slangetjes tussen verstuivers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ton
alle filters zijn vervangen met bijhorende vloeistoffen erbij.
stationair loopt ie goed...als je het gaspedaal helemaal intrapt tot ver in het rode gedeelte kan de motor moeiteloos hebben...je hoort hem wel bonken en ratelen en heeft een harde blikkerige hoorbare tik...trap je echter het rempedaal in verdwijnt het harde tikken...merk ook dat het rempedaal bij het constant hard intrappen mee gaat geven...
acceleren boven de 125 km/u lukt niet...zoek naar de oorzaak
merk op dat tussen elke verstuivers een slangetje zit, dat poreus soms zelfs gescheurd is...wat is de bedoeling van dit slangetje...kan dit de werking van de motor be-invloeden...denk namelijk aan valse lucht wat bij benzine-motoren de werking kan be-invloeden...
wie heeft/weet raad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej hej Ton,bellen schreef : merk op dat tussen elke verstuivers een slangetje zit, dat poreus soms zelfs gescheurd is...wat is de bedoeling van dit slangetje...kan dit de werking van de motor be-invloeden...denk namelijk aan valse lucht wat bij benzine-motoren de werking kan be-invloeden...
wie heeft/weet raad
dit is de brandstof retourleiding, die moeten in ieder geval heel zijn.
Hej då
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze wordt als ik het goed heb met een getandde riem aangedreven en zit achterop de motor.
Mvg ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej hej,Borderpatrol schreef : Inderdaad de retourleiding, dat blikkerige tikken is waarschijnlijk de vacuumpomp voor de rembekrachtiger.
Deze wordt als ik het goed heb met een getandde riem aangedreven en zit achterop de motor.
Mvg ben
de vacuumpomp zit op het blok net voor de brandstofpomp en deze wordt niet aangedreven door een riem. Het kan absoluut geen kwaad, het is alleen een rot geluid.
Hej då Toon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mvg Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
inderdaad wordt de brandstofpomp aangedreven door een riem, maar de vacuumpomp niet. Ik heb helaas geen foto om de juiste plek waar de vacuumpomp zit te tonen.
Maar ik zal even op de site rond kijken of er een afbeelding van is.
Hej då
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan was dat het, stond me nog iets bij van een riem achterop het blok, vond het maar een rare constructie, als ie van tijd verspringt kom je niet ver meer denk ik...
Mvg Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
gr. Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de aanvulling.
Mvg Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals gezegd denk ik voor het tikken ook aan de stift van de vacuumpomp. Die wordt (zoals ook al gezegd) aangedreven door de nokkenas mbv een stift. Als de stift slijt ga je hem horen. Je kunt voor ongeveer 2 tientjes een nieuwe halen bij de VW dealer. Dezelfde motoren worden ook de VW LT bussen gebruikt namelijk.bellen schreef : stationair loopt ie goed...als je het gaspedaal helemaal intrapt tot ver in het rode gedeelte kan de motor moeiteloos hebben...je hoort hem wel bonken en ratelen en heeft een harde blikkerige hoorbare tik...trap je echter het rempedaal in verdwijnt het harde tikken...merk ook dat het rempedaal bij het constant hard intrappen mee gaat geven...
Het slangetje zal (zoals wederom gezegd) is voor de retour van de verstuivers. Het lijkt me dat poreus zijn niet veel uit zal maken voor het lopen van de motor. Tussen brandstofpomp en verstuiver staat hoge druk, wat niet gebruikt wordt gaat onder lage druk terug. Het is een slangetje en geen brandstofleiding en daarom niet geschikt voor hoge druk. Volgens mij kan er geen lucht via het slangetje (en dan weer via de verstuiver ??) in de cilinder komen. De druk in de brandstofleiding naar de verstuiver is ook zo hoog dat lucht in de retourslangen niet voor een verstoorde brandstoftoevoer zorgt (natuurlijk wel als het in de hogedruk leidingen zit). Ivm brandgevaar/milieu zouden de poreuze slangen natuurlijk wel vervangen moeten worden. Qua niet kunnen acceleren: misschien staat de brandstofpomp niet goed afgesteld (tand versprongen/pomp te arm/rijk ) ?bellen schreef : merk op dat tussen elke verstuivers een slangetje zit, dat poreus soms zelfs gescheurd is...wat is de bedoeling van dit slangetje...kan dit de werking van de motor be-invloeden...denk namelijk aan valse lucht wat bij benzine-motoren de werking kan be-invloeden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.