probleem met de voorverwarming
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 17:15 #1064111
door Kristof Boone
probleem met de voorverwarming is gemaakt door Kristof Boone
Hallo,
ik heb een Volvo 760 turbodiesel van bj 1988. Probleem is dat de voorverwarming nu 2 minuten duurt.... Ik heb de wagen net terug uit de garage, waar de koppakking werd hersteld.
Kan mij iemand helpen met dit probleem? Wat moet ik vervangen of herstellen?
Groeten
Kristof
ik heb een Volvo 760 turbodiesel van bj 1988. Probleem is dat de voorverwarming nu 2 minuten duurt.... Ik heb de wagen net terug uit de garage, waar de koppakking werd hersteld.
Kan mij iemand helpen met dit probleem? Wat moet ik vervangen of herstellen?
Groeten
Kristof
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 18:08 #1193079
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Teruggaan ?
Hallo Kristof,
Lijkt me dat teruggaan ook een optie is ? Voorgloeien duurt normaal een seconde of 5.
Kan zijn dat het voorgloeirelais niet helemaal meer jofel werkt ? Ik neem tenminste aan dat het voorgloeilampje 2 minuten blijft branden ?
Lijkt me dat teruggaan ook een optie is ? Voorgloeien duurt normaal een seconde of 5.
Kan zijn dat het voorgloeirelais niet helemaal meer jofel werkt ? Ik neem tenminste aan dat het voorgloeilampje 2 minuten blijft branden ?
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 19:46 #1193107
door Kristof Boone
Beantwoord door Kristof Boone in topic voorgloeirelais
Willem,
ja, de voorgloeirelais, dat zou ik wel 'ns willen proberen om deze te vervangen. Heb 2 donorauto's staan, maar ik weet eigenlijk niet waar die voorgloeirelais ergens in de auto zit...?
Terug naar de garage gaan is eigenlijk geen optie, want ik heb ondervonden dat die garage nog nooit aan een Volvo had gewerkt.....
kristof
ja, de voorgloeirelais, dat zou ik wel 'ns willen proberen om deze te vervangen. Heb 2 donorauto's staan, maar ik weet eigenlijk niet waar die voorgloeirelais ergens in de auto zit...?
Terug naar de garage gaan is eigenlijk geen optie, want ik heb ondervonden dat die garage nog nooit aan een Volvo had gewerkt.....
kristof
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 22:17 #1193146
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Bij het linkervoorwiel op het schutbord
tenminste daar zit deze bij de 940.
Als je de motorkap opent dus aan de rechterzijde, je kijkt er zo tegenaan.
Als je de motorkap opent dus aan de rechterzijde, je kijkt er zo tegenaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2008 08:37 #1193257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De tijd van het voorgloeien
De tijd van het voorgloeien wordt mede bepaald door de gemeten temperatuur. Als die opnemer stuk is, of er wordt helemaal niet gegloeid, of gewoon dat het stekkertje er niet op zit, dan blijft de boel voorgloeien totdat na een minuut of 2 het voorgloeien ermee kapt (een beveiliging om te voorkomen dat je accu wordt leeggetrokken).
Ik zou dus eerst eens bepalen of er daadwerkelijk voorgegloeid wordt. Dat merk je overigens met dit weer wel meteen bij de koudstart. Als het dat niet is zou ik eens kijken of alle bekabeling wel is aangesloten.

Ik zou dus eerst eens bepalen of er daadwerkelijk voorgegloeid wordt. Dat merk je overigens met dit weer wel meteen bij de koudstart. Als het dat niet is zou ik eens kijken of alle bekabeling wel is aangesloten.

- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2008 13:17 #1193293
door Kristof Boone
Beantwoord door Kristof Boone in topic de voorgloeirelais is het niet
Voorgloeien doet hij wel, want de auto start onmiddellijk als ik wacht totdat het lampje uitgaat, wat zo een +/- 2 minuten duurt. Ik ga dit weekend de laatste tip bekijken, nl de opnemer van de temperatuur checken, en de bekabeling bekijken ofdat alles wel goed is aangesloten.
Groeten
Kristof
Groeten
Kristof
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2008 13:17 #1193294
door Kristof Boone
Beantwoord door Kristof Boone in topic nog even vermelden
de voorgloeirelais heb ik vanmorgen vervangen door een ander exemplaar....maar het resultaat is hetzelfde. Dus dit is het niet... Dit weekend probeer ik de tip van Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2008 14:00 #1193302
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraagje
Hej hej Kristof,
als hij aanslaat loopt hij dan stottend met veel rook, als dat het geval is dan verdenk ik de gloeibougies.
Hej då Toon
als hij aanslaat loopt hij dan stottend met veel rook, als dat het geval is dan verdenk ik de gloeibougies.
Hej då Toon
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2008 15:44 #1193642
door Kristof Boone
Beantwoord door Kristof Boone in topic jan, bedankt voor de tip
het was inderdaad de sensor die de temperatuur opmeet, die niet was aangesloten......
Nu is het terug ok,
bedankt voor de tip
Kristof
Nu is het terug ok,
bedankt voor de tip
Kristof
Moderators: Jerry Stam