Uitlaat achterdemper

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 19:58 #1064085 door V700 register
Uitlaat achterdemper is gemaakt door V700 register
Ik heb een bericht achter gelater dat mijn 740 niet wou starten maar wij hebben hem aan de praat gekregen de aucu was bij leeg daarom.
Weet van jullie een achterdemper van Volvo 740 GL Diesel Turbo Intecooling,
Mail:waebas@homel.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 22:18 #1192963 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bosal
Achterdemper, of zelfs hele uitlaat, voor een diesel kan je (volgens diesel-kenners) het beste van Bosal nemen.
Geen Volvo, die gaan zolang mee dat je er grote roet-ophopingen in krijgt. Omdat een imitatie-uitlaat wat minder kilometers meegaat, heb je daar wat minder last van. Iedere fastfitter moet je een dergelijke demper wel kunnen leveren ook zonder montage (als je hem net als ik liever zelf monteert).
 Let wel altijd even op, of de demper het enige slechte deel is: meestal is de bocht over de achteras ook wel aan zijn eind als de achterdemper op is. Overigens is, als je zelf wilt monteren, alles nieuw vanaf de voorpijp veruit het eenvoudigste: je hoeft dan niet te klooien met vastgeroeste uitlaatdelen, en als extra bonus kan je er weer voor heel wat kilometers tegen. Aangezien je de montagekosten al bespaart, is de investering niet eens zo heel groot.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 17:57 #1193077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ??? imi Willem?
HUH? Willem prijs je nu imitatie aan?
opvallend!
Zeker gezien de argumentatie.  Omdat ik niemand hoor over roetophopingen etc verder op dit forum
en ook het feit dat mensen WEL problemen hebben met imitatierommel uitlaten
Het verhaal is dus niet consistent met de rest van het forum, maar goed, het zal wel. ik heb geen diesel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 19:00 #1193095 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Sja
Als ik het over diesels heb, praat ik meestal braaf na, wat Rob Barten me zoal in de loop van de tijd heeft verteld. Behalve dan mijn mening over het rijden met die dingen, die is een beetje anders...
Ook in dit geval, heb ik die wijsheid van Rob (die normaliter inderdaad ook in sterke mate pro-origineel is). Ik vind het eigenlijk niet zo raar klinken: roeten doet een diesel altijd wel een beetje, en dat slaat neer in hoekjes in de uitlaat. Hoe je ook je best doet, helemaal schoonbranden doe je 'm daarna niet meer, dus als je dan naar de APK mag, en er met de roetmeting een beetje gas gegeven wordt, dan blaas je dat roet ineens los, met als gevolg dat je de meting niet haalt. Hoe meer kilometers de uitlaat meegaat, hoe meer roet je erin verzamelt, en hoe sterker dat effect dus zal zijn.
Een manier om dit te beperken is, om een uitlaat te monteren die minder lang meegaat...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 21:19 #1193131 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic opjagen!
Of je kunt hem af en toe (vlak voor de APK bijvoorbeeld) zelf even hoog de toeren in jagen...Dat kan zo'n blok toch wel aan als hij goed onderhouden is?Dan blaas je het roet los voordat de keurmeester je dierbaredieseltje (koud?!?) mishandeld...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2008 07:19 #1193176 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat helpt....
Maar niet meer dan een beetje. Het is in feite een van de trucs om de diesels alsnog de APK door te krijgen, terwijl ze in feite nauwelijks aan de milieu-eisen voldoen dei gesteld worden (nu ja, in de afgelopen jaren werden, de eisen voor oudere auto's zijn een stuk realistischer geworden).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC