de 6 cilinder diesel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2007 23:35 #1061123
door V700 register
 
Ik kan een 6 cil diesel stw 940 kopen met 337000 km op de teller , bouwjaar 01-1995
met automaat 5 bak , hoeveel km kan ik er nog bij rijden tot een revisie ?????
m vr gr Richard Arthur
de 6 cilinder diesel is gemaakt door V700 register
 
Ik kan een 6 cil diesel stw 940 kopen met 337000 km op de teller , bouwjaar 01-1995
met automaat 5 bak , hoeveel km kan ik er nog bij rijden tot een revisie ?????
m vr gr Richard Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-07-2007 00:30 #1173952
door Jan Huijsmans
Ligt aan de staat van de motor, maar dat ligt tussen de - 100.000 tot 150.000 (ik ga uit van 2.5 - 5 ton per revisie, rob gaat geloof ik uit van 3 ton)
Ik heb nu 3 diesel, 2 van 5.5 ton en 1 met 3 ton. Die laatste hoeft voorlopig nog niet, die andere 2 mogen nagekeken worden. M'n oude diesel had rond 4.75 ton een revisie nodig, maar daar zat een ruilblok in waarvan niet bekend was wat ie gelopen had.
Als de wagen goed rijdt en de bak goed schakelt (en de wagen niet te duur is) zou ik er niet al te bang voor zijn, maar hou wel de 5000 km per oliewissel aan (heeft de turbo echt nodig), doe per direct de distributie als die moet kwa kilometers (+- 120.000), kwa tijd (6 jaar) of als niet bekend is wanneer deze voor het laatst gedaan is. Tevens kan een afstel beurt door Rob, na z'n vakantie, geen slecht idee zijn.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Afhankelijk van de staat van de motor.
Ligt aan de staat van de motor, maar dat ligt tussen de - 100.000 tot 150.000 (ik ga uit van 2.5 - 5 ton per revisie, rob gaat geloof ik uit van 3 ton)
Ik heb nu 3 diesel, 2 van 5.5 ton en 1 met 3 ton. Die laatste hoeft voorlopig nog niet, die andere 2 mogen nagekeken worden. M'n oude diesel had rond 4.75 ton een revisie nodig, maar daar zat een ruilblok in waarvan niet bekend was wat ie gelopen had.
Als de wagen goed rijdt en de bak goed schakelt (en de wagen niet te duur is) zou ik er niet al te bang voor zijn, maar hou wel de 5000 km per oliewissel aan (heeft de turbo echt nodig), doe per direct de distributie als die moet kwa kilometers (+- 120.000), kwa tijd (6 jaar) of als niet bekend is wanneer deze voor het laatst gedaan is. Tevens kan een afstel beurt door Rob, na z'n vakantie, geen slecht idee zijn.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2007 09:53 #1173956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk hier eens
Richard,
Kijk eens naar deze link,
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/11519
Een diesel KAN heel ok zijn, maar KAN ook heel slecht zijn. Iets er tussen in lijkt bijna onmogelijk
Robert
Een 5 bak automaat is onmogelijk! Er zit een viertraps automaat in van ZF.
Kijk eens naar deze link,
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/11519
Een diesel KAN heel ok zijn, maar KAN ook heel slecht zijn. Iets er tussen in lijkt bijna onmogelijk

Robert
Een 5 bak automaat is onmogelijk! Er zit een viertraps automaat in van ZF.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 15:00 #1179394
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Genieten
Als ik zo de verschillende reacties zie, moeilijk te zeggen. Ik kan uit eigen ervaring die TD aanraden, heb er net in 2 weken 3500 kilometer mee mogen kachelen en heb hem net over de 420.000 gereden. Geen centje pijn, met in een half jaar al 20.000 kilometer. En het is zo'n heerlijk luide ouderwetse diesel...
<div>
</div>
<div>
Verbruik bij gemiddeld 130 km/u is 1 op 10, dan verbruikt-ie bijna geen olie. Harder dan 140 mag ik niet meer van mijn onderhoudsman. Dan gaat-ie inderdaad olie zuipen.
</div>
<div>
</div>
<div>
Verbruik bij gemiddeld 130 km/u is 1 op 10, dan verbruikt-ie bijna geen olie. Harder dan 140 mag ik niet meer van mijn onderhoudsman. Dan gaat-ie inderdaad olie zuipen.
</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 16:34 #1179400
door Willem Veneboer
Hej Martinuz,
Das wel veul hoor. Ofilant "doet" gemiddeld 13 km met een litertje diesel. En dan wordt regelmatig eens bij een warm blok de 150 km p/u aangetikt.
En ja Rob (bekend bij de insiders) ik zal wat rustiger gaan rijden.
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Das wel veul
Martinuz schreef : <div>
Verbruik bij gemiddeld 130 km/u is 1 op 10, dan verbruikt-ie bijna geen olie. Harder dan 140 mag ik niet meer van mijn onderhoudsman. Dan gaat-ie inderdaad olie zuipen.
</div>
Hej Martinuz,
Das wel veul hoor. Ofilant "doet" gemiddeld 13 km met een litertje diesel. En dan wordt regelmatig eens bij een warm blok de 150 km p/u aangetikt.
En ja Rob (bekend bij de insiders) ik zal wat rustiger gaan rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam