volvo 940 6cil diesel 2.4cc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2008 11:26 #1065799
door V700 register
volvo 940 6cil diesel 2.4cc is gemaakt door V700 register
Heb een volvo 940 6cilinder diesel TD met turbo uit 1991 met startproblemen, die ik zaterdag 2e hands gekocht heb.
als ie eenmaal loopt blijft ie lopen en start hij ie makkelijk weer, maar de koude start is een ramp en heb ik een ander nodig om hem aan te krijgen.
denk aan een nieuwe accu en of nieuwe gloeibougies en of voorverwarmrelais omdat ie maar heel even voorverwarmt
wie heeft advies ?
Kosten?Zelf doen?

als ie eenmaal loopt blijft ie lopen en start hij ie makkelijk weer, maar de koude start is een ramp en heb ik een ander nodig om hem aan te krijgen.
denk aan een nieuwe accu en of nieuwe gloeibougies en of voorverwarmrelais omdat ie maar heel even voorverwarmt
wie heeft advies ?
Kosten?Zelf doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2008 12:17 #1204268
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Afstelling koudestartvervroeging
Als ik de symptomen zo bekijk, zou ik het eerst eens bij de koudestartvervroeging zoeken.
Om te controleren of er nog voldoende was in de thermostaat zit, controleer je bij een koude motor eens de afstand tussen de hendel van de koudestartvervroeging en de aanslag. Ligt deze bij een koude motor reeds aan, dan moet de thermostaat vervangen worden.
Daarnaast zou inderdaad het gloeirelais de boosdoener kunnen zijn, vanochtend had ik toch wel 6 a 7 seconden nodig om voor te gloeien (7gr). Of je moet met even ook dezelfde periode bedoelen.
Als je een ander nodig hebt om hem aan te krijgen, waar doel je dan op, accucapaciteit ?
Om te controleren of er nog voldoende was in de thermostaat zit, controleer je bij een koude motor eens de afstand tussen de hendel van de koudestartvervroeging en de aanslag. Ligt deze bij een koude motor reeds aan, dan moet de thermostaat vervangen worden.
Daarnaast zou inderdaad het gloeirelais de boosdoener kunnen zijn, vanochtend had ik toch wel 6 a 7 seconden nodig om voor te gloeien (7gr). Of je moet met even ook dezelfde periode bedoelen.
Als je een ander nodig hebt om hem aan te krijgen, waar doel je dan op, accucapaciteit ?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2008 15:57 #1204286
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic testen gloeibougies
Doe eerst een test voor je gaat vervangen. Koperstrips eraf halen en een plus op iedere gloeibougie zetten deze moet dan flinke stroom trekken. Je kunt ook een 40 watt lamp in serie zetten als test, deze moet dan fel gaan branden. Met een beetje handigheid kun je ook bougie 5 en 6 testen door de koperstrip gedeeltelijk te ontkoppelen en deze als stroom geleider te gebruiken. je kunt vast kromme vingers trainen voor het vervangen van de bpugies achter de pomp. Een iets verlengde dop en een handle met kniegwricht kan uitkomsst bieden. succes
Moderators: Jerry Stam