740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2009 14:31 #1071759
door V700 register
740 is gemaakt door V700 register
Ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat mijn 740 diesel ongeveer 40.000km terug een nieuwe kop heeft gekregen. Daarnaast zijn de verstuivers gereviseerd en de distr. riem, spanrol en waterpomp vervangen. De zuigers incl. zuigerveren zijn niet vervangen. Nu heb ik te weinig verstand van motoren om een inschatting te maken of hier risico's achter weg kunnen komen v.w.b het niety vervangen van de zuigers. De motor loopt op dit moment als een zonnetje maar ben benieuwd naar eventuele reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2009 14:38 #1223653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kmstand
Hangt van de totale kilometerstand af. Bij normaal gebruik en goed onderhoud is zuigerrevisie normaal gesproken niet nodig bij een koprevisie (kop moet dus eerder gereviseerd worden dan de zuigers). Je zou een compressiemeting kunnen doen om te onderzoeken hoe goed je onderblok, zuigers en zuigerveren nog zijn. Ik verwacht eigenlijk geen problemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2009 15:12 #1223656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderblok
Ik heb zelf een 940 diesel. De kop schijnt wat aan de zwakke kant te zijn en eens de boel uitgesteld raakt moet deze sowieso gereviseerd worden, wat bij uw wagen dus recent is gebeurd.
Over het onderblok zou ik me niet te veel zorgen maken, als het olieverbruik binnen de perken blijft en de wagen relatief vlot start na 1 keer voorverwarmen bij deze temperaturen, is er niks aan de hand.
groetjes,Isabelle
Over het onderblok zou ik me niet te veel zorgen maken, als het olieverbruik binnen de perken blijft en de wagen relatief vlot start na 1 keer voorverwarmen bij deze temperaturen, is er niks aan de hand.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2009 15:30 #1223659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezien de antwoorden geeft
Gezien de antwoorden geeft het me een goed gevoel aangezien de motor goed loopt (377000km) en bij de huidige temperaturen start hij goed. Dit zeker na vervanging van de gloeibougies. Het olieverbruik weet ik nog niet aangezien ik de 740 nog niet zo lang in mijn bezit heb.
Jack
Jack
Moderators: Jerry Stam