Geen ALV maar een informatie avond dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2015 09:56 #1104122 door V700 register
Geen ALV maar een informatie avond dan? is gemaakt door V700 register
Dat het bestuur moet broeden op invullen van rollen en handjes lijkt me logisch en een broedende haan moet je niet storen. Toch merk ik uit de reacties dat:
- sommigen het wel voor gezien (gaan) houden;
- sommigen willen weten wat er voorgevallen is zodat ze een mening kunnen bouwen op grond van kennis en niet van "ik hoorde dat, dacht dat..."
- sommigen op basis van het bovenstaande eerder geneigd zullen zijn om een of twee handen uit de mouwen te steken voor de vereniging.
maar er dat er veel mensen de club, zelfstandig of als zelfstandig onderdeel van, willen behouden.
Ik hoor bij de categorie "Sommigen" en "Veel mensen".

Op dit moment is het twee, zo niet vier jaar gedoe met bestuursleden en aanverwante taak-functionarissen die er, naar verluid!!!, een zootje van hebben gemaakt, te veel voor hun eigen parochie bezig waren of wat dan ook. Het gedoe rondom Facebook (Wat je in 2015 als club of bedrijf MOET hebben, als je in 2017 nog wilt bestaan) en ook twitter en instagram.
(Social media is net als maandverband: Het merendeel van ons gebruiken het niet maar een kleine 4 miljard vrouwen wel.... Da's marketing 101!)

Daarom mijn oprechte, en zeer dringende, verzoek om een informatie avond waarin, van mijn part op basis van geheimhouding van de aanwezige leden, een informatieavond. Ergens in de buurt van Amersfoort/Ede/Utrecht zodat velen aanwezig kunnen zijn. Dat kun je morgen "ergens" reserveren zodat een aantal mensen dit kunnen plannen. Rond 20 september? Probeer ik er ook bij te zijn.

Ik ben heel benieuwd naar de racties van zowel Bestuur als mede-leden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2015 10:52 #1419937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwachting managen
Eenieder moet maar organiseren en het noemen wat hij leuk vindt, maar nog een losse extra informatieavond lijkt me niet echt noodzakelijk.
Die "rond 20 september" lijkt mij een prima tijdstip voor de ALV.

Vooralsnog is er maar een ding nodig, en dat is het oplossen van de bestuurscrisis (middels een ALV) Hoewel dat strikt genomen niet verplicht is volgens de statuten, want we hebben nog, conform die statuten, meer dan de minimaal benodigde drie bestuursleden. (artikel 8)
Formeel gezien zouden die gewoon de taken kunnen verdelen en door kunnen gaan. Als er nieuwe mensen benoemd moeten worden, dan is daar wel een ALV voor nodig.

In een vrijwillig aftreden van een bestuurslid voorzien de statuten niet maar dat zou je kunnen afdekken door artikel 19.
Zo ook of er dingen een zooitje waren of niet, daar moeten we als leden een beslissing over nemen hoe daar mee verder te gaan. .

VWB wat er gebeurd is:
Helaas, helaas, maar de ex-Voorzitter zal zeer waarschijnlijk geen toelichting aan iedereen geven, omdat hij is opgestapt. Daarmee is die deur gesloten. Jammer, maar daar is een reden voor lijkt me.
Ik weet niet of hij bereid is om op "jouw" separate info avond dingen te komen toelichten. Dat denk ik namelijk van niet.
De secretaris kan een ander verhaal zijn . Die blijft zitten tot er een opvolger is begrijp ik. Die is niet tot antwoorden verplicht overigens, maar die zou een toelichting kunnen geven. Met de nadruk op kunnen. maar ook daar kun je op 3 vingers al natellen of dat gaat gebeuren.

Of er wel of geen gedoe is met Facebook staat hier los van.
Daar moet het bestuur maar een een discussie over opzetten, maar volgens mij staat dat los van deze bestuurscrisis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2015 20:36 #1419951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestuursvergadering
Dinsdag 21 juni hebben we een bestuursvergadering, met het overgebleven deel van het bestuur. Hier zijn alle kaderleden van de vereniging voor uitgenodigd, en ook de leden van de visieclub.

Daarna komen we met een verder plan.

En verwacht dat nou niet meteen op die dinsdag, dat kan ook een dag of wat duren voor het geplaatst is. Het is vakantietijd en zomaar vrij nemen zit er voor velen niet in en anderen zijn gewoon op vakantie.

Kunnen we a.u.b. tot die tijd even de rust bewaren, geduld uitoefenen etc. Ook bestuursleden hebben beslommeringen zoals werk, gezin etc etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2015 11:24 #1419962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rust inderdaad.
Keep Calm.
and Carry on.

We gaan het zien.
Ik hoop wel dat je juli in plaats van juni bedoelt :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2015 17:38 #1419965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tiepvaut
Inderdaad Jeroen,

Bedankt voor de opmerkzaamheid, het moet 21 juli zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2015 09:33 #1419976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Transparantie en inzicht
Helemaal goed Maarten & Co.

Waar ik, en naar ik vermoed velen met mij, zich over opwinden: Voor ons plotseling stappen twee bestuursleden op, en maken dat kenbaar op de site.
Dat kan, maar waarom niet eerst (Of daarna?!) een bericht van het bestuur? Zeggen dat er issues zijn, dat er aan gewerkt wordt en zo voort. Liefst ook nog een reden/achtergrond maar dat is geen noodzaak.
Nu horen we niets, reageren jullie op posts van leden en maak je het probleem groter, net als wrijven in een vlek.

Besturen is een ramp en je doet het zelden goed, maar ja, niemand anders doet het... (Ervaringsdeskundige...)
Eind september trek ik me terug uit een bestuur, doe nog wat hand en span diensten en dan is het over. 5 leuke jaren maar na een verhuizing wordt een uur reistijd voor een uur vergaderen irritant. Mijn overblijvende voorzitterschap kost me waanzinnig veel tijd en voor een ander bestuur ga ik werkzaamheden uitvoeren die zouden moeten leiden naar een betaalde functie. "Zouden moeten", tja.

Gelukkig komt er nog een bestuursfunctie aan, stel je voor dat ik me zou gaan vervelen..

Ik wens jullie een succesvolle vergadering toe en hoop op duidelijke communicatie. Dat scheelt gedoe en brengt rust in de tent!
En een fijn weekend, want ik weet hoe besturen je vrije tijd kan vergallen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2015 10:10 #1419977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een kleine toelichting
Een kleine toelichting mijnerzijds: het opstappen van voorzitter en secretaris is op persoonlijke titel. Verder is er vanaf mijn kant geen enkele manier wrok jegens de vereniging. Ik wil mij er als bestuurslid niet meer aan binden, dat is het enige.

Qua continuïteit is er ook weinig aan de hand, de voorzitter wordt ad interim vervangen door de vice voorzitter, dat is het enige. De ledenadministratie word door mij gewoon nog uitgevoerd, echter niet als secretaris maar als administrateur. En dat doe ik op net zo'n manier als altijd, gewoon goed.

Wel bereiken mij verhalen dat er medeleden het er niet mee eens zijn dat ik de administratie blijf doen totdat er zich een opvolger meldt. Heren wees niet bang, de administratie wordt netjes gedaan, ik hack geen websites, ik ga geen brieven aan leden sturen, ik blijf gewoon netjes. Mochten deze medeleden er toch last van hebben, meldt je bij de overgebleven bestuursleden en neem deze taak van mij over. Ik stel een leuke functie ter beschikking, met een volledig bijgewerkte ledenadministratie die ook voor een heel groot gedeelte geautomatiseerd is. Het enige wat je nodig hebt is een fatsoenlijke computer en printer, Microsoft Office incl Access en een boel enthousiasme. Inwerkperiode is zolang als je wilt, hulp op afstand is beschikbaar en de koffie staat altijd klaar.

Groet Paul

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2015 10:39 #1419984 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Netjes!
Fijn dat je zo met de situatie omgaat. Zeer professioneel in mijn ogen. Er is een " zakelijk" conflict maar dat heeft geen flauwe wraakacties, pesterijen etc. toe gevolg, maar je blijft op je post tot er vervanging is. Dat siert je, Paul.
En voor de rest zal alles wel weer op zijn pootjes terecht komen.
Fijn weekend alvast.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC