Motor start niet als hij warm is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2007 23:24 #1061931
door V700 register
Hoi Volvisti, vandaag bij mijn dagelijks ritje met de kipopligger terug in Frankrijk beland. Moest daar een vrachtje kompost lossen. Toen ik aan de inrijpoort naar het erf keek zag ik een nog mooie 740 turbo-diesel staan. De landbouwer heeft ermee voor gereden tot we op de plaats van lossen kwamen. Daar ontstond een gezellig over... juist, Volvo's. Ik had het over onze vereniging, toen hij begon over een probleem waar ik niet direkt geen oplossing voor kon vinden.
Als de motor koud is start de auto onmiddelijk. Maar als hij warm gedraaid heeft is het gedaan, start hij niet meer. Hij moet de auto dan laten afkoelen tot hij weer kan starten, of hij spuit een beetje start-pilot in.
Het enige dat bij mij opkwam was het waselement. Maar ik dacht dat dit problemen gaf om een koude motor aan de praat te krijgen. Kan er iemand zeggen wat er aan kan schelen? Ik ging hem eventueel terugbellen als wat meer wist.
De auto is in een mooie staat voor zijn 16 jaar oud. Hij heeft hem onlangs gekocht aan schrootprijs, 125euro als ik mij niet vergis. Hij heeft een koopje gedaan dus...
Groetjes, Hugo
Motor start niet als hij warm is is gemaakt door V700 register
Hoi Volvisti, vandaag bij mijn dagelijks ritje met de kipopligger terug in Frankrijk beland. Moest daar een vrachtje kompost lossen. Toen ik aan de inrijpoort naar het erf keek zag ik een nog mooie 740 turbo-diesel staan. De landbouwer heeft ermee voor gereden tot we op de plaats van lossen kwamen. Daar ontstond een gezellig over... juist, Volvo's. Ik had het over onze vereniging, toen hij begon over een probleem waar ik niet direkt geen oplossing voor kon vinden.
Als de motor koud is start de auto onmiddelijk. Maar als hij warm gedraaid heeft is het gedaan, start hij niet meer. Hij moet de auto dan laten afkoelen tot hij weer kan starten, of hij spuit een beetje start-pilot in.
Het enige dat bij mij opkwam was het waselement. Maar ik dacht dat dit problemen gaf om een koude motor aan de praat te krijgen. Kan er iemand zeggen wat er aan kan schelen? Ik ging hem eventueel terugbellen als wat meer wist.
De auto is in een mooie staat voor zijn 16 jaar oud. Hij heeft hem onlangs gekocht aan schrootprijs, 125euro als ik mij niet vergis. Hij heeft een koopje gedaan dus...
Groetjes, Hugo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2007 23:46 #1179337
door V700 register
Dat wordt dus 125 euri aanschaf, plus 12,95 voor een nieuwe temperatuursensor, inderdaad best schappelijk.
Opgelost, had Coos ook (daar hing ie los)
Beantwoord door V700 register in topic Kleine correctie
Dat wordt dus 125 euri aanschaf, plus 12,95 voor een nieuwe temperatuursensor, inderdaad best schappelijk.
Opgelost, had Coos ook (daar hing ie los)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2007 00:16 #1179339
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic werking waselement
Bij koudstart is de was gekrompen en trekt een veer de vervroegingshandel aan. Bij warme motor zet de was uit en schakelt de vervroeging uit. Na verloop van tijd is de was eruit gelopen en wordt de vervroeging niet meer uitgeschakeld. De motor loopt dan op een verkeerde afstelling. Om er zeker van te zijn moet de pompafstelling gecontroleerd worden. Het lijkt me sterk dat het een reden is voor niet starten. Niet starten wordt meestal veroorzaakt door slechte brandstof toevoer, getuige ook het wel starten met een spray. Controleer daarom of er niet ergens lucht in de leiding aangezogen wordt. Check bijvoorbeeld de afdichtings ring van het brandstoffilter en de banjo aansluitingen op de pomp, hier zitten koper ringen tussen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2007 11:25 #1179342
door V700 register
O, zit dat bij een diesel er ook op? En waar vind ik die?
Groetjes, Hugo
Beantwoord door V700 register in topic Tempertratuursensor?
O, zit dat bij een diesel er ook op? En waar vind ik die?
Groetjes, Hugo
Moderators: Jerry Stam