BALV, 8 juni te Woudenberg
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2024 22:41 #1112021
door Chris Kobes
BALV, 8 juni te Woudenberg is gemaakt door Chris Kobes
Dag allen,
Op de ALV is in overleg met de leden besloten dat wij als vereniging/bestuur ons nader gingen oriënteren in de mogelijkheden ten behoeve van de toekomstborging van onze vereniging. De afgelopen periode zijn er diverse gesprekken gevoerd met verschillende potentiële partijen om onze toekomst te borgen. Tevens is er besproken wat de conclusie zal zijn indien er geen partij gevonden kan worden.
Tijdens de ALV is besproken dat op 1 juni de uitkomsten van deze overleggen worden gedeeld met onze leden. Deze uitkomsten worden vervolgens tijdens de BALV toegelicht en besproken, waarna er een stemming volgt om te beslissen over de toekomst van onze vereniging.
Het overzicht met de besproken punten volgend uit de overleggen is nog niet gereed, maar zal op 1 juni digitaal worden gedeeld d.m.v. de nieuwsbrief. Via de nieuwsbrief heeft u al wel deze uitnodiging voor de BALV en de notulen van de afgelopen ALV ontvangen.
EDIT: op 27 mei heeft u een uitnodiging ontvangen per nieuwsbrief, bij deze email zijn de notulen van de ALV inbegrepen.
EDIT 2: op 1 juni heeft u een overzicht ontvangen per nieuwsbrief (e-mail) met een samenvatting per thema volgend uit de diverse overleggen. Met behulp van deze tabel kunt u zich een beeldvormen over de toekomstmogelijkheden van onze vereniging.
De BALV vindt plaats op 8 juni 2024 om 13.00 uur te Woudenberg.
Locatiegegevens:
Hotel Restaurant De Schimmel 1885
Stationsweg Oost 243
3931 EP Woudenberg
Graag aanmelden door een mail te sturen aan:
penningmeester@volvo700vereniging.nl
We hopen u allen te zien op de BALV te Woudenberg.
Namens het bestuur,
Volvo 700 Vereniging
Op de ALV is in overleg met de leden besloten dat wij als vereniging/bestuur ons nader gingen oriënteren in de mogelijkheden ten behoeve van de toekomstborging van onze vereniging. De afgelopen periode zijn er diverse gesprekken gevoerd met verschillende potentiële partijen om onze toekomst te borgen. Tevens is er besproken wat de conclusie zal zijn indien er geen partij gevonden kan worden.
Tijdens de ALV is besproken dat op 1 juni de uitkomsten van deze overleggen worden gedeeld met onze leden. Deze uitkomsten worden vervolgens tijdens de BALV toegelicht en besproken, waarna er een stemming volgt om te beslissen over de toekomst van onze vereniging.
Het overzicht met de besproken punten volgend uit de overleggen is nog niet gereed, maar zal op 1 juni digitaal worden gedeeld d.m.v. de nieuwsbrief. Via de nieuwsbrief heeft u al wel deze uitnodiging voor de BALV en de notulen van de afgelopen ALV ontvangen.
EDIT: op 27 mei heeft u een uitnodiging ontvangen per nieuwsbrief, bij deze email zijn de notulen van de ALV inbegrepen.
EDIT 2: op 1 juni heeft u een overzicht ontvangen per nieuwsbrief (e-mail) met een samenvatting per thema volgend uit de diverse overleggen. Met behulp van deze tabel kunt u zich een beeldvormen over de toekomstmogelijkheden van onze vereniging.
De BALV vindt plaats op 8 juni 2024 om 13.00 uur te Woudenberg.
Locatiegegevens:
Hotel Restaurant De Schimmel 1885
Stationsweg Oost 243
3931 EP Woudenberg
Graag aanmelden door een mail te sturen aan:
penningmeester@volvo700vereniging.nl
We hopen u allen te zien op de BALV te Woudenberg.
Namens het bestuur,
Volvo 700 Vereniging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-06-2024 11:04 #1475139
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Geen pluspunten bij voortbestaan V700?
Het valt mij op dat bij de beschrijving van de verschillende toekomst scenario’s geen pluspunten worden genoemd bij het voortbestaan van de huidige V700 vereniging.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-06-2024 14:17 #1475141
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Er zijn zeker pluspunten
Alleen onvoldoende vrijwilligers?? Een vereniging is voor en door de leden, dus in zekere zin is er voldoende potentieel voor een voortbestaan, alleen het lukt niet. Ik zou zeggen tot 8 juni om een kritische massa vrijwilligers te werven, en anders met alle bestaande en nieuwe enthousiastelingen door in een Volvo club? Ik heb ook een 242, dus wat mij betreft is 1 volvo club genoeg.
Of de 940 in herproduktie en weer jong bloed bij de vereniging???
Met vriendelijke groet en vast oneindige dank aan alle vrijwilligers die de kar tot 8 juni trekken en hebben getrokken?
Reinier
Of de 940 in herproduktie en weer jong bloed bij de vereniging???
Met vriendelijke groet en vast oneindige dank aan alle vrijwilligers die de kar tot 8 juni trekken en hebben getrokken?
Reinier
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2024 20:21 #1475142
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Teruglopend
De afgelopen jaren zien we dat de vereniging krimpende is en ondanks pogingen om het tij te doen keren lukt dat helaas niet.
Het vinden van nieuwe actieve leden is zeer lastig, net als het opzetten van evenementen, het vinden van kopij etc. etc.. Allicht goed om de notulen van dit jaar en afgelopen jaar van de ALV nogmaals door te lezen. Dat geeft wat meer achtergrond in de redenen dat deze scenarios zijn beoordeeld.
Het vinden van nieuwe actieve leden is zeer lastig, net als het opzetten van evenementen, het vinden van kopij etc. etc.. Allicht goed om de notulen van dit jaar en afgelopen jaar van de ALV nogmaals door te lezen. Dat geeft wat meer achtergrond in de redenen dat deze scenarios zijn beoordeeld.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2024 00:51 #1475144
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Erg jammer
Hallo Chris
het vinden van vrijwilliger is vooral lastig, als het bestuur (soms erg laat) vraagt voor ondersteuning, maar de leden klagen dat als ze ondersteuning van het bestuur willen, er niet gereageerd wordt.
Of je meer 7/900 specifieke kopij vindt als je opgaat in een algemenere Volvo club is maar zeer de vraag. En de actieven binnen de VKV zijn waarschijnlijk al actief met andere zaken, dus of je die zover krijgt dat ze mee helpen bij "onze" evenementen...
groetjes
Mathy
het vinden van vrijwilliger is vooral lastig, als het bestuur (soms erg laat) vraagt voor ondersteuning, maar de leden klagen dat als ze ondersteuning van het bestuur willen, er niet gereageerd wordt.
Of je meer 7/900 specifieke kopij vindt als je opgaat in een algemenere Volvo club is maar zeer de vraag. En de actieven binnen de VKV zijn waarschijnlijk al actief met andere zaken, dus of je die zover krijgt dat ze mee helpen bij "onze" evenementen...
groetjes
Mathy
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-06-2024 09:43 #1475145
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic zeker erg jammer
Maar geklaag over het bestuur, toont alleen maar meer de noodzaak aan en niet minder. En er zal geen doel zijn om met het samengaan meer 7/900 gerelateerde zaken op papier te krijgen dan nu. Meer volvo gerelateerde zaken voor iedereen.
ik stel voor dat we de BALV niet hier op het forum gaan doen maar ter plaatse. En als er heel veel realistische voordelen zijn aan het behouden van de vereniging, die niet zijn genoemd dan kun je die nog wel vantevoren delen met iedereen, maar ik zie ze niet.
Met vriendelijke groet,
Reinier
ik stel voor dat we de BALV niet hier op het forum gaan doen maar ter plaatse. En als er heel veel realistische voordelen zijn aan het behouden van de vereniging, die niet zijn genoemd dan kun je die nog wel vantevoren delen met iedereen, maar ik zie ze niet.
Met vriendelijke groet,
Reinier
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2024 10:43 #1475148
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Vergeet niet dat er overeenkomsten
zijn tueesen de 2, de 7 en de 9 serie. Blokken, versnellingsbakken en de cardan. soms moet je iets aanpassen. Maar ik reed ooit in een 240 met een 900 blok en een 940 met een 700 bak. Vele kilometers. En de 240 haalde snelheden over de 200 Km/h. Ook heb ik ooit veren over gezet toen ik een veer brak. Ik weet niet precies mee hoe dat at maar het was ook meer dan 30 jaar geleden. In mijn 240 zat een aangepaste B230k. De grootste aanpassingen waren de ontsteking en een vacuumpot (brandstoffilter van een Daihatsu.)
Tja, je moet wel eens wat creatief zijn...
Tja, je moet wel eens wat creatief zijn...

- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2024 10:49 #1475149
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic De technische verschilllen zijn niet zo groot.
Nagenoeg dezelfde redblocks en bakken. En een aantal garagisten lijken ook erg op elkaar. 
Ik ken een paar VKV-ers. Niet zo goed, maar ik weet dat ze een prima onderdelenvoorziening hebben.
En je moet wat wanneer je ledenaantal terugloopt. Ik zie het als een pluspunt wanneer er sprake is van een samengaan.

Ik ken een paar VKV-ers. Niet zo goed, maar ik weet dat ze een prima onderdelenvoorziening hebben.
En je moet wat wanneer je ledenaantal terugloopt. Ik zie het als een pluspunt wanneer er sprake is van een samengaan.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-06-2024 19:27 #1475151
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Ledenaantal V700
Hoe groot of klein is het ledenaantal.
Waar kan ik de notulen van ALV 2023 vinden?
Waar kan ik de notulen van ALV 2023 vinden?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2024 20:45 #1475154
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Notulen
De notulen van de ALV staan in de email die je van de secretaris hebt gehad.
Dit is het document: volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...%20ALV_20240309.docx
Het aantal leden is onder de 300 gezakt
Toekomstmogelijkheden document: volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...tmogelijkheden-1.pdf
Dit is het document: volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...%20ALV_20240309.docx
Het aantal leden is onder de 300 gezakt
Toekomstmogelijkheden document: volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...tmogelijkheden-1.pdf
Moderators: Jerry Stam