lekkage diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2008 17:41 #1066066 door V700 register
lekkage diesel is gemaakt door V700 register
hallo
Nieuw hier en aan mij volvo 740 diesel 6 cil (vw motor) aan het sleutelen. Er is een lekkage in de buisjes van de pomp naar de cilinders. Het eerste verbindingsstuk lekt en in een van de buisjes (naar eerste cilinder geloof ik) zit een gaatje. DAt heb ik gedicht met tape (noodgevalletje) maar bij het verbindingsstuk lekt het nog.
Kan ik het zelf vervangen?
Hoe heten die buisjes?
En kan ik er nog een dagje mee rijden?
 Als iemand mij iets wijzer kan maken, bedankt.

erik vermue

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 12:20 #1206321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rijden
als het is wat ik denk dat het is, zijn het hogedruk brandstofleidingen. lopen van de pomp naar de verstuivers, elke cilinder heeft zn eigen leiding, leidingen zijn van metaal. ik weet niet hoe lek het is, maar als de brandstof eruit spuit zou ik er absoluut niet verder mee rijden, brandgevaar is zeker aanwezig. de druk binnenin (als het inderdaad genoemde hogedruk brandstofleidingen zijn) ligt ergens tussen d de 100 en 200 bar. een tapeje gaat niet helpen (alsie al vast plakt/blijft zitten op vette ondergrond).

volgens mij kun je die leidingen zelf maken, je hebt dan wel een apparaat nodig om de uiteinden van de leidingen om te felzen/krullen zodat je ze met de wartel vloeistofdicht vast kunt zetten. er zijn vast wel garages/bedrijven die dit kunnen doen. misschien kun je ze ook wel bestellen bij de dealer (of kunnen ze die maken)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 13:20 #1206326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een setje nieuwe leidingen
Een setje nieuwe leidingen is niet overdreven duur. Heb ze toendertijd op m'n 240 ook wel eens vervangen.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 13:36 #1206327 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic setje op de sloop
aangezien een setje prijzig is, kun je proberen een setje van een sloper te bemachtigen. zal ook zo'n 50 euro kosten. het aansluitpunt op de brandstofpomp wil ook vaak lekken na demontage. de wartel die in de brandtofpomp zit apart vast draaien en bij demontage tegenhouden. of het verstandig is om bij lekkage door te rijden is afhankelijk van de hoeveelheid brandstof die er lekt.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2008 01:14 #1206398 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Hardsolderen
Gaat prima. Met gas en zuurstof.
Ik had destijds een DAF met een Cummins motor.
Je bleef leidingen vervangen, ze scheurde open op de gebogen bochten.
Eenmaal gesoldeerd gingen ze nooit meer kapot.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2008 01:22 #1206399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad, zgn hardsolderen
Inderdaad, zgn hardsolderen (gas zuurstof en zilversoldeer) gaat heel goed. Wel even leidinkje uitbouwen en uitblazen ter voorkomen van vlammen. Werk met leidng in debankschroef. Af alten koelen en schoonmaken, weer inbouwen, ontluchten et voila. Van het uitbouwen krijg je waarschijnlijk wel een aantal flinke krassen op je vingers is mijn ervaring. Nogal een priegelwerk bij de 6 cylinder.
Bij de dealer kun je overigens gewoon alle nieuwe leidingen kopen.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 15:17 #1206497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofleiding
Bedankt voor je bijdrage. Het is inderdaad de injectieleiding of brandstofleiding. Inmiddels bij volvo garage geweest en geinformeerd naar de kosten, valt mee en ik ga een nieuwe bestellen. Het is de vijfde cilinder. Het tapje houdt een beetje, maar alleen omdat elders een lek zit bij de aansluiting van de pomp.
Rijden doe ik voorlopig niet en leek mij ook niet handig.
Groet erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 22:23 #1209113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic over de inspuiting heb ik
over de inspuiting heb ik een stukje geschreven met foto's op het volvolvo-forum.
<a href=" volvolvo.nl/index.php?option=com_smf&...=30&topic=4350.0 "> volvolvo.nl/index.php?option=com_smf&...=30&topic=4350.0
het is uiteraard niet mijn bedoeling om het ene forum tegen het andere uit te spelen of te promoten,ik zit vanwege m'n 245 veel op volvolvo maar lees ook met intresse de 700 verhalen/vragen.
&#160;

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 10:43 #1209329 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mooi stukje
Misschien kan een van de moderatoren je artikel met jouw toestemming overnemen naar de vraagbaak van dit forum.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 10:50 #1209330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic graag
graag, als Jan als auteur toestemming geeft kunnen we het overnemen, hij kan het ook zelf in een infopagina cut-'n-pasten dan hangen wij het op z'n plek in de site. Alvast bedankt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC