startproblemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2007 09:19 #1061277
door V700 register
startproblemen is gemaakt door V700 register
hallo, ik heb een 740diesel van 1990 die sinds kort zeer moeilijk
start, maar het gekke is dat eens hij gedraaid heeft het probleemloos
gaat ( al heeft hij maar 5 seconden gedraaid), en dat als hij 5-6 u
stilstaat toch nog deftig start, maar owee bij het aanbreken van
de volgende dag, dan zit ik terug met hetzelfde verhaal, ik dacht eerst
aan de gloeibougie's , maar deze doen het blijkbaar alle 6 nog. dan
dacht ik aan de startvervroeging, dat het waselement mss stuk was, dus
heb ik de kabelbedieining ontkoppeld en manueel deze verplaatst
in beide richtingen tijdens het starten....normaal zou deze toch in een
bepaalde stand de motor op een deftige manier moeten doen aanslaan
veronderstelde ik , maar niets is minder waar ? dan dacht ik dat
mss de pomp leegloopt, maar vanals ik start komt er rook uit de uitlaat
? zijn mijn diagnosestellingen verkeerd of ben ik totaal naast de
kwestie bezig? ik denk niet dat het ernstige motorproblemen zijn
eerlijk gezegd aangezien deze eens gestart probleemloos zijn werk doet
en mooi draait....
start, maar het gekke is dat eens hij gedraaid heeft het probleemloos
gaat ( al heeft hij maar 5 seconden gedraaid), en dat als hij 5-6 u
stilstaat toch nog deftig start, maar owee bij het aanbreken van
de volgende dag, dan zit ik terug met hetzelfde verhaal, ik dacht eerst
aan de gloeibougie's , maar deze doen het blijkbaar alle 6 nog. dan
dacht ik aan de startvervroeging, dat het waselement mss stuk was, dus
heb ik de kabelbedieining ontkoppeld en manueel deze verplaatst
in beide richtingen tijdens het starten....normaal zou deze toch in een
bepaalde stand de motor op een deftige manier moeten doen aanslaan
veronderstelde ik , maar niets is minder waar ? dan dacht ik dat
mss de pomp leegloopt, maar vanals ik start komt er rook uit de uitlaat
? zijn mijn diagnosestellingen verkeerd of ben ik totaal naast de
kwestie bezig? ik denk niet dat het ernstige motorproblemen zijn
eerlijk gezegd aangezien deze eens gestart probleemloos zijn werk doet
en mooi draait....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2007 09:51 #1174704
door V700 register
Komt mij ook over als lucht in het systeem. Die rook zou best kunnen als er veel te weinig diesel wordt opgeleverd.
Wat je kunt doen is 1 van de brandstofleidingen los nemen om te zien of er dieselolie uitkomt tijdens de moeilijke startproblemen. Zo niet: lucht in het systeem.
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Rook uit uitlaat
Komt mij ook over als lucht in het systeem. Die rook zou best kunnen als er veel te weinig diesel wordt opgeleverd.
Wat je kunt doen is 1 van de brandstofleidingen los nemen om te zien of er dieselolie uitkomt tijdens de moeilijke startproblemen. Zo niet: lucht in het systeem.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2007 10:16 #1174705
door V700 register
wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen?
is de klepspeling nog ok?
Beantwoord door V700 register in topic filter
wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen?
is de klepspeling nog ok?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2007 11:43 #1174709
door V700 register
Wat dachten jullie daarvan ?
Controleer eens alle gloeipitten. Want als die niet goed werken, al is het er maar een of twee, dan krijg je moelijkheden met starten.
Beantwoord door V700 register in topic voorgloeien
Wat dachten jullie daarvan ?
Controleer eens alle gloeipitten. Want als die niet goed werken, al is het er maar een of twee, dan krijg je moelijkheden met starten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2007 14:00 #1174727
door V700 register
Er zit door het deksel van je pomp een asje wat aan de bovenkant is verbonden met de gaskabel , in het deksel zit omhet asje heen een O-ring, deze kan heel goed lekken, als ie dan een nachtje heeft gestaan, duurt het een tijdje voordat ie druk opbouwt, omdat er lucht in de pomp komt, omdat de Boschpompen zelfontluchtend zijn kan het even duren voordat je hierachterkomt, maar je moet hem wel iedere morgen doorstarten, wat erg slecht is voor je startmotor, dit kun je checken door als ie wel draait even het asje heen en weer te halen zie je dan diesel verschijnen is dat het probleem, dit is overigens normale slijtage, en bij overhalen van een pomp wordt ie dan ook altijd vervangen, dit probleem hebben we op een pkk dag ook wel eens gezien, en ik kan me herinneren, dat het nog wel eens op het forum is behandeld.
Groeten, Co.
Beantwoord door V700 register in topic asje
Er zit door het deksel van je pomp een asje wat aan de bovenkant is verbonden met de gaskabel , in het deksel zit omhet asje heen een O-ring, deze kan heel goed lekken, als ie dan een nachtje heeft gestaan, duurt het een tijdje voordat ie druk opbouwt, omdat er lucht in de pomp komt, omdat de Boschpompen zelfontluchtend zijn kan het even duren voordat je hierachterkomt, maar je moet hem wel iedere morgen doorstarten, wat erg slecht is voor je startmotor, dit kun je checken door als ie wel draait even het asje heen en weer te halen zie je dan diesel verschijnen is dat het probleem, dit is overigens normale slijtage, en bij overhalen van een pomp wordt ie dan ook altijd vervangen, dit probleem hebben we op een pkk dag ook wel eens gezien, en ik kan me herinneren, dat het nog wel eens op het forum is behandeld.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2007 16:54 #1174733
door V700 register
Heb je de compressie al eens laten meten?
een warme diesel met compressiegebrek wil wel lopen maar een koude..
heb hiemee helaas nare ervaringen mee, dus rijdt maar weer 300.000 op gas
dat wil wel branden.
groetjes,
Peter van der Wal, Lobbes, 740 estate 89 tussenmodel 250.000 km waarvan 30.000 weer op gas, eigen installatie
Beantwoord door V700 register in topic Compressie?
Heb je de compressie al eens laten meten?
een warme diesel met compressiegebrek wil wel lopen maar een koude..
heb hiemee helaas nare ervaringen mee, dus rijdt maar weer 300.000 op gas
dat wil wel branden.
groetjes,
Peter van der Wal, Lobbes, 740 estate 89 tussenmodel 250.000 km waarvan 30.000 weer op gas, eigen installatie
29-07-2007 16:58 #1174734
door Jan Huijsmans
Als je lekkage bij het asje hebt (gehad), dan kan je ook een probleem hebben met de ader van de temperatuur sensor die onder deze pomp door loopt. Bij een van mijn wagens was de isolatie geheel weg gevreten en zodra deze aders contact met massa maken zal de wagen weigeren voor te gloeien.
Als dat het geval is dan is het heel eenvoudig te testen, Ader van het blok weghouden en proberen voor te gloeien. Als ie dan voor gloeit en normaal niet, dan is dat het probleem. Intapen of krimpkous er omheen en laar is clara.
Is dat het niet, dan kan het nog de koude start zijn. Warm hoort het pinnetje tegen de beugel aan te liggen of net niet, koud moet die beugel aangetrokken zijn. (bij < 7 graden geloof ik, weet ik niet zeker) Daarnaast heb je nog de kans dat er een probleem met de contact ring achter je contact slot is.
Al met al, een diesel is simpel, maar dat starten kan soms een zoektochtje opleveren.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Lekkage bij asje...
Als je lekkage bij het asje hebt (gehad), dan kan je ook een probleem hebben met de ader van de temperatuur sensor die onder deze pomp door loopt. Bij een van mijn wagens was de isolatie geheel weg gevreten en zodra deze aders contact met massa maken zal de wagen weigeren voor te gloeien.
Als dat het geval is dan is het heel eenvoudig te testen, Ader van het blok weghouden en proberen voor te gloeien. Als ie dan voor gloeit en normaal niet, dan is dat het probleem. Intapen of krimpkous er omheen en laar is clara.
Is dat het niet, dan kan het nog de koude start zijn. Warm hoort het pinnetje tegen de beugel aan te liggen of net niet, koud moet die beugel aangetrokken zijn. (bij < 7 graden geloof ik, weet ik niet zeker) Daarnaast heb je nog de kans dat er een probleem met de contact ring achter je contact slot is.
Al met al, een diesel is simpel, maar dat starten kan soms een zoektochtje opleveren.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2007 00:48 #1181614
door V700 register
Bij mij hebben ze temp sensor er uitgehaald, die hangt an een kabeltje los in het motorcompartiment, dus hij gloeit ook voor als de motor warm is, maar dat kan je nu zelf regelen. als je kan onthouden hoe warm de motor zou zijn.Een nwe ( a 12.50€)zou ook een oplossing kunnen zijn.
groet norman
Beantwoord door V700 register in topic temp sensor
Bij mij hebben ze temp sensor er uitgehaald, die hangt an een kabeltje los in het motorcompartiment, dus hij gloeit ook voor als de motor warm is, maar dat kan je nu zelf regelen. als je kan onthouden hoe warm de motor zou zijn.Een nwe ( a 12.50€)zou ook een oplossing kunnen zijn.
groet norman
Moderators: Jerry Stam