6-cilinder diesel merk Volvo940 turbo uit 1991
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2008 00:26 #1069218
door V700 register
6-cilinder diesel merk Volvo940 turbo uit 1991 is gemaakt door V700 register
Grote afstanden afleggen met een kruissnelheid van rond de 130km / uur is een waar genot.Vanaf 2000 toeren tot 3500 heb je de meeste trekkracht en hoor je de turbo fluiten.
Ben net terug van vakantie vanuit de Ardeche(frankrijk)en ben niet echt moe geworden van het rijden op de snelweg.
In de bergen had ik wel problemen met de trekkracht.Hellingen van meer dan 6 procent gaven wel problemen.Met hoge toeren in een lage versnelling lukte het maar net boven de 50 km uit te komen.
Merk ook dat ie trilt en stottert bij het optrekken in de 1e versnelling.Moet dan flink gas geven om het stotteren en trillen te voorkomen.
Is dit de drukgroep en de koppelingsplaat die vervangen moet worden of kan het iets anders zijn.Heb ooit bij een volvo360 de koppelingsplaat vervangen samen met een ervaren monteur.Wie helpt mij hierbij of kent een goed(-koop)adres voor reparatie?
 
Ben net terug van vakantie vanuit de Ardeche(frankrijk)en ben niet echt moe geworden van het rijden op de snelweg.
In de bergen had ik wel problemen met de trekkracht.Hellingen van meer dan 6 procent gaven wel problemen.Met hoge toeren in een lage versnelling lukte het maar net boven de 50 km uit te komen.
Merk ook dat ie trilt en stottert bij het optrekken in de 1e versnelling.Moet dan flink gas geven om het stotteren en trillen te voorkomen.
Is dit de drukgroep en de koppelingsplaat die vervangen moet worden of kan het iets anders zijn.Heb ooit bij een volvo360 de koppelingsplaat vervangen samen met een ervaren monteur.Wie helpt mij hierbij of kent een goed(-koop)adres voor reparatie?
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
07-08-2008 11:20 #1208801
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic vrachtwagen
een vrachtwagen rijdt niet hard de berg op. van deze motor moet je bergop niet teveel verwachten, geduld en je komt er wel, deze houding is veel beter voor de motor
controleer als eerste de kleppen, dat kun je zelf, inlaat 0,2 uitlaat 0,4.
daarna laat je het tijdstip van de brandstofpomp controleren. dat doet een specialist in de club
dan heb je inzicht in de technische staat van de motor en de prestaties
daarna kun je beslissen hoe de aandrijving te verbeteren
controleer als eerste de kleppen, dat kun je zelf, inlaat 0,2 uitlaat 0,4.
daarna laat je het tijdstip van de brandstofpomp controleren. dat doet een specialist in de club
dan heb je inzicht in de technische staat van de motor en de prestaties
daarna kun je beslissen hoe de aandrijving te verbeteren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 23:15 #1209024
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat trillen en stotteren
dat trillen en stotteren herken ik!
rij zelf met een 240 en heb er een D24TIC in gezet.(uit 940, fotoverslag op volvolvo)
ik werd er zo zat van dat ik een nwe. koppelingsset gemonteerd heb, echter na paar maanden weer hetzelfde...
ik kreeg de tip van een colega de koppeling een paar seconden flink te laten slippen en dan is het weer een tijdje weg.
geprobeerd en ja hoor het werkt.
overdrijf het niet anders rook je de boel op, da's zonde natuurlijk.
ik denk dat e.e.a. te maken heeft met het geweldige koppel stationair, je hoeft helemaal geen gas te geven om weg te rijden, waarschijnlijk heeft de voering daar echter wel een hekel aan en is iets meer gas (lees slip) de opossing.
wat de trekklachten betreft;rookt de auto erg bij volle belasting?
grofweg;veel rook onvolledige verbranding,kan van alles wezen, algehele slijtage , verstuivers , genoemde inspuittijdstip , vuil luchtfilter etc.
weinig-geen rook, wellicht onvoldoende inspuithoeveelheid door inspuitpomp,vuldruk te laag
 
rij zelf met een 240 en heb er een D24TIC in gezet.(uit 940, fotoverslag op volvolvo)
ik werd er zo zat van dat ik een nwe. koppelingsset gemonteerd heb, echter na paar maanden weer hetzelfde...
ik kreeg de tip van een colega de koppeling een paar seconden flink te laten slippen en dan is het weer een tijdje weg.
geprobeerd en ja hoor het werkt.
overdrijf het niet anders rook je de boel op, da's zonde natuurlijk.
ik denk dat e.e.a. te maken heeft met het geweldige koppel stationair, je hoeft helemaal geen gas te geven om weg te rijden, waarschijnlijk heeft de voering daar echter wel een hekel aan en is iets meer gas (lees slip) de opossing.
wat de trekklachten betreft;rookt de auto erg bij volle belasting?
grofweg;veel rook onvolledige verbranding,kan van alles wezen, algehele slijtage , verstuivers , genoemde inspuittijdstip , vuil luchtfilter etc.
weinig-geen rook, wellicht onvoldoende inspuithoeveelheid door inspuitpomp,vuldruk te laag
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2008 10:57 #1209042
door Hedwig Lambrechts
Groeten.Hedwig
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Olielek?
Als er wat olie lekt op de koppelingsplaten heb je het zelfde verschijnsel en is de oplossing hetzelfde.Waarmee ik niet wil zeggen dat dat in dit geval de oorzaak is.240diesel schreef : ik kreeg de tip van een colega de koppeling een paar seconden flink te laten slippen en dan is het weer een tijdje weg.
geprobeerd en ja hoor het werkt.
overdrijf het niet anders rook je de boel op, da's zonde natuurlijk.
ik denk dat e.e.a. te maken heeft met het geweldige koppel stationair, je hoeft helemaal geen gas te geven om weg te rijden, waarschijnlijk heeft de voering daar echter wel een hekel aan en is iets meer gas (lees slip) de opossing.
Groeten.Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam