geld tjechie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2013 22:46 #1098311 door V700 register
geld tjechie is gemaakt door V700 register
Weet iemand dit en waar kan je het beste dat geld omwisselen,maar pinnen kan ook en wat zijn de eventuele kosten daaraan.

Groeten Ted.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2013 23:18 #1390807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsjechische kronen
Hej!

Tsjechische kronen kan je het beste net over de grens bij een grote supermarkt pinnen.
Wat wel voordeliger is, is om de autobaan sticker (v.a. 10 dagen, 310KC) in Kronen te betalen.., dus daarvoor zou je wel alvast kronen moeten hebben. Je zou bij een Nederlands bank Kronen kunnen bestellen bijv.
Pinnen bij een bank in CZ zijn wel kosten aan verbonden......, daar kom je thuis wel weer achter als je de rekening bekijkt ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2013 08:59 #1390815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eensch !
Persoonlijk zou ik gewoon wat Kronen bij me willen hebben (oa vignet) en wat contant euro geld.  Die kun je idd meteen daar omwisselen voor Kronen, je krijgt er dan ook meer voor als bij de bank.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2013 22:09 #1392055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pinnen
Waarom pin je niet gewoon alles? Je kunt 't vignetje ook gewoon met je maestro pas betalen. En ook in de winkel kun je er gewoon mee betalen. Dat geleur met buitenlands geld. Ik kom regelmatig in landen waar men geen euro's heeft, en heb nog nooit contanten hoeven gebruiken, behalve die ene keer toen ik wat platen op de markt in Cambridge wilde kopen en die keer dat ik kaneelpinda's in Budapest kocht bij een standje. Pinnen in de winkel kost je ook zelden iets, in tegenstelling tot contanten opnemen bij de bank.
Beetje mosterd na de maaltijd wellicht, maar ik lees dit nu pas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2013 22:27 #1392056 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
In winkel pinnen lijkt niets meer te kosten echter niet altijd de meest voordelinge wissel koers van euro naar kroon, even op letten dus.
Ik pin gewoon bij de automaat van de bank 2,0 euro kosten (onafhankelijk van bedrag) om Kronen te halen.
Dus valt wel mee, Overigens kan jij bij vele winkels en restaurants ook gewoon in euro betalen.
Vignet indien nodig (zijn maar weinig wegen waarvoor nodig) kon ik (vijf jaar geleden gewoon in euros kopen.) Tegenwoordig koop ik deze niet meer, alleen als jij bij Praag Binnen komt en naar de andere kant van Tjechie gaat.
Waar zit je ?, mooi land en meer Wifi punten dan in Frankrijk.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC