slangetjes tussen verstuivers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 11:38 #1072018 door V700 register
slangetjes tussen verstuivers is gemaakt door V700 register
mijn dieselkennis is minimaal maar wens het wel te leren kennen...wie helpt ?!
Ton
alle filters zijn vervangen met bijhorende vloeistoffen erbij.
stationair loopt ie goed...als je het gaspedaal helemaal intrapt tot ver in het rode gedeelte kan de motor moeiteloos hebben...je hoort hem wel bonken en ratelen en heeft een harde blikkerige hoorbare tik...trap je echter het rempedaal in verdwijnt het harde tikken...merk ook dat het rempedaal bij het constant hard intrappen mee gaat geven...
acceleren boven de 125 km/u lukt niet...zoek naar de oorzaak
merk op dat tussen elke verstuivers een slangetje zit, dat poreus soms zelfs gescheurd is...wat is de bedoeling van dit slangetje...kan dit de werking van de motor be-invloeden...denk namelijk aan valse lucht wat bij benzine-motoren de werking kan be-invloeden...
wie heeft/weet raad  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 11:44 #1225331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slangetjes tussen verstuivers

bellen schreef : merk op dat tussen elke verstuivers een slangetje zit, dat poreus soms zelfs gescheurd is...wat is de bedoeling van dit slangetje...kan dit de werking van de motor be-invloeden...denk namelijk aan valse lucht wat bij benzine-motoren de werking kan be-invloeden...
wie heeft/weet raad  

Hej hej Ton,
dit is de brandstof retourleiding, die moeten in ieder geval heel zijn.
Hej då

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 11:48 #1225332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad de retourleiding,
Inderdaad de retourleiding, dat blikkerige tikken is waarschijnlijk de vacuumpomp voor de rembekrachtiger.
Deze wordt als ik het goed heb met een getandde riem aangedreven en zit achterop de motor.
Mvg ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 11:53 #1225333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vacuumpomp

Borderpatrol schreef : Inderdaad de retourleiding, dat blikkerige tikken is waarschijnlijk de vacuumpomp voor de rembekrachtiger.
Deze wordt als ik het goed heb met een getandde riem aangedreven en zit achterop de motor.
Mvg ben

Hej hej,
de vacuumpomp zit  op het blok net voor de brandstofpomp en deze wordt niet aangedreven door een riem. Het kan absoluut geen kwaad, het is alleen een rot geluid.
Hej då Toon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 11:59 #1225334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar de brandstofpomp toch
Maar de brandstofpomp toch wel???waar dan vervolgens die vacuumpomp aan zit....
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 12:05 #1225335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar de brandstofpomp toch
Hej hej Ben,
inderdaad wordt de brandstofpomp aangedreven door een riem, maar de vacuumpomp niet. Ik heb helaas geen foto om de juiste plek waar de vacuumpomp zit te tonen.
Maar ik zal even op de site rond kijken of er een afbeelding van is.
Hej då

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 12:08 #1225337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Toon, Dan was dat het,
Hallo Toon,
Dan was dat het, stond me nog iets bij van een riem achterop het blok, vond het maar een rare constructie, als ie van tijd verspringt kom je niet ver meer denk ik...
Mvg Ben

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 12:10 #1225338 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic vacuumpomp diesel
Deze zit tussen de 3e en de 4e injector op de kop geschroefd. Hij wordt aangedreven via een stift door een extra nok op de nokkenas.

gr. Bouke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 12:12 #1225340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk, dan was ik dus echt in
Kijk, dan was ik dus echt in de war met de inspuitpomp..
Bedankt voor de aanvulling.
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 12:50 #1225347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slangen

bellen schreef : stationair loopt ie goed...als je het gaspedaal helemaal intrapt tot ver in het rode gedeelte kan de motor moeiteloos hebben...je hoort hem wel bonken en ratelen en heeft een harde blikkerige hoorbare tik...trap je echter het rempedaal in verdwijnt het harde tikken...merk ook dat het rempedaal bij het constant hard intrappen mee gaat geven...

Zoals gezegd denk ik voor het tikken ook aan de stift van de vacuumpomp. Die wordt (zoals ook al gezegd) aangedreven door de nokkenas mbv een stift. Als de stift slijt ga je hem horen. Je kunt voor ongeveer 2 tientjes een nieuwe halen bij de VW dealer. Dezelfde motoren worden ook de VW LT bussen gebruikt namelijk.

bellen schreef : merk op dat tussen elke verstuivers een slangetje zit, dat poreus soms zelfs gescheurd is...wat is de bedoeling van dit slangetje...kan dit de werking van de motor be-invloeden...denk namelijk aan valse lucht wat bij benzine-motoren de werking kan be-invloeden...

Het slangetje zal (zoals wederom gezegd) is voor de retour van de verstuivers. Het lijkt me dat poreus zijn niet veel uit zal maken voor het lopen van de motor. Tussen brandstofpomp en verstuiver staat hoge druk, wat niet gebruikt wordt gaat onder lage druk terug. Het is een slangetje en geen brandstofleiding en daarom niet geschikt voor hoge druk. Volgens mij kan er geen lucht via het slangetje (en dan weer via de verstuiver ??) in de cilinder komen. De druk in de brandstofleiding naar de verstuiver is ook zo hoog dat lucht in de retourslangen niet voor een verstoorde brandstoftoevoer zorgt (natuurlijk wel als het in de hogedruk leidingen zit). Ivm brandgevaar/milieu zouden de poreuze slangen natuurlijk wel vervangen moeten worden. Qua niet kunnen acceleren: misschien staat de brandstofpomp niet goed afgesteld (tand versprongen/pomp te arm/rijk ) ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC