BALV | Hersens gebruiken graag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 15:08 #1104243 door V700 register
BALV | Hersens gebruiken graag! is gemaakt door V700 register
Heren maar het liefst nog: Dames.
De discussies rondom terugtreden bestuursleden, vriendjespolitiek, coupe-plegers en al dan niet natrappen bezorgt mij een verdomd vieze smaak in de mond. Ik ben er niet bij geweest, ken slechts een paar van die leden maar zie wel steeds minder posts en "oude bekenden" die niet meer actief zijn (Kan ook zijn dan ze 700/900 loos zijn, geen idee, boeit me ook even niet). In mijn schaarse gesprekken met mede-leden spreek ik met mensen die hun buik vol hebben van dit, van dat en ook van zus en zo.
Als we niet heel goed opletten is de boel zo gepolariseerd dat noch het ene bestuur (benoemd als vriendjes van Maarten) als het andere bestuur (beter bekend als de coupe-plegers) geen kans meer heeft om deze club overeind te houden. Gewoon omdat een groot deel van de leden met de contributie gaat stemmen, het verliezende kamp niet verder wil met het overwinnende kamp....
Kortom, het gaat al lang niet meer over bakstenen maar over haantjes en ego's. Het effect van dat gedoe zal waarschijnlijk ook te zien zijn in het aantal betalende leden, een van de pijlers van onze club. (Ik noem het nog maar even onze club, Bruin heeft helaas weer honger...)
Het is duidelijk dat er een nieuwe bestuur moet en gaat komen. Voordat ik allerlei plannen ga maken om naar de ALV te gaan wil ik van beide groeperingen wel een plan zien. Geen slap geneuzel van "We laten het afhangen van de leden hoeveel keer de Faktor uitkomt (Dat zijn kennelijk dezelfde leden die ook geen kopy schijnen in te sturen, maar toch..) maar heel concreet een visie op de toekomst in de komende, pak 'm beet, anderhalf jaar.
Een voorzet:

• Aantal Faktoren/jaar of helemaal geen Faktor?

• Website alleen voor leden of tegen een jaarlijkse bijdrage van 12 euro via iDeal?

• Sleuteldagen ook voor andere zaken? (Mijn dochter wil een cursus pech onderweg volgen. Generieke techniek, ze rijdt soms in een 940, twingo of huurauto...)

• Sowieso een soort technische cursus?
Maar ook: Stel de "coupe" (Slechte benaming trouwens!) gaat door:

• Wie gaat de Faktor maken?

• Ik kan me indenken dat Maarten de pijp aan een ander geeft. Maar aan wie?

• Hoe komen we tot een betere bediening van sponsoren, van bedrijven die ons gastvrijheid bieden maar nauwelijks de lunch kwijt kunnen, en dus afhaken?

• Hoe komen we überhaupt tot een beter verdienmodel? Met wie willen we samenwerken?
Bottomline: We staan op de rand van een afgrond die we alleen samen (In vereniging) kunnen verlaten. Of omlaag donderen!
Kunnen beide groepjes niet worden opgesloten in een garage waar ze pas uit mogen als ze samen tot een aangename en werkzame oplossing zijn gekomen?
Breken past toch niet bij een groep idioten die denken dat een baksteen de ideale vorm voor een auto is? Kunnen we niet een paar vrouwen uitnodigen voor een meer empatisch bestuur?
Ik lees het hopelijk allemaal op hele korte termijn. Anders kunne we met de regulieren ALV weer een ander bestuur kiezen :(
Wijsheid allen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 15:25 #1420784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MMMMMM cursus pech onderweg,
MMMMMM cursus pech onderweg, voor minder technische heren en dames, dat is een heel goed idee. Ik heb in het voorjaar een basis sleutelworkshop voor Elk Merk Waardig bij Sallabas georganiseerd en behalve een heleboel lol heeft dit ook veel inzicht bij de deelnemers gegeven.

De RC die dit op wil pakken mag mij altijd om het format vragen, dit wiel is al uitgevonden en deel het graag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 15:26 #1420785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Agenda
Je kunt er agendapunten van maken John Peter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 15:54 #1420790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Agendapunten...
... daar ga ik niet over. Het is niet meer dan een persoonlijke beschouwing, beide kampen mogen het van mij opnemen. Ik ben kamploos.

Mijn oudste heeft het plan opgevat om een aantal maanden naar Africa, Asia en Oz te gaan en dan is het wel handig dat je een beetje weet hoe zo'n SUV of mico-car werkt, hoe een band te vervangen en de wondere wereld van duc-tape en paperclips. En reservelampjes..

Helaas heeft ze mijn handigheid :( maar ik heb toch wel wat opgestoken bij de Wegenwacht die het in 1980 of zo organiseerde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 19:14 #1420798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hersens gebruiken graag
JP

Helemaal mee eens

Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 21:43 #1420806 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Factor
JohnPeter,
Lees het ALV verslag of kom naar ALV.
Dan had je deze opmerking niet hoeven schrijven cq vragen.

Citeer:
==================================================
Wie gaat de Faktor maken?
Ik kan me indenken dat Maarten de pijp aan een ander geeft.
====================================================

Maarten op ALV al aangegeven te zullen stoppen met Factor.

Ton onze ex voorzitter had al prijzen opgevraagd om het uit te gaan besteden.
En wat blijkt dat is vele malen goedkoper dan dat Maarten het nu doet.

Ik wil dat wel eens uitgelegd zien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 09:21 #1420822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wist ik ook wel maar wie...
..gaat de Faktor dan wel maken?

Ik meen me te herinneren dat een deel van de problemen het gevolg waren van gebrek aan kopy van de leden. Dat heeft weinig te maken met prijzen van drukwerk, tenzij mensen betaald worden om het blad te vullen. Wat logisch zou zijn maar volkomen mesjogge voor een club-blad.

Mijn plan om naar de BALV te gaan was al niet zo groot maar de tegenzin wordt, per dag dat ik op het forum ben, sterker.

Voor een sleuteldag zijn er al alternatieven, voor 50 euro koop ik 4 engelse tijdschriften over klassiekers of een tiental duitse bladen over young timers. Voor mij was het grootste bindmiddel de leuke groep "sleutel-mensen" in Noord Nederland, een groep die de laatste jaren al fors kleiner is geworden.

Dat verdwijnen van "leuke mensen" is de èchte uitdaging voor de club, niet een clubblad. En juist daarover hoor ik weinig.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 19:06 #1420844 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo JohnPeter
Hallo JohnPeter

Daarom is het om zo belangrijker dat je WEL komt naar de BALV.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC