Taxatie

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 11:51 #1104760 door Wim Pothoven
Taxatie is gemaakt door Wim Pothoven
Volvo collega's

Vandaag was het zover, er moest weer getaxeerd worden voor de all.risk verzekering. Bij de laatste taxatie in 2012 had ik een bedrag van E. 9750,-- op papier, met vermelding concoursstaat. Nu heb ik veel geld uitgegeven aan nieuwe lijsten, bumpers en techniek, lijkt echter ook te werken. Vandaag de auto gescout door beëdigt taxateur Egbert Laagland uit Assen en, schrik niet.. E. 11.000 op papier gekregen met vermelding staat B+. De A staat mag officieel niet omdat het dak een keer opnieuw gespoten is. De foto's van m'n baksteen verschijnen binnenkort op de site www.laaglandtaxaties.nl . Hoop niet dat er ooit wat gaat gebeuren, maar kan nu wel weer met een gerust hart de weg op met zo'n taxatiebedrag. Besef terdege dat er verschil is tussen taxatie- en handelswaarde, maar toch .. Het rapport moet nog binnen komen, maar mijn dag kan niet meer kapot.

Egbert bood ook aan om in clubverband en keer een lezing te houden over het hoe, wat en waarom van taxaties voor old- en youngtimers. Wellicht is dit iets voor bij een vergadering of evenement. Mocht er belangstelling zijn, hoor ik het wel en zal hem dito informeren.

Groeten Wim Pothoven/ lid 1409
740 GL/ bj maart 1989/ B230K/ M47 kleur 177 en ... nu 109360 km op de klok

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 14:53 #1424070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sjemig!
Dat is een fiks bedrag.
Zeker omdat het niet zo'n heel bijzondere uitvoering is zo op het oog...
maar op basis van 1 beeld kan je je vergissen zo blijkt.

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 16:59 #1424073 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic fiks bedrag
Hallo Jeroen,

Is idd een mooi bedrag. Bij taxatie werd aangegeven dat juist de puurheid/eenvoud van de auto een belangrijke rol speelt. Tot nog toe schadevrij (uitzondering wat bekrast dak van handtas heen en weer schuiven, dat ik heb laten spuiten) en verder volledig origineel. In de 1e lak, slechts voorzien van een schuifdak mechanisch, elektrische ramen voor en stoelverwarming. Enige extra opties zijn Draco's voor zomerwielen en Rigel's voor de winterbanden die ik er zelf bij heb gekocht. Heb wel lijstenwerk en bumperhoezen vervangen met nieuwe en originele delen, voor de mooi. Ook de hemel is nieuw. Wanneer je de site van taxateur bekijkt, krijg je binnenkort vanzelf de plaatjes die de basis van waardebepaling vormen.

Groeten Wim

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 19:43 #1424081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg leuk om te lezen dat je
Erg leuk om te lezen dat je goede zorg resulteert in een mooi taxatiewaarde! Gefeliciteerd met je waardevolle auto, al heb je de verbeteringen duidelijk niet voor de waardeverhoging gedaan!

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 21:37 #1424185 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic foto
Jeroen,

Vandaag de foto's van facebook overgezet op de computer. Bijgaand een actueel plaatje zoals in het taxatierapport. De auto staat inmiddels ook wat uitgebreider gedocumenteerd bij titel autoregister onder kop documentatie op onze 700 site.

Groet Wim/ lid 1409

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC