965 diesel (D24TIC)?
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-

Wat je verder ook van VWs mag vinden, turbodieselmotoren kunnen ze maken. Volvo dacht er blijkbaar ook zo over, anders hadden ze de D24-motor nooit gebruikt in de 7- en 9-serie.
Met het risico op nog wat andere tenen te gaan staan: ik heb liever een Duits dieselblok, dan een Franse benzinemotor... ;P
Met het oog op beschikbaarheid, lijkt het er op dat het een 940 Estate zal gaan worden. Ook daar kan ik me op verheugen!
Greets, Leon.
Adspirant Volvo-rijder, nog zoekende...
PS - Is het heel erg ingewikkeld om een RHD om te zetten naar LHD? Qua prijs lijkt het in elk geval interessant om in de UK te winkelen voor auto's...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Mijn tenen onder andere...maar goed, ik zou dan ook nooit zo'n stinkend, rokend, onbetrouwbaar diesel-kreng meer willen...Vier diesels die niet bestand tegen normaal gebruik bleken, uit de vijf die ik op regelmatige basis heb gereden is wel voldoende... De enige die heel is gebleven met mijn, toch redelijk zuinige en geleidelijke, rijstijl is de 780 turbodiesel van Jan Huijsmans... En om nou te zeggen dat je daarmee het gevoel hebt iets voor het milieu te doen, nee, niet echt... Desondanks ben ik Jan dankbaar dat ik hem zo lang heb mogen lenen!Leon_Steyns schreef : Met het risico op nog wat andere tenen te gaan staan: ik heb liever een Duits dieselblok, dan een Franse benzinemotor
<>
Volkomen onmogelijk in het geval van een 900-serie: het schutbord is anders bij links- en rechtsgestuurde wagens! Niet over nadenken, niet aan beginnen. Wil je een engelse auto, ga dan voor het rijden in nederland met een rechtsgestuurde auto. Alles went, dit kan ook, maar je moet er wel bewust voor kiezen.Leon_Steyns schreef : PS - Is het heel erg ingewikkeld om een RHD om te zetten naar LHD? Qua prijs lijkt het in elk geval interessant om in de UK te winkelen voor auto's...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Met die laatste zin van Willem ben ik het eens. Vooral als je een RHD koopt omdat ie goedkoper is dan een LHD. Heb je een uitzonderlijk exemplaar gevonden en heb je de nodige technische vaardigheden, dan zou het het overwegen waard zijn. Maar gemakkelijk is anders. Alles onder de motorkap moet eruit, net als zo ongeveer alles voor de achterbank. Want het RHD schutbord moet eruit en een LHD schutbord moet erin. Met een beetje pech moet je de auto tijdelijk verstevigen, om ervoor te zorgen, dat de auto niet vervormt terwijl het schutbord eruit ligt. En waarschijnlijk is het plaatsen van zo'n schutbord millimeter werk.Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Volkomen onmogelijk in het geval van een 900-serie: het schutbord is anders bij links- en rechtsgestuurde wagens! Niet over nadenken, niet aan beginnen.Leon_Steyns schreef : Is het heel erg ingewikkeld om een RHD om te zetten naar LHD? Qua prijs lijkt het in elk geval interessant om in de UK te winkelen voor auto's...
Heb je dus tijd, geld, het juiste gereedschap, kennis en ervaring om de klus te klaren (en een partner die niet dwarsligt), dan is het te doen. Maar menigeen zal je voor gek verklaren. Tot ze het resultaat zien.
groetjes
Mathy
PS het dashboard en de ventilatie zijn anders bij RHD en LHD, dus die zou je ook moeten vervangen. Net als het vak waar radio en asbak in zitten. En het stuurhuis.
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb met veel plezier jarenlang in voornamelijk [benzine-] Citroëns (2CV en BX) rondgereden, maar sinds een tijdje 'om'...
Bedankt voor de waarschuwing met betrekking tot ombouw! Ik zal sowieso weer moeten wennen aan rechtsrijdend verkeer en dat lijkt me verstandiger in een 'normaal' gestuurde auto. Hier durven sommige collega's niet meer met mij mee te rijden na een onhandig keren-op-de-weg mijnerzijds... er kwam gelukkig geen verkeer aan op dat moment!
Greets, Leon.
Hoteldebotel op oliestokers...
Edited om "benzine" toe te voegen, want daar ging het natuurlijk om. {20081209:1124}
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Het verklaart wellicht wel waarom je dit soort aanbiedingen tegenkomt?! <a href=" www.schmidt-gemert.nl/auto/?pca=2&av...ndgeschakeld_Benzine " target="_blank" title=" www.schmidt-gemert.nl/auto/?pca=2&av...ndgeschakeld_Benzine "> www.schmidt-gemert.nl/auto/?pca=2&av...ndgeschakeld_Benzine . De laatste nieuwprijs volgens de Carbase was €16.297 (zie www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no...d=39655&cache=no " target="_blank" title=" www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no...d=39655&cache=no "> www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no...d=39655&cache=no ), dus zelfs als 'ie in letterlijke nieuwstaat opgeleverd wordt is de auto 26 jaar later €203 duurder... En dan tel ik de inflatie niet eens mee.
Geen kwaad woord over deze garage, overigens! Maar dit was een specifiek voorbeeld met een RHD-naar-LHD-conversie. Er zijn er ook nog andere, zo zag ik een '97 V90 waar €11.5K voor gevraagd wordt. Het geeft volgens mij alleen maar aan dat waarde-toekenningen in tweedehands-autoland al net zo ridicuul zijn geworden als in de huizenmarkt...
Greets, Leon.
Adspirant Volvo-rijder, nog zoekende...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Over de prijs: als je de auto's van Carlo niet zelf hebt gezien, dien je geen oordeel over de prijs uit te spreken. Oftewel: goede waar mag betaald worden, en uitzonderlijke kwaliteiten hebben nu eenmaal hun prijs. Carlo heeft ook een 262C staan met "delivery mileage", ik ben er van overtuigd dat die een veelvoud heeft gekost van zijn toenmalige nieuwprijs! Evenals de 142 met nog geen 600 km...
Ja, deze prijzen zijn buiten het bereik van de grote schare liefhebbers, maar een enkeling kan en wil het betalen. Diegene krijgt daar dan ook iets heel speciaals voor terug.
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-