bij clubdagen is het mogelijk om met een geschorste auto te rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 14:45 #1100375
door V700 register
bij clubdagen is het mogelijk om met een geschorste auto te rijden is gemaakt door V700 register
Is het een idee dat de vereniging in de toekomst de clubdagen gaat aanmelden bij de belastingdienst.
Je mag 6x per jaar bij een officieële club evenement met een geschorste auto rijden. Nu er veel van onze auto geschorst zijn lijkt mij dit wel een goed idee om dit uit te zoeken.
De regels staan op de site van de <a href=" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...evenementenregeling/ ">belastingdienst en het is volgens mij niet zo moeilijk dit te organiseren.
Punt voor de ALV vergadering? Het is nu te laat om dit voor zaterdag 22 februari nog te organiseren want het moet 2 maanden van te voren.
Je mag 6x per jaar bij een officieële club evenement met een geschorste auto rijden. Nu er veel van onze auto geschorst zijn lijkt mij dit wel een goed idee om dit uit te zoeken.
De regels staan op de site van de <a href=" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...evenementenregeling/ ">belastingdienst en het is volgens mij niet zo moeilijk dit te organiseren.
Punt voor de ALV vergadering? Het is nu te laat om dit voor zaterdag 22 februari nog te organiseren want het moet 2 maanden van te voren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 16:08 #1401749
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Om te bespreken ter
Om te bespreken ter vergadering: de algemene ledenvergadering na 1 maart houden ivm de nieuwe regels van onze vrienden van de belastingsdienst.
Dan kunnen de 'oudere' dames blijven deelnemen omdat ze tot 1 maart geacht worden dan binnen te staan.
Geen idee overigens of dat statutair kan. Maar na 22 februari is er bijna een jaar om dat uit te pluizen.
Alternatief idee: het seizoen beginnen met een bijeenkomst (na 1 maart) om het seizoen te openen en de mooiste dames te kiezen (een soort van vierkante miss-verkiezing dus). Da's dan los van de ALV.
Dan kunnen de 'oudere' dames blijven deelnemen omdat ze tot 1 maart geacht worden dan binnen te staan.
Geen idee overigens of dat statutair kan. Maar na 22 februari is er bijna een jaar om dat uit te pluizen.
Alternatief idee: het seizoen beginnen met een bijeenkomst (na 1 maart) om het seizoen te openen en de mooiste dames te kiezen (een soort van vierkante miss-verkiezing dus). Da's dan los van de ALV.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 17:15 #1401751
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal
mee eens Lex.
Toch zijn er nog auto's op gas en diesel en die hebben er niets aan.
Daarom zou het toch mooi zijn dat onze vereniging een aanvraag bij de belastingdienst gaat doen. Het mag 6x per jaar en dat is toch mooi meegenomen.
Toch zijn er nog auto's op gas en diesel en die hebben er niets aan.
Daarom zou het toch mooi zijn dat onze vereniging een aanvraag bij de belastingdienst gaat doen. Het mag 6x per jaar en dat is toch mooi meegenomen.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 18:21 #1401753
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Geen beperkingen als hierboven omschreven.
Ik zie geen beperkingen voor de regeling voor diesel en LPG.
Ook niet op datum.
Dus het kan het hele jaar door en ook voor Diesel en LPG.
Als de wagen maar 15 jaar oud is.
Meer kan ik niet vinden op de link van de belastingdienst.
Maar de regeling zal vast nog wel verder moeten worden uitgewerkt.
Ook niet op datum.
Dus het kan het hele jaar door en ook voor Diesel en LPG.
Als de wagen maar 15 jaar oud is.
Meer kan ik niet vinden op de link van de belastingdienst.
Maar de regeling zal vast nog wel verder moeten worden uitgewerkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 18:28 #1401754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt Wytze
Ik bedoel ook wat anders. Lex had het over de leden vergadering verschuiven na 1 maart. Dan kunnen de oldtimers ook komen die in de nieuwe regeling vallen van €120,00 per jaar.
Als je een diesel hebt of lpg heb je daar niets aan
Die kunnen wel makkelijker komen als de vereniging er een clubevenement van maakt.
De belastingdienst wil dan van de vereniging een opgave van de deelnemers.
Als je een diesel hebt of lpg heb je daar niets aan
Die kunnen wel makkelijker komen als de vereniging er een clubevenement van maakt.
De belastingdienst wil dan van de vereniging een opgave van de deelnemers.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 18:44 #1401755
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zou het zo bedoeld zijn
Zou het zo bedoeld zijn dat alle wagens die op dat moment niet mogen rijden, incl de 120 euro wagens, een vrijstelling hebben voor dat evenement?
Als ze maar ouder zijn als 15 jaar en in een wettelijke beperking zitten als schorsen of 3 maanden winterstop regeling?
In de regeling is immers geen beperking tot 9 maanden genoemd.
Denk dat de regeling echt nog uitgewerkt moet worden.
Maar de intentie is denk ik dat alles ouder als 15 jaar, mits verzekerd, gewoon mag rijden onder de evenementvlag.
Als ze maar ouder zijn als 15 jaar en in een wettelijke beperking zitten als schorsen of 3 maanden winterstop regeling?
In de regeling is immers geen beperking tot 9 maanden genoemd.
Denk dat de regeling echt nog uitgewerkt moet worden.
Maar de intentie is denk ik dat alles ouder als 15 jaar, mits verzekerd, gewoon mag rijden onder de evenementvlag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 18:44 #1401756
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies
En daarom heel geschikt voor ons.
Nu het bestuur nog meekrijgen en veel leden kunnen hier plezier van hebben.
Lijkt mij de moeite waard om dit te gaan uitzoeken.
Nu het bestuur nog meekrijgen en veel leden kunnen hier plezier van hebben.
Lijkt mij de moeite waard om dit te gaan uitzoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 18:52 #1401757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Evenementen commissie
Misschien een nieuwe commissie die e.a. op touw wil zetten, dus uitzoeken, organiseren en aanvragen.
Mits het bestuur meegaat daarin, dus nog een reden om 22 feb aanwezig te zijn.
Mits het bestuur meegaat daarin, dus nog een reden om 22 feb aanwezig te zijn.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 19:11 #1401758
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Typisch een Fehac aangelegenheid om dit uit te werken.
Fehac heeft er twee stukjes over op de site staan.
fehac.nl/evenementenregeling/
fehac.nl/evenementenregeling-2/
De regeling die de fehac omschrijft in haar meest recente artikel is overigens afwijkend van de door de belastingdienst omschreven regeling.
Fehac omschrijft dat de kentekens een maand voor het evenement moeten worden doorgegeven en de belastingdienst houd een werkdag aan.
Overigens staan er leuke nieuwsfeitjes op de site van de Fehac.
fehac.nl/
Overigens zie ik totaal niet in dat het bestuur dit niet zou willen doen. De vraag is niet of we dit gaan doen, maar hoe je er vorm aan geeft.
fehac.nl/evenementenregeling/
fehac.nl/evenementenregeling-2/
De regeling die de fehac omschrijft in haar meest recente artikel is overigens afwijkend van de door de belastingdienst omschreven regeling.
Fehac omschrijft dat de kentekens een maand voor het evenement moeten worden doorgegeven en de belastingdienst houd een werkdag aan.
Overigens staan er leuke nieuwsfeitjes op de site van de Fehac.
fehac.nl/
Overigens zie ik totaal niet in dat het bestuur dit niet zou willen doen. De vraag is niet of we dit gaan doen, maar hoe je er vorm aan geeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2014 19:34 #1401760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk
Leuk opgemerkt Bert,
Dit jaar ga ik een NH rondrit organiseren, daar had ik al een tijdje zin in. Ik zal dan aan de juiste touwtjes gaan trekken zodat geschorste bakstenen meekunnen
Groet! Rudiger
Dit jaar ga ik een NH rondrit organiseren, daar had ik al een tijdje zin in. Ik zal dan aan de juiste touwtjes gaan trekken zodat geschorste bakstenen meekunnen
Groet! Rudiger
Moderators: Jerry Stam