com
Groetjes Walter_volvo940,
Ik rij met een Volvo 940 GLE TDI, bj 1994, het is een 2.4 6 cilinder diesel,
Of de motor nu koud of warm staat het maakt niks uit, van nul tot 100 km/p uur heb ik meer dan een minuut nodig,
wat is er mis, is het de turbo of is het de interkooler.
Wie kan of wil me helpen.
Je kan me mailen via: <a href="mailto:walter_volvo@hotmail.com">walter_volvo@hotmail.com
Groetjes Walter_volvo940,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 11:19 #1240395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo?
ik weet niet of dit met dit geval iets te maken had, maar bij mijn taxi van het bedrijf was ook de turbo kapot. heel erg lang van 0 naar 80....harder als 90 wou dat kreng niet meer, ook niet met voet op de grond. dus kan best de turbo zijn die de geest gegeven heeft.

bas

bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 11:25 #1240396
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet meteen de turbo verdenken ........
Een opmerking die je vaak hoort is dat de turbo stuk is. In 9 van de 10 gevallen is dat niet zo ! Heb je de auto onlangs gekocht of rij je er al langer mee ? Vaak gebeurd het namelijk dat ze de pomp zo afstellen dat de motor weinig rookt (verkooptrucje) en dat houdt in dat hij zover afgeknepen is dat hij te weinig diesel krijgt. Zonder voldoende diesel weinig ontbranding dus te weinig energie. TIP : laat de pomp eens op tijd zetten en google in dat geval eens op Jaap Pul op Urk !
Heb het zelf aan de hand gehad ........... van 80 naar 120 in 2 minuten !!
Jacques
Heb het zelf aan de hand gehad ........... van 80 naar 120 in 2 minuten !!
Jacques
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 13:46 #1240400
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic check eens of de wastegate
check eens of de wastegate actuator arm nog wel vast zit aan de turbo. als deze los is geschoten heb je geen opbouw van boost. verder is elke lekkage tussen turbo en inlaatspruitstuk funest want dan lekt je boost weg. dus check slangen op scheuren, check op losse slangklemmen, check de intercooler op scheuren/lekken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 16:01 #1240403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Walter
Komt de motor wel op toeren als je stil staat? Brandstoffilter misschien verstopt?
Het kan van alles zijn maar de vraag is ook: sinds wanneer en was het plotseling of heel geleidelijk gegaan?
Het kan van alles zijn maar de vraag is ook: sinds wanneer en was het plotseling of heel geleidelijk gegaan?
Moderators: Jerry Stam