koude start 2.4 td
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 10:32 #1071608
door V700 register
koude start 2.4 td is gemaakt door V700 register
Bij een koude start loopt mijn 740 2.4 diesel onregelmatig na een minuut of twee gaat hij pas ronddraaien. Nu het kouder wordt gaat het starten wat langer duren. Zal dit aan de gloeibougies kunnen liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 11:12 #1222743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wss wel
Bij een diesel zoals jij een hebt, wordt voor het starten de verbrandingsruimte direct achter de injectoren voorverwarmt door gloeispiralen. Als de motor slecht aanslaat, zou de oorzaak kunnen liggen in een of meerdere kapotte gloeibougies.
Je schrijft dat nu het kouder wordt, het starten moeilijker gaat. Ik zou in jouw geval alle bougies maar vervangen door nieuwe. Veel hoeft dat niet te kosten en je kunt weer jaren voort.
Je schrijft dat nu het kouder wordt, het starten moeilijker gaat. Ik zou in jouw geval alle bougies maar vervangen door nieuwe. Veel hoeft dat niet te kosten en je kunt weer jaren voort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 18:18 #1222775
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel hoeft dat niet te kosten.......
dat klopt als je de arbeid even niet meerekend tenminste.
wat je ook kunt doen is de gloeibougies doormeten terwijl ze nog gewoon gemonteerd zitten, daar heeft de garage een apparaatje voor.
zelf kan je ook met een multimeter controleren of ze bijvoorbeeld helemaal kapot zijn, alleen de conditie kun je er niet mee meten.(voor deze tests wel de tussen-kabeltjes wegnemen dus de pitten stuk voor stuk controleren.
met de 5e en 6e cilinder ben je wel even aan het etteren hoor reken er op dat een garage zomaar 2 uur uittrekt en dan moet er niet te veel tegenzitten.
t 'is wel te doen maar zorg voor goed passend gereedschap en wat verschillende sleuteltjes voor je begint, als je dan met de ene sleutel de hoek niet helemaal kunt maken kan je met een andere sleutel de pit weer een paar graden verder draaien enz. enz.
succes
wat je ook kunt doen is de gloeibougies doormeten terwijl ze nog gewoon gemonteerd zitten, daar heeft de garage een apparaatje voor.
zelf kan je ook met een multimeter controleren of ze bijvoorbeeld helemaal kapot zijn, alleen de conditie kun je er niet mee meten.(voor deze tests wel de tussen-kabeltjes wegnemen dus de pitten stuk voor stuk controleren.
met de 5e en 6e cilinder ben je wel even aan het etteren hoor reken er op dat een garage zomaar 2 uur uittrekt en dan moet er niet te veel tegenzitten.
t 'is wel te doen maar zorg voor goed passend gereedschap en wat verschillende sleuteltjes voor je begint, als je dan met de ene sleutel de hoek niet helemaal kunt maken kan je met een andere sleutel de pit weer een paar graden verder draaien enz. enz.
succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 14:28 #1222905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gloeipitten
Hoi Mark
Dankjewel voor je reactie heb inmiddels een afspraak met een monteur bij een vakgarage die ze er voor €100,00 (pitten incl.montage) op zet.
Jack
Dankjewel voor je reactie heb inmiddels een afspraak met een monteur bij een vakgarage die ze er voor €100,00 (pitten incl.montage) op zet.
Jack
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 17:49 #1223000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100,- is niet duur
ik hoop dat zowel de monteur als jij een tevreden gevoel hebben na afloop.
als je 50,- voor de 6 gloeibougies rekent blijft er nog eens 50,- over voor arbeid en kan hij er nog geen uur over doen.
maar wellicht is hij er handig in en moet het kunnen.
hij zal er waarschijnlijk een stuk beter van starten.
als je 50,- voor de 6 gloeibougies rekent blijft er nog eens 50,- over voor arbeid en kan hij er nog geen uur over doen.
maar wellicht is hij er handig in en moet het kunnen.
hij zal er waarschijnlijk een stuk beter van starten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 17:55 #1223004
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar ....
het kan ook aan je pomp liggen, want dan is er sprake van slijtage. Er zijn dieselaars die het voor weinig geld zelf hebben opgelost maar ik ben niet handig dus mijn diesel die heeft ongeveer 3/4 minuut nodig om lekker te draaien. De gloeibougies zijn overigens recent vervangen ......
Jacques
Jacques
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 18:59 #1223008
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Ik roep maar wat ...
Koudestartvervroeging ?
Toen deze niet juist stond duurde het ook even voordat de auto lekker begon te lopen. Ben net weggeweest, auto gestart, en <a href="/node/22321" target="_blank">na het langzame lopen</a>, aan het eind van de straat (150 mtr) een keurige 1000 rpm.
Toen deze niet juist stond duurde het ook even voordat de auto lekker begon te lopen. Ben net weggeweest, auto gestart, en <a href="/node/22321" target="_blank">na het langzame lopen</a>, aan het eind van de straat (150 mtr) een keurige 1000 rpm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 13:15 #1223172
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leidingen?
Hoi,
De kans dat dit de oplossing is, is klein, maar wie weet. Het gaat namelijk over een wagen die minstens even oud is als de mijne.
Maandagmiddag heb ik een lange rit met mijn 940 diesel gemaakt, na een 130-tal kilometer ben ik even gestopt voor een drankje en een snelle hap. Toen ik terug bij mijn wagen kwam, merkte ik dat mensen er met een boogje om heen liepen en ik merkte ook meteen waarom, ze stonk uren in de wind naar onverbrande diesel!
Een vlugge blik onder de motorkap toonde mij dat het rond de tweede verstuiver wat vettig stond, dus de oorzaak was gevonden, er lekte daar wat brandstof die door de hitte van de motor zijn onaangename geur afgaf.
Aangezien diesel onder atmosferische druk en bij de temperatuur dat de buitenkant van een motorblok wordt praktisch onmogelijk kan vlam vatten, heb ik mijn rit verder gezet zonder problemen.
Dinsdagmiddag heb ik dan maar even gebeld naar mijn garagist of ik even mocht langskomen om het lek te zoeken, wat geen probleem was. Toen ik thuis vertrok met ijskoude motor merkte ik meteen dat deze lang niet zo soepel draaide als anders, maar 2 straten verder was het al een stuk beter.
Bij mijn garagist aangekomen was het probleem bij een nadere inspectie vlug ontdekt: het eerste retourleidinkje (zwart gevlochten leidinkje die van de ene verstuiver naar de andere gaat) was snotrot, bij het verwijderen er van bleek het zelfs al in vergevorderde staat van zelfontbinding te begeven!
Een twintigtal minuutjes en 10 euro armer was het probleem verholpen en loopt de motor nu ook weer na een ijskoude start meteen als een zonnetje (nou ja, bijna, het blijft een antieke bestelbusmotor waarvan de kleppen binnenkort eens bijgeregeld moeten worden).
groetjes,Isabelle
De kans dat dit de oplossing is, is klein, maar wie weet. Het gaat namelijk over een wagen die minstens even oud is als de mijne.
Maandagmiddag heb ik een lange rit met mijn 940 diesel gemaakt, na een 130-tal kilometer ben ik even gestopt voor een drankje en een snelle hap. Toen ik terug bij mijn wagen kwam, merkte ik dat mensen er met een boogje om heen liepen en ik merkte ook meteen waarom, ze stonk uren in de wind naar onverbrande diesel!
Een vlugge blik onder de motorkap toonde mij dat het rond de tweede verstuiver wat vettig stond, dus de oorzaak was gevonden, er lekte daar wat brandstof die door de hitte van de motor zijn onaangename geur afgaf.
Aangezien diesel onder atmosferische druk en bij de temperatuur dat de buitenkant van een motorblok wordt praktisch onmogelijk kan vlam vatten, heb ik mijn rit verder gezet zonder problemen.
Dinsdagmiddag heb ik dan maar even gebeld naar mijn garagist of ik even mocht langskomen om het lek te zoeken, wat geen probleem was. Toen ik thuis vertrok met ijskoude motor merkte ik meteen dat deze lang niet zo soepel draaide als anders, maar 2 straten verder was het al een stuk beter.
Bij mijn garagist aangekomen was het probleem bij een nadere inspectie vlug ontdekt: het eerste retourleidinkje (zwart gevlochten leidinkje die van de ene verstuiver naar de andere gaat) was snotrot, bij het verwijderen er van bleek het zelfs al in vergevorderde staat van zelfontbinding te begeven!
Een twintigtal minuutjes en 10 euro armer was het probleem verholpen en loopt de motor nu ook weer na een ijskoude start meteen als een zonnetje (nou ja, bijna, het blijft een antieke bestelbusmotor waarvan de kleppen binnenkort eens bijgeregeld moeten worden).
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam