turbo de-monteren en vervangen / of schoonmaken...wat is het beste
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.turbochargers.nl/
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb er goede verhalen over vernomen, ook van mensen op dit Forum
over dat reiningen heb ik nog weinig gehoord hier..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in een CBV of wastegate die hapert of verkeerd staat afgesteld.
Als het lampje kortstondig oplicht, en niet eens bij lage toeren, zou ik er niet eens van wakker liggen, er zit heus marge zat in de motor. Als je het standaard intercoolerpakket (met turbo+) voor de 240 aanschaft (USA) zul je in het boekje lezen dat je het stekkertje van dit lampje moet losmaken omdat ie anders oplicht.
Gr. A
- V700 register
- Nieuw lid
-

bedankt voor je mailtje !
Ton
Wat is> een CBV of wastegate die hapert of verkeerd staat afgesteld<
En het lichtje gaat branden bij lage en hoge toeren boven 3500toeren...

- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
bellen schreef : A,
bedankt voor je mailtje !
Ton
Wat is> een CBV of wastegate die hapert of verkeerd staat afgesteld<
En het lichtje gaat branden bij lage en hoge toeren boven 3500toeren...
Een diesel heeft geen CBV klep (die zit op de benzine's om de drukpiek op te vangen die ontstaat na het dichtgooien van de gasklep, deze diesel heeft geen gasklep).
wastegate kan goed het probleem zijn. Demonteer de drukdoos, voel of de wastegate hendel nog soepel gaat (die in het turbinehuis verdwijnt), zet eens 1 bar op de drukdoos en kijk of deze ergens lekt (en of deze goed beweegt), controleer de slang naar de drukdoos.
- V700 register
- Nieuw lid
-