Nieuwsbrief
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2017 13:24 #1433828
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor de mensen met KPN
Voor de mensen met KPN-problemen: bij mijn beide gmail accounts komt de nieuwsbrief gewoon door, en heb ik verder ook nooit dergelijke problemen gehad. Wel 1 organisatie die z'n mailserver neit op orde heeft en dus standaard in de spam-map wordt afgeleverd, maar geen enkele mail gesignaleerd die niet ontvangen wordt.
Een gmail account is gratis, dus doe er je voordeel mee.
Een gmail account is gratis, dus doe er je voordeel mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2017 18:35 #1433832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw lid
Ik ben sinds 1 januari lid maar heb geen nieuwsbrief gehad. Heb ook nog geen blauwe V en dus volledige toegang als lid. Daar zal t wel aan liggen. Het is wachten op de webmaster om dit om te zetten neem ik aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2017 18:37 #1433833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wel!
Haha! Toch wel een blauwe V! Dank u webmaster!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2017 00:16 #1433845
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Privacy
Hallo Willem
Gmail is niet voor niks gratis (ja, dat zal voor sommige mensen klinken als een paradox, dat realiseer ik me terdege): Google kijkt mee.
groetjes
Mathy (die ook een gmail-account heeft, maar dat amper gebruikt. Ooit had ie een Androidtelefoon. Zonder gmail-account kun je daar weinig mee. Vandaar)
Gmail is niet voor niks gratis (ja, dat zal voor sommige mensen klinken als een paradox, dat realiseer ik me terdege): Google kijkt mee.
groetjes
Mathy (die ook een gmail-account heeft, maar dat amper gebruikt. Ooit had ie een Androidtelefoon. Zonder gmail-account kun je daar weinig mee. Vandaar)
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-01-2017 09:43 #1433851
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Ander naam
Hoi Willem (en Mathy).
Ik zou het niet makkelijker vinden als Willem opeens Klaas wordt, ook onhandig voor iedereen die je totnogtoe kende of wil bereiken. Vandaar dat ik mijn e-mail adres niet zo makkelijk wil veranderen. Verwacht eerder dat KPN zijn service moet/zal verbeteren. Verwacht ook niet dat dit soort problemen exclusief voor KPN zijn. De problemen van KPN van vandaag zijn die van Gmail van morgen? Ondertussen kan iedereen mij dan blijven vinden en krijgt zelfs nog een berichtje terug als ze mij niet bereiken. En in het geval van de Volvo 700 vereniging pakt men dan de telefoon!
Groetjes Reinier
Ik zou het niet makkelijker vinden als Willem opeens Klaas wordt, ook onhandig voor iedereen die je totnogtoe kende of wil bereiken. Vandaar dat ik mijn e-mail adres niet zo makkelijk wil veranderen. Verwacht eerder dat KPN zijn service moet/zal verbeteren. Verwacht ook niet dat dit soort problemen exclusief voor KPN zijn. De problemen van KPN van vandaag zijn die van Gmail van morgen? Ondertussen kan iedereen mij dan blijven vinden en krijgt zelfs nog een berichtje terug als ze mij niet bereiken. En in het geval van de Volvo 700 vereniging pakt men dan de telefoon!
Groetjes Reinier
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2017 15:56 #1433862
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor de duidelijkheid: ik
Voor de duidelijkheid: ik bedoelde uiteraard een extra mailadres dat deze problemen niet kent, en alleen te gebruiken voor die zaken waarvan het geen ramp is dat google meekijkt. Nieuwsbrieven van de V700 lijken me wel zo'n toepassing...
Vaak is het oplosbaar als de verzender zijn zaakjes op orde heeft, soms kan de ontvanger de verzender als "vertrouwd" toevoegen, maar soms ook zijn de spam-instellingen zo ondoorzichtig dat het probleem helemaal niet van buitenaf oplosbaar is. Dan helpt alleen klagen bij de provider nog, of een vlucht naar een adres dat wel werkt.
Vaak is het oplosbaar als de verzender zijn zaakjes op orde heeft, soms kan de ontvanger de verzender als "vertrouwd" toevoegen, maar soms ook zijn de spam-instellingen zo ondoorzichtig dat het probleem helemaal niet van buitenaf oplosbaar is. Dan helpt alleen klagen bij de provider nog, of een vlucht naar een adres dat wel werkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2017 11:31 #1433924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Google vs KPN
Mijn internet/mail provider is ook KPN.
Daarnaast gebruik ik Google. Deze haalt ook netjes de KPN mail binnen bij de KPN server.
Dit heeft als voordeel dat als ik onderweg ben maar één account hoef te checken en als KPN problemen heeft met een bepaalde afzender ik gewoon het mailadres verander.
Via de in te stellen regels in Outlook komt de mail weer netjes gesorteerd in een KPN Inbox en in een Gmail inbox.
Wellicht is dit een optie voor Reinier als hij de moeite wil nemen een middagje te sleutelen aan de instellingen.
Maar eerlijk is eerlijk, elke provider heeft zijn eigen makke dus geen enkele provider is heilig wat dat betreft.
Daarnaast gebruik ik Google. Deze haalt ook netjes de KPN mail binnen bij de KPN server.
Dit heeft als voordeel dat als ik onderweg ben maar één account hoef te checken en als KPN problemen heeft met een bepaalde afzender ik gewoon het mailadres verander.
Via de in te stellen regels in Outlook komt de mail weer netjes gesorteerd in een KPN Inbox en in een Gmail inbox.
Wellicht is dit een optie voor Reinier als hij de moeite wil nemen een middagje te sleutelen aan de instellingen.
Maar eerlijk is eerlijk, elke provider heeft zijn eigen makke dus geen enkele provider is heilig wat dat betreft.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 05:43 #1433947
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic [quote='Reinierverbeek'}Ik
[quote='Reinierverbeek'}Ik heb daar de laatste tijd meer last van. KPN planet bezorgd mij veel mail niet meer waarvan men denkt dat het spam zou kunnen zijn. De mail gaat niet in de map ongewenste mail, komt gewoon niet aan.[/quote]
Haal je via de gmail-route dan ook de mail binnen die KPN al voor je mailaccount blokkeert? Ik denk het niet, eerlijk gezegd.
Via gmail, zoals gezegd, heb ik dat overigens nog niet meegemaakt. Wel dat dingen onterecht als spam worden gemarkeerd, maar daar kan je in elk geval nog naar kijken in de spammap.
Haal je via de gmail-route dan ook de mail binnen die KPN al voor je mailaccount blokkeert? Ik denk het niet, eerlijk gezegd.
Via gmail, zoals gezegd, heb ik dat overigens nog niet meegemaakt. Wel dat dingen onterecht als spam worden gemarkeerd, maar daar kan je in elk geval nog naar kijken in de spammap.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 23:12 #1434286
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Beetje laat maar heb beide
Beetje laat maar heb beide nieuwsbrieven ontvangen op mijn gmail adres. Goed initiatief en professionele layout (modern !)
Doe zo verder
Groetjes,
A.
Doe zo verder

Groetjes,
A.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2018 12:15 #1445788
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eh,
Begin vorig jaar is dit initiatief gestart geheten nieuwsbrief.
Dit topic is toen door mij gestart omdat ik het een goed idee vond. Gezien de reacties waren er verschillende leden die er ook zo over dachten.
Ik vraag mij nu eigenlijk af of het project nog voortgezet gaat worden of is het afgeblazen, dat laatste zou ik vreemd vinden gezien de positieve reacties.
Ik zou het bijvoorbeeld wel een goed idee vinden een al dan niet beknopt verslag van de afgelopen ALV naar de leden toe te sturen, met name voor de leden welke om wat voor reden dan ook niet in staat waren de ALV bij te wonen.
Misschien ook wel een idee om een item in de nieuwsbrief en Factor te plaatsen waar nieuwe leden voorgesteld worden, zo van "Nieuw lid Piet uit Amsterdam, forumnaam Puk"
Maar hoofdvraag is eigenlijk, hebben we nog een nieuwsbrief?
Groeten,
Dit topic is toen door mij gestart omdat ik het een goed idee vond. Gezien de reacties waren er verschillende leden die er ook zo over dachten.
Ik vraag mij nu eigenlijk af of het project nog voortgezet gaat worden of is het afgeblazen, dat laatste zou ik vreemd vinden gezien de positieve reacties.
Ik zou het bijvoorbeeld wel een goed idee vinden een al dan niet beknopt verslag van de afgelopen ALV naar de leden toe te sturen, met name voor de leden welke om wat voor reden dan ook niet in staat waren de ALV bij te wonen.
Misschien ook wel een idee om een item in de nieuwsbrief en Factor te plaatsen waar nieuwe leden voorgesteld worden, zo van "Nieuw lid Piet uit Amsterdam, forumnaam Puk"
Maar hoofdvraag is eigenlijk, hebben we nog een nieuwsbrief?
Groeten,
Moderators: Jerry Stam