onderstuur naar overstuur?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 22:37 #1096485
door V700 register
onderstuur naar overstuur? is gemaakt door V700 register
Iemand een tip,
Ik mag nog wel es iets steviger door rijden op plekken waar het kan.
Paar basic's begin ik te leren, bocht inzetten en dan bij insturen, kickdown activeren.
Dus dan met overstuur de bocht door.
Maar, als ik al volgas heb, de bocht in stuur en dan onderstuur heb, kan ik dus geen gas bijgeven om tot over stuur te komen,
Wat zou dan de te volgen manier zijn?
Ik krijg dat er nog niet zo lekker in, onder naar over.
Vandaag geprobeerd, onderstuur bocht, even gas los, dan pakt ie hem en dan kickdown.
Werkt opzich wel, maar die tijd heb je niet altijd.
Ik mag nog wel es iets steviger door rijden op plekken waar het kan.
Paar basic's begin ik te leren, bocht inzetten en dan bij insturen, kickdown activeren.
Dus dan met overstuur de bocht door.
Maar, als ik al volgas heb, de bocht in stuur en dan onderstuur heb, kan ik dus geen gas bijgeven om tot over stuur te komen,
Wat zou dan de te volgen manier zijn?
Ik krijg dat er nog niet zo lekker in, onder naar over.
Vandaag geprobeerd, onderstuur bocht, even gas los, dan pakt ie hem en dan kickdown.
Werkt opzich wel, maar die tijd heb je niet altijd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 22:51 #1380725
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic driften voor auto met onderstuur
voor de bocht iets gas terug, insturen en weer gas erop
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 23:02 #1380726
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Met de moto.......
weet ik het wel
<a href="">
<a href="">
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 23:18 #1380727
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pedal to the meetal
Pedal to the metal en het stuur loslaten, sturen doet ie vanzelf wel.
Afentoe eff op het linker rempedaal en soms eff op het rechter rempedaal.
Groeten,Gerben
Afentoe eff op het linker rempedaal en soms eff op het rechter rempedaal.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 10:00 #1380744
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doodswens
Ik wist niets van je doodswens Gerben. Heb je al eens gepraat met een psycholoog/psychiater?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 10:03 #1380745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 snelweg
Michael,
Ze hebben er maar 2 snelwegen, alleen waar die elkaar kruisen houdt hij het stuur even vast denk ik
Ze hebben er maar 2 snelwegen, alleen waar die elkaar kruisen houdt hij het stuur even vast denk ik

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 12:06 #1380750
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doe dit op een circuit
en gedraag je op de openbare weg als een volwassen man, met verantwoordelijksheidsgevoel.
John
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 15:37 #1380754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @John,
Verwachte opmerking,
@John,
Verwachte opmerking, ik gebruik dit soort dingen echter juist om te oefenen als ik onverwacht in zulk soort situaties kom. Ik rij tussen de 30 en 40000 km per jaar en heb een vrij stevige rijstijl. Ik merk als het dan onverwacht gladder is dan het leek, ik steeds rustiger reageer en corrigeer omdat ik weet hoe het voelt en wat er mogelijk is.
Sterker nog, ik heb mijn zoon die na kerst zijn rijbewijs gehaald heeft laatst met de sneeuw ook express laten rijden en ook wat bochtjes laten glijden, en ook remmen op sneeuw, remmen op half sneeuw / half schoneweg.
Ik denk dat ervaring helpt in dit soort dingen.
Tijdje terug uitwijk op de a32 moeten doen in de drukke ochtendspits, ik merkte toen dat ik de rust had om door het harde remmen de blokkerende wielen iets te lossen, te sturen en weer te remmen. Ik ben geen expert, absoluut niet, maar wil wel zeker genoeg zijn om mijn auto nog lang te kunnen rijden.
En het is gewoon ook leuk waar het kan!
En , owja, ik doe al 50000 km met mijn banden en zit nu op 5 mm profiel. Dus opzich
Verwachte opmerking, ik gebruik dit soort dingen echter juist om te oefenen als ik onverwacht in zulk soort situaties kom. Ik rij tussen de 30 en 40000 km per jaar en heb een vrij stevige rijstijl. Ik merk als het dan onverwacht gladder is dan het leek, ik steeds rustiger reageer en corrigeer omdat ik weet hoe het voelt en wat er mogelijk is.
Sterker nog, ik heb mijn zoon die na kerst zijn rijbewijs gehaald heeft laatst met de sneeuw ook express laten rijden en ook wat bochtjes laten glijden, en ook remmen op sneeuw, remmen op half sneeuw / half schoneweg.
Ik denk dat ervaring helpt in dit soort dingen.
Tijdje terug uitwijk op de a32 moeten doen in de drukke ochtendspits, ik merkte toen dat ik de rust had om door het harde remmen de blokkerende wielen iets te lossen, te sturen en weer te remmen. Ik ben geen expert, absoluut niet, maar wil wel zeker genoeg zijn om mijn auto nog lang te kunnen rijden.
En het is gewoon ook leuk waar het kan!
En , owja, ik doe al 50000 km met mijn banden en zit nu op 5 mm profiel. Dus opzich

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 15:44 #1380755
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic .....................
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 17:48 #1380763
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overstuur..
Arjan,
Ik weet niet of je het weet, maar je kunt de reactiestang verlengen tot 6mm of zo middels een paar dikke ringen! Je weet wel, waar die paddestoelen zitten. Resultaat: weg onderstuur. Je hebt nu neutraal stuur en scherp door de bochten! Ik vind het heerklijk, neutraal stuur.
Grt,
Robert
Ik weet niet of je het weet, maar je kunt de reactiestang verlengen tot 6mm of zo middels een paar dikke ringen! Je weet wel, waar die paddestoelen zitten. Resultaat: weg onderstuur. Je hebt nu neutraal stuur en scherp door de bochten! Ik vind het heerklijk, neutraal stuur.
Grt,
Robert
Moderators: Jerry Stam