Volvo940-2400cc-Tic-1991-6cil-diesel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2008 03:40 #1071581
door V700 register
Volvo940-2400cc-Tic-1991-6cil-diesel is gemaakt door V700 register
Volvo940-2400cc-Tic-1991-6cil-diesel
Heb al enige goede raadgevingen gekregen !Bedankt !
Ton
Tussen de 2 en 3 (toerenteller)fluit de turbo hoorbaar en heeft ie trekkracht.Boven de 3 amper.
Op de snelweg rijd ik het liefst constant 130km. Harder kan ie ook niet, wat ook niet echt hoeft, maar soms is het wel handig bij het inhalen.
Druk ik in versnelling 4 of 5 te snel het gaspedaal in, gaat het dashboardlampje turbo rood branden. Laat het direct gaspedaal los totdat het rood lichtje dooft, wat snel gebeurd.
Soms wil ik even snel inhalen of optrekken en gaat dit lampje branden. Hoe is dit verhelpen ?
Heb al enige goede raadgevingen gekregen !Bedankt !
Ton
Tussen de 2 en 3 (toerenteller)fluit de turbo hoorbaar en heeft ie trekkracht.Boven de 3 amper.
Op de snelweg rijd ik het liefst constant 130km. Harder kan ie ook niet, wat ook niet echt hoeft, maar soms is het wel handig bij het inhalen.
Druk ik in versnelling 4 of 5 te snel het gaspedaal in, gaat het dashboardlampje turbo rood branden. Laat het direct gaspedaal los totdat het rood lichtje dooft, wat snel gebeurd.
Soms wil ik even snel inhalen of optrekken en gaat dit lampje branden. Hoe is dit verhelpen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2008 23:32 #1222727
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar is een uitgebreide beschrijving van
ik zou zeggen kijk eens op de volgende site;
www.volvobertone.com/grp2780.html
bijna onderaan lees je hoe het lampje wordt aangestuurd en welke omstandigheden daarvoor "nodig" zijn.
succes
www.volvobertone.com/grp2780.html
bijna onderaan lees je hoe het lampje wordt aangestuurd en welke omstandigheden daarvoor "nodig" zijn.
succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 10:41 #1222740
door Willem Veneboer
Als de ontlastklep van het turbo-aggregaat niet meer zou werken en de laaddruk te hoog zou worden, wordt het elektrische circuit in de drukgever gesloten. De elek- tromagnetische klep gaat dan open en laat de druk in de rookbegrenzer af. De druk wordt via de elektromagneti- sche klep naar de vacuümpomp afgelaten. Doordat de druk in de rookbegrenzer wordt verlaagd, zal de inspuit- pomp een kleinere hoeveelheid brandstof inpompen en daalt de belasting van de motor.
De temperatuur is op dezelfde elektromagnetische klep aangesloten en werkt op een overeenkomstige wijze, als de koelvloeistoftemperatuur te hoog wordt. Een waarschuwingslampje op het dashboard is op het overbelastingssysteem aangesloten en gaat branden, als de laaddruk te hoog wordt of als de koelvloeistof te warm wordt.
Met dank aan de Betrone website.
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Weer een interessante link erbij !
Ik heb het betreffende stukje tekst er even bij gezocht:240diesel schreef : ik zou zeggen kijk eens op de volgende site;
www.volvobertone.com/grp2780.html
bijna onderaan lees je hoe het lampje wordt aangestuurd en welke omstandigheden daarvoor "nodig" zijn.
succes
Als de ontlastklep van het turbo-aggregaat niet meer zou werken en de laaddruk te hoog zou worden, wordt het elektrische circuit in de drukgever gesloten. De elek- tromagnetische klep gaat dan open en laat de druk in de rookbegrenzer af. De druk wordt via de elektromagneti- sche klep naar de vacuümpomp afgelaten. Doordat de druk in de rookbegrenzer wordt verlaagd, zal de inspuit- pomp een kleinere hoeveelheid brandstof inpompen en daalt de belasting van de motor.
De temperatuur is op dezelfde elektromagnetische klep aangesloten en werkt op een overeenkomstige wijze, als de koelvloeistoftemperatuur te hoog wordt. Een waarschuwingslampje op het dashboard is op het overbelastingssysteem aangesloten en gaat branden, als de laaddruk te hoog wordt of als de koelvloeistof te warm wordt.
Met dank aan de Betrone website.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2008 18:55 #1222781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic he daar heb je willem
is het nog gelukt met jouw koudestartkabeltje intussen of is het nog niet koud genoeg?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 00:51 #1223108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic radiatorkacheltje
he Willem ,
 
doel je op het euevel van kachel..heb het nog niet koud..kachel is erg warm en moet `m vaak een kwart open zetten..anders is het te heet in de auto..
Ton
 
doel je op het euevel van kachel..heb het nog niet koud..kachel is erg warm en moet `m vaak een kwart open zetten..anders is het te heet in de auto..
Ton
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam