De tijd van gaan is gekomen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2022 23:09 #1111413 door V700 register
De tijd van gaan is gekomen is gemaakt door V700 register
Na bijna 8 jaar met veel plezier in een baksteen gereden te hebben is het afscheid nabij.
Om verschillende redenen ben ik enkele maanden geleden een zoektocht gestart naar een nette V70 van de tweede generatie. Op de momenten dat ik de hoop begon te verliezen dat ik een auto zou vinden die aan mijn uitgebreide en kritische eisenpakket zou voldoen kwam ik toch altijd weer tot de conclusie dat het met de 940 ook niet behelpen is.

Vandaag is het dan toch gelukt om een auto te vinden die aan mijn verwachtingen voldoet: een uiterst nette V70 uit 2003 met de 140 pk benzinemotor en handgeschakelde versnellingsbak. Afkomstig van de tweede eigenaar (die er in een jaar tijd slechts 3.000 km mee gereden heeft) met nog geen 80.000 km op de klok. Nagenoeg volledig dealeronderhouden bij de dealer waar de auto ooit is aangeschaft.

Dit betekent echter ook dat ik afscheid ga nemen van onze 940. Een auto waar we enorm veel plezier aan hebben beleefd. Niet alleen qua rijden, maar ook om bij te houden. Deze auto zal binnenkort te koop worden aangeboden. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag.

Alvast enkele kenmerken:
* 940 sedan.
* Tropical green metallic. Met een kleur die afhankelijk van de lichtinval varieert tussen groen en blauw.
* Bouwjaar 1994 (in mijn ogen de sweet spot, zeker van v.w.b. de non-turbo uitvoeringen).
* 153.000 km gelopen.
* Ik ben de derde eigenaar en de eerste eigenaar in Nederland. De auto is geïmporteerd uit België waar deze na de eerste eigenaar in een collectie terecht is gekomen. Ik heb de auto uit die collectie gekocht.
* Uitstekend onderhouden met tal van preventief vervangen onderdelen.
* Super betrouwbare en smeuïge B200F motor gekoppeld aan een soepel schakelende M47 versnellingsbak. Door de kortere eindoverbrenging t.o.v. een 2.3 liter beschikt de auto over een levendig karakter ondanks het geringere vermogen. Gemiddeld verbruik: 1: 12,5 wat voor een 940 niet slecht is.
* Voorzien van een Webasto H400 vouwdak. Professioneel ingebouwd en afgewerkt. Hiermee kan het hele jaar genoten worden van het beste van twee werelden: open rijden in een 940!

Voor nu alvast bedankt voor de gezelligheid en alle hulp in de vorm van waardevolle tips die ik in de loop der jaren heb gekregen.

Fijne avond!

Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2022 23:37 #1471786 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dankjewel!
Voor je interessante bijdragen Martijn.
Waren altijd leuk en zinnig om te lezen.
Veel plezier en veilige km's toegewenst met de V70 !

grt
Peter

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2022 19:17 #1471952 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ben ik nu de enige ?
Ben ik nu de enige die hier op het forum een vertrekkend lid uitzwaait en bedankt voor al zijn bijdrages ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2022 16:39 #1471955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groet
Ha Martijn,
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van fflunche en wens je veel mooie en probleemloze kilometers toe met je “nieuwe” volvo.
Groet,
Steef

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2022 17:18 #1471956 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee
Ik sluit mij natuurlijk ook aan bij de eerste reactie van Peter.

Dank voor de inbreng de afgelopen jaren Martijn.
En veel plezier met de V70.
Overigens hebben we hier wel meer overlopers gehad, later toch weer een 900 aangeschaft, wie weet................

Groeten,

Ton.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC