Dieselmotor maakt lawaai en turbo lampje brand
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2007 17:26 #1061502
door V700 register
Hallo,
Ik heb een 740 gle diesel (6 cil.)gekocht maar als hij koud is maakt hij lawaai, het leek mij de luchtpomp maar dat is het niet. Als hij warm wordt dan is het wel iets minder, het klinkt alsof er een klep los zit of zo. Dacht ookal aan een drijfstang.
Nu knipperde het turbolampje af en toe en na de APK en roetmeting blijft deze branden. Wat mij ook opviel is dat na de roetmeting de temperatuur op maximaal bliift staan. Heeft dit enig verband met elkaar?
Wie weet wat het probleem is? wellicht verstuiver?

Dieselmotor maakt lawaai en turbo lampje brand is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb een 740 gle diesel (6 cil.)gekocht maar als hij koud is maakt hij lawaai, het leek mij de luchtpomp maar dat is het niet. Als hij warm wordt dan is het wel iets minder, het klinkt alsof er een klep los zit of zo. Dacht ookal aan een drijfstang.
Nu knipperde het turbolampje af en toe en na de APK en roetmeting blijft deze branden. Wat mij ook opviel is dat na de roetmeting de temperatuur op maximaal bliift staan. Heeft dit enig verband met elkaar?
Wie weet wat het probleem is? wellicht verstuiver?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2007 19:18 #1176178
door Hedwig Lambrechts
Misschien een stomme opmerking maar is er genoeg koelvloeistof in het systeem?
Dat is het eerste wat me te binnen schiet.
Groeten.
Hedwig
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Koelvloeistofniveau?
Misschien een stomme opmerking maar is er genoeg koelvloeistof in het systeem?
Dat is het eerste wat me te binnen schiet.
Groeten.
Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2007 11:17 #1176231
door V700 register
Hallo,

Bedankt voor de snelel reactie. Er zit voldoende koelvloeistof in en de auto loopt verder gewoon goed
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
Bedankt voor
Hallo,

Bedankt voor de snelel reactie. Er zit voldoende koelvloeistof in en de auto loopt verder gewoon goed
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2007 11:23 #1176232
door Willem Veneboer
Wellicht de vacuumpomp die herrie maakt ?
Gebruik de zoekfunctie eens, wellicht dat je daar meer in terug zult vinden over dit euvel.
Betreffende het lampje kan ik je zo direct geen antwoord geven.
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Vacuumpomp ?
Wellicht de vacuumpomp die herrie maakt ?
Gebruik de zoekfunctie eens, wellicht dat je daar meer in terug zult vinden over dit euvel.
Betreffende het lampje kan ik je zo direct geen antwoord geven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 08:01 #1176286
door V700 register
Maar er zijn meerdere dingen mogelijk, dat van de turbo kan zijn dat die is overleden.
De temperatuur hoog? meter stuk.
Maar er kan ook een riem afliggen, hebben Roger en ik een keer gehad.
Wat heeft de auto gelopen?
En waar woon je?
Kunnen er eens wat mensen kijken die in de buurt wonen.
Zelf woon ik in Heerenveen
Beantwoord door V700 register in topic klinkt niet best
Maar er zijn meerdere dingen mogelijk, dat van de turbo kan zijn dat die is overleden.
De temperatuur hoog? meter stuk.
Maar er kan ook een riem afliggen, hebben Roger en ik een keer gehad.
Wat heeft de auto gelopen?
En waar woon je?
Kunnen er eens wat mensen kijken die in de buurt wonen.
Zelf woon ik in Heerenveen
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 10:20 #1176287
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Diesel
Heel moeilijk om hier iets over te zeggen zonder de auto te hebben gehoord. Dus inderdaad: waar zit je ergens? Ik woon in Lelystad en werk in Utrecht, zou eens kunnen luisteren.
De diesels maken natuurlijk veel lawaai, ook als ze warm zijn. Een goede afstelsessie kan dat behoorlijk verminderen: het is erg belangrijk dat de timing van de brandstofpomp klopt, en bij het vervangen van een distributieriem wordt dat vaak vergeten.
Verder is heel vaak de koudestart-vervroeging kapot, of de gloeibougies zijn slecht, dat maakt dat hij koud heel slecht zal lopen. Kapotte injectoren komt niet vaak voor, maar een flesje diesel-reiniger of een tijdje de dure Shell-diesel gebuiken kan wel veel helpen voor een nette loop.
De diesels maken natuurlijk veel lawaai, ook als ze warm zijn. Een goede afstelsessie kan dat behoorlijk verminderen: het is erg belangrijk dat de timing van de brandstofpomp klopt, en bij het vervangen van een distributieriem wordt dat vaak vergeten.
Verder is heel vaak de koudestart-vervroeging kapot, of de gloeibougies zijn slecht, dat maakt dat hij koud heel slecht zal lopen. Kapotte injectoren komt niet vaak voor, maar een flesje diesel-reiniger of een tijdje de dure Shell-diesel gebuiken kan wel veel helpen voor een nette loop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 20:41 #1176498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
De vacuumpomp is het
Hallo,
De vacuumpomp is het zeker niet. De auto loopt als een speer dus is de turbo nog heel. Ik woon in twente. Zit er iemand in de buurt?
De vacuumpomp is het zeker niet. De auto loopt als een speer dus is de turbo nog heel. Ik woon in twente. Zit er iemand in de buurt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 23:07 #1176516
door V700 register
Wij bedoelen de vacuumpomp van de rembekrachtiging rechtsboven vooraan op het blok
bekend kwaaltje bij de 6 cyl. diesels van de 740
klinkt vervelend maar kan weinig kwaad, even controleren door de slang van de luchttrommel van de rembekrachtiging af te trekken, dan hoor je het verschil.
succes!
Peter van der Wal
Lobbes 749 89 255.000 waarvan 30.000 op gassss
Beantwoord door V700 register in topic vacuumpomp
Wij bedoelen de vacuumpomp van de rembekrachtiging rechtsboven vooraan op het blok
bekend kwaaltje bij de 6 cyl. diesels van de 740
klinkt vervelend maar kan weinig kwaad, even controleren door de slang van de luchttrommel van de rembekrachtiging af te trekken, dan hoor je het verschil.
succes!
Peter van der Wal
Lobbes 749 89 255.000 waarvan 30.000 op gassss
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2007 13:20 #1176548
door Adrian Maarleveld
Dan ben ik in Rijssen. Ik kan wel even luisteren, wanneer je langskomt. Stuur maar een pb met je telefoonnummer.
De tempmeter op max komt denk ik door massa sluiting van een van de twee draadjes van de tempsensor. Deze vind je naast je dynamo in de kop tussen gloeibougie 1 en 2. Het turbolampje gaat branden door te hoge laaddruk van de turbo. Het is een signaal om even wat minder gas tegeven. Zelf heb ik geen ervaring met de turbo op de d24.
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic woensdag?
Dan ben ik in Rijssen. Ik kan wel even luisteren, wanneer je langskomt. Stuur maar een pb met je telefoonnummer.
De tempmeter op max komt denk ik door massa sluiting van een van de twee draadjes van de tempsensor. Deze vind je naast je dynamo in de kop tussen gloeibougie 1 en 2. Het turbolampje gaat branden door te hoge laaddruk van de turbo. Het is een signaal om even wat minder gas tegeven. Zelf heb ik geen ervaring met de turbo op de d24.
Moderators: Jerry Stam