Hoeveel 780 in Nederland?
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 14:43 #1100425
door Hedwig Lambrechts
Hoeveel 780 in Nederland? is gemaakt door Hedwig Lambrechts
Naar aanleiding van het posten van deze <a href="
nrplaat.nl/merk/Volvo/
" target="_blank">link ben ik in de daar opgegeven lijsten gaan zoeken naar kentekens van de 780.
Na een grondige bestudering hierin 239 kentekens gevonden die op een 780 slaan.Daarvan waren er 8 onbekend voor mij en dat is altijd leuk als aanvulling van m'n bestand.
In m'n eigen bestand heb ik echter nog 36 extra kentekens dus een totaal van 275 kentekens.Van deze 36 zijn er geen gegevens meer beschikbaar van 23 kentekens (gesloopt, export, afgemeld... ???).Als we ervan uitgegaan dat de gegevens van "nrplaat.nl" correct zijn zouden we kunnen besluiten dat er dus 252 exemplaren nog ingeschreven staan op een Nederlands kenteken.In hoeverre dit aantal correct is? Veel zal het nooit verschillen.
Mag je dan zeggen dat de 780 wel exclusief is maar zeldzaam? Een 760 is zeldzamer denk ik.Ik heb nochthans in m'n vele ritten door Nederland nooit een 780 tegengekomen tenzij bij een meeting.
Groeten,Hedwig
Na een grondige bestudering hierin 239 kentekens gevonden die op een 780 slaan.Daarvan waren er 8 onbekend voor mij en dat is altijd leuk als aanvulling van m'n bestand.
In m'n eigen bestand heb ik echter nog 36 extra kentekens dus een totaal van 275 kentekens.Van deze 36 zijn er geen gegevens meer beschikbaar van 23 kentekens (gesloopt, export, afgemeld... ???).Als we ervan uitgegaan dat de gegevens van "nrplaat.nl" correct zijn zouden we kunnen besluiten dat er dus 252 exemplaren nog ingeschreven staan op een Nederlands kenteken.In hoeverre dit aantal correct is? Veel zal het nooit verschillen.
Mag je dan zeggen dat de 780 wel exclusief is maar zeldzaam? Een 760 is zeldzamer denk ik.Ik heb nochthans in m'n vele ritten door Nederland nooit een 780 tegengekomen tenzij bij een meeting.
Groeten,Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 15:09 #1402034
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Misschien niet zeldzaam maar
Misschien niet zeldzaam maar wel bijzonder!
Ben in mijn 780-leven (10 jaar) twee keer een 780 in het wild tegen gekomen. Da's natuurlijk geweldig: knipperen en zwaaien naar elkaar.
Ben in mijn 780-leven (10 jaar) twee keer een 780 in het wild tegen gekomen. Da's natuurlijk geweldig: knipperen en zwaaien naar elkaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 15:32 #1402036
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Ik dan twee bijzondere auto s hebben.
Een 780 en een 760. Beide kom je ze niet tot nauwelijks tegen op de weg.
Meetings daargelaten natuurlijk.
Leuk om te lezen Hedwig.
Een 780 en een 760. Beide kom je ze niet tot nauwelijks tegen op de weg.
Meetings daargelaten natuurlijk.
Leuk om te lezen Hedwig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 16:14 #1402039
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hewig, zoals je in dit
Hewig, zoals je in dit draadje
www.volvo700vereniging.nl/node/51860
kon zien, had ik het lijstje doorgenomen, maar kon nergens de 780 vinden..hoe heb je dat gedaan?? Ben je door alle kentekens heen gespit??? (Ik had mijn eigen 780 wel op kenteken gevonden trouwens)
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2014 19:24 #1402047
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Zoeken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2014 10:01 #1402063
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar!!
In de verre verte verwant aan de belgen??? Ha, ha!! Slim hoor!
Maar dan nog steeds dom: ik kreeg er maar 3x 30 kentekens uit: 90 stuks.....en 7 daarvan zijn vrachtwagens???
Maar dan nog steeds dom: ik kreeg er maar 3x 30 kentekens uit: 90 stuks.....en 7 daarvan zijn vrachtwagens???
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2014 10:18 #1402064
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ofschoon ik geen Belg ben en
Ofschoon ik geen Belg ben en zeker geen Fransoos, kan ik mijn 780 niet in het rijtje vinden. Dus ik voel met wel gebeld. De site is blijkbaar met de Franse slag gemaakt...
Wel leuk om te constateren dat ik van aardig wat 780-kentekens (ongeveer) weet welke 780-auto's het zijn. Is dat behandelbaar?
Op mijn zoekactie 'Volvo 850 T5' komen ook Moto Guzzi's te voorschijn...
Wel leuk om te constateren dat ik van aardig wat 780-kentekens (ongeveer) weet welke 780-auto's het zijn. Is dat behandelbaar?
Op mijn zoekactie 'Volvo 850 T5' komen ook Moto Guzzi's te voorschijn...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2014 10:26 #1402065
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja dat is behandelbaar
Ja dat is behandelbaar.
Probeer maar eens bij alle numerieke vraagstukken of je in staat bent naar het getal 780 toe te rekenen.
Bijvoorbeeld: tel de posities van alle letters van je naam in het alfabet, op en kom tot de conclusie dat het in totaal 780 is.
Of: over zes jaar ben je 56 jaar oud. Da's 7 x 8 + 0.
als je dit automatisch bij al je dagelijkse dingen doet, dan wordt het net zoiets als ademen. Het gaat automatisch, het kost dus nauwelijks meer moeite/energie, waardoor het je minder tijd gaat kosten en is het geen probleem meer "in het leven"...
Probeer maar eens bij alle numerieke vraagstukken of je in staat bent naar het getal 780 toe te rekenen.
Bijvoorbeeld: tel de posities van alle letters van je naam in het alfabet, op en kom tot de conclusie dat het in totaal 780 is.
Of: over zes jaar ben je 56 jaar oud. Da's 7 x 8 + 0.
als je dit automatisch bij al je dagelijkse dingen doet, dan wordt het net zoiets als ademen. Het gaat automatisch, het kost dus nauwelijks meer moeite/energie, waardoor het je minder tijd gaat kosten en is het geen probleem meer "in het leven"...

- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2014 14:55 #1402078
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Niet gemakkelijk hé!
De site is eigenlijk niet een voorbeeld van duidelijkheid en ik was niet volledig in m'n antwoord aan Tom door snel tussendoor een reactie te willen geven, m'n excuses daarvoor.
Het probleem is dat bij de zoekopdracht "Volvo 780" niet alle 780 die ingeschreven zijn weergegeven worden.
Men moet OOK gaan zoeken op alle EXTRA termen waaronder de 780 is ingeschreven bij de RDW, die hebben er ook een puinhoop van gemaakt, zoals:
VOLVO 780 TURBOVOLVO 780 TDVOLVO 780 U9VOLVO 780 K6VOLVO 782
Denk dat ik daarmee de verschillende mogelijkheden wel heb vermeld. Tenzij er nog iemand een andere term kent dan hoor ik het graag.
Je zal sommige kentekens meerdere keren kunnen tegenkomen in de verschillende lijsten. Dus om het juiste aantal te hebben moet je gaan filteren. Dat heb ik dan ook gedaan om alzo af te punten met m'n eigen bestand en zo kwam ik tot de telling zoals eerder vermeld in dit topic.
Gemakkelijk is wel anders zou ik zeggen! Succes met uitzoeken.
Groeten,Hedwig
BTW Lex zal z'n 780 vinden op het lijstje VOLVO 780 U9.
Het probleem is dat bij de zoekopdracht "Volvo 780" niet alle 780 die ingeschreven zijn weergegeven worden.
Men moet OOK gaan zoeken op alle EXTRA termen waaronder de 780 is ingeschreven bij de RDW, die hebben er ook een puinhoop van gemaakt, zoals:
VOLVO 780 TURBOVOLVO 780 TDVOLVO 780 U9VOLVO 780 K6VOLVO 782
Denk dat ik daarmee de verschillende mogelijkheden wel heb vermeld. Tenzij er nog iemand een andere term kent dan hoor ik het graag.
Je zal sommige kentekens meerdere keren kunnen tegenkomen in de verschillende lijsten. Dus om het juiste aantal te hebben moet je gaan filteren. Dat heb ik dan ook gedaan om alzo af te punten met m'n eigen bestand en zo kwam ik tot de telling zoals eerder vermeld in dit topic.
Gemakkelijk is wel anders zou ik zeggen! Succes met uitzoeken.
Groeten,Hedwig
BTW Lex zal z'n 780 vinden op het lijstje VOLVO 780 U9.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2014 23:12 #1402121
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Coupe
Hallo Hedwig
Volvo Coupe? Het laatste modeljaar werd ie toch niet meer "780" genoemd?
groetjes
Mathy
Volvo Coupe? Het laatste modeljaar werd ie toch niet meer "780" genoemd?
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam