Vacuümpomp en start niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 11:05 #1064080
door V700 register
Vacuümpomp en start niet is gemaakt door V700 register
IK heb een probleem met de vacuümpomp hij maat herrie, mijn vraag is aan jullie ik een nieuwe vacuümpomp puls pen moet kopen, en wie weet wat dat kost een vacuümpomp.
En ik ook storing met het starten, als ik de contactsleutel om draait dan gaan alle lampjes branden op het dashboard en een lampje is voor het voor gloei en als dat lampje uit gaat moet die ook gaan Starten maar dat doet die niet, mijn vraag aan jullie wat kan het zijn
Evert
En ik ook storing met het starten, als ik de contactsleutel om draait dan gaan alle lampjes branden op het dashboard en een lampje is voor het voor gloei en als dat lampje uit gaat moet die ook gaan Starten maar dat doet die niet, mijn vraag aan jullie wat kan het zijn
Evert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 16:44 #1192918
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herrie
wat voor herrie maakt de pomp ? tikken ? omschrijving van geluid zou handig zijn.
nu ben ik niet zo thuis in de 740's, maar bij mijn lpg 940 gaan er bij omdraaien een hele balk lampjes branden, na een aantal seconden gaan de meeste uit, oliedruk en laadspanning blijven dan branden. als het gloeilampje uitgaat, moet je de sleutel toch zelf nog een stand verder draaien ? (of waren de diesels zo luxe dat na automatisch gingen starten na gloeien).
heb je de zekeringen/relais van startciruit gecontroleerd ?? (hoor je bijv. het relais op de startmotor tikken ?)
nu ben ik niet zo thuis in de 740's, maar bij mijn lpg 940 gaan er bij omdraaien een hele balk lampjes branden, na een aantal seconden gaan de meeste uit, oliedruk en laadspanning blijven dan branden. als het gloeilampje uitgaat, moet je de sleutel toch zelf nog een stand verder draaien ? (of waren de diesels zo luxe dat na automatisch gingen starten na gloeien).
heb je de zekeringen/relais van startciruit gecontroleerd ?? (hoor je bijv. het relais op de startmotor tikken ?)
29-02-2008 19:01 #1192936
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Niet starten...
Tja, dat kan vanales zijn. Heeft ie het altijd of alleen onder bepaalde omstandigheden?
Mogelijke verdachten:
Ik heb dit nu ook nog steeds af en toe en de stekker is het enige dat ik nog niet heb aangevallen. (de volgende keer begin ik daar, de rest is prijzig)
Heb je overigens iets van een alarm met startonderbreker? Zo ja, dan is dat een andere verdachte...
Mogelijke verdachten:
- startmotor
- contactslot schakelaar (zit er achterop, is zo te vervangen)
- slecht contact van de stekker achterop die schakelaar
- Neem een lange kabel met krokodillenbek en zet deze op de startmotor (vlakstekker, zichtbaar tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat door
- Laat de wagen voorgloeien
- Zet het andere uiteinde op de + pool zodra het voorgloei relais uit klikt
Ik heb dit nu ook nog steeds af en toe en de stekker is het enige dat ik nog niet heb aangevallen. (de volgende keer begin ik daar, de rest is prijzig)
Heb je overigens iets van een alarm met startonderbreker? Zo ja, dan is dat een andere verdachte...
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 22:09 #1192962
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet starten
Als hij niet start na te hebben voorgegloeid, is het eerste wat je je moet afvragen, of die gloeibougies nog wel hun werk doen. Bij matige bougies helpt het, om twee of drie keer achter alekaar te gloeien, en dan pas te starten.
Ook heb je nog een koudestart-vervroeging: die werkt met een was-element, en dat is bij heel veel diesels aan vervanging toe.<>Uiteraard moet je, om te starten, de contactsleutel wel een tik doordraaien na het voorgloeien, maar ik ga er even vanuit dat je dat wel gedaan hebt.
Ook heb je nog een koudestart-vervroeging: die werkt met een was-element, en dat is bij heel veel diesels aan vervanging toe.<>Uiteraard moet je, om te starten, de contactsleutel wel een tik doordraaien na het voorgloeien, maar ik ga er even vanuit dat je dat wel gedaan hebt.
Moderators: Jerry Stam