Mijn verhaal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2015 08:45 #1104322 door V700 register
Mijn verhaal is gemaakt door V700 register

Voorafgaande aan dit hele verhaal hier onder wil ik nog wel even kwijt dat ik vind dat ook mijn kant gehoord moet worden.

Wel jammer vind ik dat er hoe dan ook absoluut geen winnaar is, en alleen de club de grote verliezer zal zijn.

Ik heb altijd naar beste eer en geweten voor de club gehandeld, en zal vast ook wel dingen niet goed gedaan hebben, maar ja, ook ik ben maar mens.

Als ik dit had kunnen voorzien was ik gewoon blijven zitten tot de ALV.

Helaas kan ik het nu niet meer terug draaien.

Het zij zo.

Het is een heel verhaal om te lezen, en vind nog steeds dat niet alles het forum hoort, maar dit wilde ik toch even delen met de leden.

Of jullie het nu zaterdag krijgen of nu vast, heeft iedereen de tijd om zijn of haar oordeel te vellen.

En nogmaals, sorry voor al deze onstane situatie. Ik had het niet voorzien.

Ton.

Onderwerp: Balv

Beste leden van de V700 vereniging,

Ik denk dat het na alle aantijgingen, ook eens tijd word om mijn verhaal te vertellen.

In 2012 ben ik op verzoek van o.a. Jan Snijder en Maarten de Rijke na gaan denken om voorzitter te worden van de V700 vereniging.

Tijdens de ALV van 2013 ben ik gekozen tot voorzitter van deze mooie club.

Ik zal u nu eens een opsomming geven van wat mij in 2,5 jaar voorzitterschap allemaal is overkomen.

Ik ben in deze jaren o.a. bedreigd, beledigd, dreigementen gehad dat er beslag zou worden gelegd op mijn prive en of zakelijke bezittingen, uitgescholden en........daar heb ik voor gedaan, bedankt door een aantal leden dat de vereniging zo leuk en laag drempelig was voor iedereen.

Helaas ben ik direct na mijn aantreden geconfronteerd met:

Moderatoren die aftraden
Webmaster die er niet meer was
Zeer verouderde website
Een regering die de oldtimer regeling op de helling zette, waardoor er na jaren van autonome groei binnen de vereniging, we ineens leden gingen verliezen.

Dus inderdaad, in plaats van een normale functie binnen het bestuur, zoals mijn voorgangers met name hadden, moest ik vol aan de bak.
Helaas zat voor mij zakelijk ook de wind behoorlijk tegen, en heb ik buiten de vereniging ook zakelijk alle zeilen bij moeten zetten om te kunnen overleven.
Dat dit soms meer prioriteit had dan de V700 mag voor iedereen duidelijk zijn denk ik.

Gelukkig vonden we snel weer een paar goede leden die moderator wilde zijn.
1 probleem opgelost.

Wel, de toekomst visie die mij nu wordt verweten, had het oude bestuur ook niet echt. Die hadden al die jaren de luxe van een webmaster, die de site geweldig in de lucht hield, en alle ondersteuning hiervoor kosteloos had gedaan.

Na een zoektocht van de secretaris Marc en mijzelf zijn we via wat omzwervingen bij een partner terecht gekomen die ons op dat moment de beste keus bood.

Met o.a. de kennis en het geduld van Jerry is de site weer geworden tot dat wat het nu is, een goede site, tegen redelijk beheersbare kosten structuur. Waarvoor mijn dank aan Jerry nog steeds enorm is.

Als het oude bestuur een goede toekomstvisie hadden gehad, hadden ze dit jaren geleden ook al kunnen verzinnen, dat de luxe die men had van een eigen webmaster niet eeuwig zou kunnen duren, maar ja, iets met beste stuurlui en de wal........

Als of dit alles nog niet genoeg is/was werd het helaas ook Maarten allemaal teveel, en is met name de factor enorm in de slop geraakt. Ik heb zelfs nog eens voorgesteld om van 4 naar 3 x per jaar te gaan, waarbij Maarten zelf graag vasthield aan 4x.

Op de Alv is hier over gestemd, en is het 4x gebleven.

Bedoeling is/was goed, uitvoering helaas wat minder.

Omdat we allemaal wel merken dat het aantal leden wat terug begon te lopen, is er op de laatste Alv besloten een visie club op te richten, waar ik uiteraard als voorzitter ook graag bij aanschoof.

De 1ste vergadering bij Rene thuis was denk ik absoluut goed opbouwend, met duidelijke ideeën welke richting het op zou gaan. Waarbij ik toch ook nog wel even wil opmerken dat Jan Snijder hier niet bij aanwezig was.(waarom ik dit vermeld, kom ik zo dadelijk op)

Welnu, nu ga ik wat van de verwijten trachten te weerleggen.

Er wordt nu o.a. geroepen dat er een mail zal overhandigd worden tijdens deze BALV, wel, dat is niet nodig, ik heb hem onder aan mijn betoog zelf maar even geplaatst.

De mail gaat erover dat wij bij de 2de keer dat het visie clubje bij elkaar waren, ik heb verteld dat wij als bestuur, en niet ik alleen als Ton Lagerweij, dus met instemming van Paul Aupers, Peter Lourensen besloten hadden om Maarten de Rijke na het uitbrengen van de 2de Factor uit zijn functie zouden zetten, omdat iedereen het er inmiddels wel over eens was, dat

a/ de factor veel te laat was iedere keer en

b/ de kwaliteit en inhoud niet echt geweldig meer was.

Bovendien kwam Maarten de afspraak met het bestuur niet na, dat wij een proefdruk zouden krijgen alvorens tot werkelijk druk over te gaan. We kennen allemaal nog wel het stukje van de vriend van Jan de heer Bertus Bachtolomeus(weet niet of dit goed geschreven is, maar vooruit maar).

Daarnaast had ik inmiddels wat info opgevraagd om te kijken wat te doen met de Factor, daar Maarten had aangegeven te stoppen/minderen eind van het verenigings jaar.

Tot mijn grote verbazing blijkt dat ik de factor veel minder geld ergens anders kon laten drukken, in dezelfde kwaliteit, zo niet beter. Ook de opmaak zou geregeld worden.

Dit alles tezamen, deed mij besluiten tijdens het overleg van het visie clubje bij Jan thuis dit in vertrouwen te bespreken. Tenslotte heeft de Factor ook een belangrijk aandeel in de toekomst van de verenging. En niet alleen financieel.

Niemand leverde commentaar op mijn mededeling, waarbij ik dan ook nog moet vertellen dat ik hetzelf niet direkt heb toegejuicht, maar als bestuur niet anders kon. Tenslotte iemand die bijna 10 jaar zich heeft ingezet voor de vereniging,ven het blad op een mooi niveau heeft weten te tillen, moet je niet zomaar afdanken.

Welnu, onder andere dan ontving ik onderstaande mail van Jan en Rene.
De beide heren waren overdonderd, op zich al mooi, want volgens mij is dat bij die 2 MASTADONTEN (zoals ze zich zelf noemen) onmogelijk.

Gelet op alle dingen die hier al aan vooraf zijn gegaan, zoals het dreigen van Maarten op de laatste ALV richting Peter, dat als Peter tegen zou stemmen om Marc (sorry Marc) erelid te maken, hij het Peter enorm lastig zou maken dat verenigings jaar, waren voor mij de bekende druppel.

Ook het feit dat Jan op een sleuteladres in Gemert openlijk mij staat te bekritiseren bij dat adres (moet kunnen, zijn vrienden) is wat mij betreft genoeg.
Daarnaast krijg ik ook iedere keer weer te horen dat er nog zeker 10.000 stuks 740/940 etc. rondrijden in Nederland, maar dat we daar niets mee doen!! Welnu, heren ex voorzitters, in de jaren dat jullie in het bestuur zaten was dat aantal zeker het dubbele van nu. En?? Hebben jullie er iets mee gedaan??? Dacht ik al.

Ook het verwijt dat ik op de ALV al na de pauze ben weggegaan, was bekend,en besproken bij het bestuur.
Ik ben getrouwd, en vreemd genoeg nog steeds gelukkig, en mijn vrouw draait poppenhuis beurzen, en had een beurs in Ulft dat weekend.

Ik ben toch nog even belangeloos, want declaraties heb ik nooit ingediend als voorzitter, was tenslotte voor mijn clubje, nog even 350 km. op en neer gereden om in ieder geval voor de pauze nog aanwezig te kunnen zijn.

Ik heb alles naar beste eer en geweten uitgevoerd als voorzitter, maar genoeg is genoeg.

Of ik lid blijf weet ik nog niet, dat hangt beetje van het nieuwe bestuur af.

Wel betreur ik dat het zover is gekomen, en op alle commentaren die nu gaan komen zal het vast wel weer mijn schuld zijn, maar wil toch wel kwijt dat het me enorm geraakt heeft. Ik was echt blij met de club, en heb er een aantal hele mooie vriendschappen aan over gehouden, ook nu nog gelukkig.

Het is helaas niet anders, en ik wens u allen veel goeds en wijsheid toe zaterdag.

Hieronder vindt u een aantal van de gezonden mails.

Overigens was de beslissing van Ton niet door hem eenzijdig genomen maar door het dagelijkse bestuur dus incl Peter en mijzelf. Het te laat komen van de factor is niet het enige, vooral de manier van samenwerken en optreden vormde een ernstige bedreiging van de continuïteit.

Groet Paul

Op 12 juli 2015 16:47 schreef Ton Lagerweij <ton@customsconsult.nl>:
Heren,

Ik ga niets eens wachten tot morgen.

Ik leg per direct mijn functie neer, en mijn lidmaatschap is ook net al opgezegd.

Geen rc,s, geen moderatoren, geen webmaster toen ik begon.

Wel dreigmail, brieven , telefoontjes, etc.etc.

Verwijten naar mij, teveel om op te noemen.

Ik ben er echt klaar mee.

Zal het op het forum netjes houden, ga ervan uit dat jullie dit ook doen, maar met dit clubje ben ik klaar.

Ga wel wat anders doen met mijn tijd!!

Veel geluk allemaal in de toekomst, ik hoop dat het jullie goed gaat.

Met vriendelijke groeten,

Ton Lagerweij
Directeur

Klein Brabant 158
4707 DV Roosendaal
Tel. 088 1320 199
M:+31(0)6 14013841

www.customsconsult.nl

European Customs Consult BV, er gaat een wereld voor u open.

European Customs Consult heeft een nieuw telefoonnummer!
T: 088 1320 199

Op 12 jul. 2015 om 16:06 heeft Rene Luigies <luigies@xs4all.nl> het volgende geschreven:

Beste Ton,

Tijdens de bijeenkomst van het visieclubje vertelde jij ons in vertrouwen dat jij Maarten de Rijke bij de volgende bestuursvergadering uit zijn functie gaat ontheffen. Zoals jou ongetwijfeld bekend is, een aantal van de visieclub mensen hebben ook een persoonlijke vriendschap met Maarten. Niet in de laatste plaats Jan Snijder. Door jouw mededeling zijn een aantal mensen in een spagaat terecht gekomen. Zij mogen er niet met Maarten over praten, terwijl het wel bekend is dat jij hem buiten spel gaat zetten.

Dit is een bijzonder oncomfortabele en niet gewenste situatie. Maarten heeft zelf zijn vertrek op de volgende ALV aangekondigd, maar dat is nog een aantal maanden te gaan. Hij heeft, afgezien van de laatste periode, erg veel voor de vereniging betekend. In tijd, langer wel dan niet! Zoals je gemerkt zal hebben, ook wij constateren dat Maarten al enige tijd niet meer goed functioneert. Dat neemt niet weg dat het hem op staande voet afserveren een allesbehalve charmante, respectievelijk w/menselijke manier is. Bovendien, volgens de statuten is dat niet eens mogelijk. Alleen middels een Bijzondere ALV kan een bestuurslid nog tijdens diens zittende tijd uit zijn functie worden ontheven. Dat geldt overigens ook voor Tom Fikkert. Het is een vereniging, en de leden van de vereniging beslissen over personen in bestuursfuncties.

Gezien het spagaat waarin een aantal van ons terecht is gekomen verzoeken wij jou dringend om af te zien van jouw één zijdige beslissing om Maarten per direct uit zijn functie te ontheffen en te wachten tot de volgende ALV. Of, als het voor jou werkelijk zo dringend is, een BALV bij elkaar te roepen. En als alternatief, je zou ook tijdelijk iemand van het huidige bestuur naast Maarten kunnen zetten in zijn rol als redacteur van de Factor, zodat er continuïteit blijft in het redacteurschap.

Mocht je besluiten toch over te gaan tot je voorgenomen plan, dan zullen een aantal mensen van de visieclub zich nader beraden over de voor hen ongewenste situatie. Dat zullen in ieder geval Jan en ik zijn. Op dit moment kan ik nog niet namens de anderen spreken, maar van hen verneem ik graag een reactie.

Met vriendelijke groet

René Luigies

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 11927 (20150712) __________

The message was checked by ESET Smart Security.

www.eset.com
Beste Jan,

Ik begrijp je spagaat.

Ik had je in Emmeloord ook verteld dat Ton een ommezwaai had gemaakt in het aansturen. Maarten is niet aan te sturen, zijn gedrag tijdens de laatste vergadering was ver beneden peil, gewoon onfatsoenlijk zelfs. Nu neemt hij actie en dan krijgt hij zo'n mail van Luigies ? Het heeft mij drie maanden gekost om Ton weer naar de voorzittersrol te krijgen en dat lukte buitengewoon goed. Als dagelijks bestuur, team dus, begon het buitengewoon goed te gaan lopen.

Maarten is prive ongetwijfeld een hele aardige vent, daar zal ik nooit wat van zeggen. Maar er is niet mee te werken, dat weet jij ook. Ton pakt eindelijk door, tijdens de visieclub waren jullie het er mee een een dag later die mail die ons als bestuur volledig schaakmat zet ?

Sorry maar daar kan ik mij niet in vinden. En Ton begrijp ik heel goed, hij pakt een keer door en krijgt het deksel op z'n neus.

Ik laat de club niet stikken en ga gewoon door met de administratieve taken. Totdat er een nieuwe secretaris is. Al duurt dat lang maakt mij niet uit.

De basis van een bestuur is vertrouwen en op een respectvolle manier met elkaar omgaan. Maarten heeft zich echt schandalig gedragen de vorige vergadering. Peter durft niet eens meer wat te zeggen. Wat betreft de statuten heb je helemaal gelijk echter je kan wel iemand zijn taken ontnemen. Om de continuïteit van de vereniging te waarborgen.

Van een dubbele agenda is geen sprake, het is inderdaad zo geweest dat Peter en ik die club draaiende houden. Van niemand hoorde je wat. Ik heb hier een lang gesprek met Ton over gevoerd en we waren tot de conclusie gekomen dat hij zich meer moest laten zien en knopen moest doorhakken. Hij had veel zin de boel weer op te pakken. Nu doet hij dat en is het ook weer niet goed. We wilde niet tegen de statuten handelen. We willen ons echter ook niet meer laten schofferen door Maarten. Je bent er niet bij geweest Jan maar jij had dat ook zeker niet prettig gevonden !

Groet,

Paul

Op 12 juli 2015 19:31 schreef Jan & Teuni Snijder <jsziezo87@gmail.com>:
Beste Paul,

het is weer hommeles. Na 2,5 jaar is de vereniging weer terug bij af. Jammer dat je zo reageert op basis van "hoor" en niet de mogelijkheid van "wederhoor" benut.

In de eerste plaats is het weinig chic als een voorzitter uit de school klapt buiten het bestuur over het aan de kant schuiven van Maarten zonder dat dit al met Maarten besproken is en hem is medegedeeld. Dat ik met Maarten privé bevriend ben heeft daar niets mee te maken. Bovendien kun je statutair geen bestuursleden ontslaan. Dat kan alleen een ALV of BALV binnen de vereniging. Dat geldt ook voor beoogde nieuwe bestuursleden. De leden der vereniging hebben altijd het laatste woord. Dat is nu eenmaal het karakter van het begrip vereniging.

In de tweede plaats is het nog minder chic dat als je weet dat iemand met de betreffende persoon bevriend is, om hem op deze manier in een spagaat te brengen. Ieder fatsoenlijk mens zou hierdoor in gewetensnood komen. Rene Luigies voelde dit ook zo en heeft Ton een keurige mail gestuurd om één en ander te heroverwegen en Maarten het laatste half jaar gewoon uit te laten dienen. Zijn reactie hierop is derhalve geheel over de top. Overigens heb ik Maarten over de hele kwestie (nog) niet ingelicht, maar ga dat nu wel doen.

In de derde plaats bevreemdt het mij dat je onvoorwaardelijk de kant van Ton kiest zonder hoor en wederhoor. Tijdens ons gesprek in Emmeloord hoorde ik een heel
andere versie nl. dat Ton en Maarten geen reet deden en dat het dagelijks bestuur alleen op jou en Peter neerkwam en dat je grote twijfels had over het functioneren van Ton. Kennelijk is het nu usance dat er dubbele agenda's en verhalen op na worden gehouden. Voorwaar geen beste basis om een vereniging te besturen en een bestuur als team te laten draaien.

In de vierde plaats kan Maarten een vriend van mij zijn, met het feit over het te late verschijnen van de Factor ben ik het ook niet eens. Dat weet hij van mij zelf en daar heb ik hem ook op aangesproken. Dus de beschuldiging van vriendjespolitiek is geheel uit de lucht gegrepen. Doorpakken is niet iemand eruit kicken maar hem aanspreken op zijn functioneren en daarmee proberen om de zaak op te lossen en te helpen. Pas als dat is mislukt dan komt het traject wat nu is ingezet aan bod. Bedenk hierbij dat de vereniging heel veel aan Maarten te danken heeft. Gedurende vele jaren heeft hij zich onvoorwaardelijk ingezet voor de vereniging op een geweldige manier. En ja, Maarten is verbaal sterk en kan behoorlijk fel zijn. Maar what you see is what you get. Persoonlijk kan ik deze eigenschap zeer waarderen en heb daar jarenlang heel goed mee om kunnen gaan. Hij was een mede-bestuurslid waarop ik altijd kon rekenen en geen moeite was hem teveel. Dat telt kennelijk niet meer.

Maar waar draait deze volledig uit de hand gelopen kwestie eigenlijk om? Om een open en correcte manier met elkaar omgaan, de verenigingsstatuten volgen en geen dubbele agenda's en gekonkel .

Wie de schoen past trekt hem aan.

Hoe het verder moet? Ik ga het wel zien. En veel wijsheid allemaal.

Groeten , Jan.

Met vriendelijke groeten,

Ton Lagerweij

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2015 10:23 #1421416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ton
bedankt voor je uitleg van dit alles ,weet al heel lang dat dit een bijzonder clubje is/was
zaterdag zal ons wat meer duidelijkheid geven van dit alles.

Groeten Ted.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2015 10:28 #1421418 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re: mijn verhaal.
Ton,

in tegenstelling tot wat je eerst wilde, vind je het nu toch nodig om alles op het forum te zetten. Dat is uiteraard je goed recht.

Je stelling dat je voorgangers alles in de schoot geworpen hebben gekregen en dat alleen jij het tij tegen had, is een pertinent onjuiste. Mijn voorgangers en ikzelf hebben ons jaren achter de schermen uit de naad gewerkt om er iets moois van te maken. En dat ging niet door met de armen over elkaar te gaan zitten zoals jij suggereert. En als je dankbaarheid verwacht dan moet je vrijwilligerswerk gaan doen, niet voorzitter van een (Volvo)vereniging worden.
De rest van mijn verhaal houd ik op de balv. Het gaat om mensen en die discussies horen niet op een forum.
Het enige dat ik met je eens ben, is dat er in deze kwestie alleen maar verliezers zijn met de vereniging voorop.
Mijn insteek is en blijft dat de vereniging door moet. Hoe? Dat zal komende zaterdag beslist worden. En daar zal zeker en vast de nodige discussie aan vooraf gaan.

Tot zaterdag.

Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2015 11:14 #1421421 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zaterdag op de ALV
Heren,

Ik heb het al eerder aangegeven en zal het voor de helderheid nog een keer doen.

Er moest een Extra ALV komen om alles openbaar te maken / uit te praten. Ik heb destijds gemeld dat ik daar mijn verhaal zou doen. Dit omdat ik een overeenkomst met Ton had om het netjes te houden op het forum.
Ik hou me aan die overeenkomst en zal daarom zaterdag a.s. mijn kant van het verhaal vertellen en ook de andere verhalen compleet maken.
Daarnaast heb ik vanwege alle voorbereidingen voor het a.s. huwelijk van mijn zoon totaal geen tijd om hier lang over te gaan zitten typen.
Ik zie u allen a.s. zaterdag op de Extra ALV.

Met vriendelijke groet,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC