muizenjacht... en de winnaar is.... de trackball
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2013 22:12 #1096074
door V700 register
muizenjacht... en de winnaar is.... de trackball is gemaakt door V700 register
Hoi,
Op deze plek misschien een gekke vraag, maar er zit vast expertise op dit gebied in onze club.
Wat is eenvoudiger als een computermuis?
Maar toch: je gebruikt vaak meerdere uren op een dag! En dan is het toch wel belangrijker dat je een goede koopt dan een goedkope.
Nu is mijn draadloze Microsoft-muis van de week overleden en ben ik op zoek naar een vervanger die ergonomisch verantwoord is. Gezien het gebruik dat ik er van zal gaan maken mag hij/zij een paar centen kosten.
Maar na vrij uitgebreid zoeken kwam ik op internet nog maar weinig informatie/tips tegen.
In de winkel (ben ik trouwens nog niet geweest) zitten die dingen meestal in een gepansterde plastic verpakking en kan je dus niet even oefenen.
Oftewel tips en suggesties zijn van harte welkom.
Het zou leuk zijn als hij via mijn Microsoft wireless desktop reciever 3.1 zou werken, want daar is mijn toetsenbord ook mee verbonden.
Alvast bedankt
Jaap
Op deze plek misschien een gekke vraag, maar er zit vast expertise op dit gebied in onze club.
Wat is eenvoudiger als een computermuis?
Maar toch: je gebruikt vaak meerdere uren op een dag! En dan is het toch wel belangrijker dat je een goede koopt dan een goedkope.
Nu is mijn draadloze Microsoft-muis van de week overleden en ben ik op zoek naar een vervanger die ergonomisch verantwoord is. Gezien het gebruik dat ik er van zal gaan maken mag hij/zij een paar centen kosten.
Maar na vrij uitgebreid zoeken kwam ik op internet nog maar weinig informatie/tips tegen.
In de winkel (ben ik trouwens nog niet geweest) zitten die dingen meestal in een gepansterde plastic verpakking en kan je dus niet even oefenen.
Oftewel tips en suggesties zijn van harte welkom.
Het zou leuk zijn als hij via mijn Microsoft wireless desktop reciever 3.1 zou werken, want daar is mijn toetsenbord ook mee verbonden.
Alvast bedankt
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2013 22:26 #1377885
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Met snoer
Snoerloze muizen zijn bij mij geen lang leven beschoren, is mijn ervaring.
Ik heb nu al weer een paar jaar een Logitech MX 518.
Ik zit een vaak mee te tekenen, elke tekening bevat tienduizenden muis-klicken!
Slepen en zoomen enz, hij wordt intensief gebruikt.
Het is een gewone muis, niks bijzonders qwa model.
Stoel en bureau hoogte zijn belangrijker.
Ik heb nu al weer een paar jaar een Logitech MX 518.
Ik zit een vaak mee te tekenen, elke tekening bevat tienduizenden muis-klicken!
Slepen en zoomen enz, hij wordt intensief gebruikt.
Het is een gewone muis, niks bijzonders qwa model.
Stoel en bureau hoogte zijn belangrijker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2013 22:47 #1377896
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ergonomie
Ik koop eigenlijk altijd een logitech, vind ik een erg goede prijs/kwaliteitverhouding hebben, maar microsoft is ook prima.
Verder hangt het af van hoe groot je handen zijn. Ik heb zelf b.v. kleine handen, dus een grote muis ligt dan niet zo lekker in de hand. Andersom zal een klein muisje waarschijnlijk weer niet prettig werken als je grote handen hebt.
Met zogenaamd ergonomisch vormgegeven muizen heb ik niets, hebben altijd net de verkeerde vorm. Ook aan een muis met allerlei extra knoppen en functies heb je m.i. niets. Ik vind een gewone simpele muis het lekkerst werken.
Dus: Gewoon een basismodelletje van een goed merk.
In de betere computerwinkel hebben ze vaak wel demo-muisjes liggen die je even vast mag houden.
Verder hangt het af van hoe groot je handen zijn. Ik heb zelf b.v. kleine handen, dus een grote muis ligt dan niet zo lekker in de hand. Andersom zal een klein muisje waarschijnlijk weer niet prettig werken als je grote handen hebt.
Met zogenaamd ergonomisch vormgegeven muizen heb ik niets, hebben altijd net de verkeerde vorm. Ook aan een muis met allerlei extra knoppen en functies heb je m.i. niets. Ik vind een gewone simpele muis het lekkerst werken.
Dus: Gewoon een basismodelletje van een goed merk.
In de betere computerwinkel hebben ze vaak wel demo-muisjes liggen die je even vast mag houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2013 23:00 #1377902
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadloos
Draadloos ben ik ook echt geen fan van.
Op onze school hebben we 3000 pc's , 1000 laptops en 350 mac's
Gewoon allemaal bedraad !
Wel wat geprobeerd met draadloos maar batterijen altijd op lastige momenten leeg.
Voor mij gewoon een bedrade muis, maar als Mac beheerder ben ik wel bevooroordeeld
Gewoon een mighty mouse.
Ik wat André ziet ook hoor, draadloos lijkt toch altijd wat minder degelijk.
Op onze school hebben we 3000 pc's , 1000 laptops en 350 mac's
Gewoon allemaal bedraad !
Wel wat geprobeerd met draadloos maar batterijen altijd op lastige momenten leeg.
Voor mij gewoon een bedrade muis, maar als Mac beheerder ben ik wel bevooroordeeld

Gewoon een mighty mouse.
Ik wat André ziet ook hoor, draadloos lijkt toch altijd wat minder degelijk.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2013 23:54 #1377910
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Basis modelletje
Met een basis muis kan je niet tekenen, AutoCad.
Ik kan me voorstellen dat er meer programma's zijn waarmee je een wat meer uitgebreide muis nodig hebt.
Ik kan me voorstellen dat er meer programma's zijn waarmee je een wat meer uitgebreide muis nodig hebt.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2013 23:55 #1377911
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ja
Hier ook absoluut geen draadloos. Eens gehad, maar nooit meer.
Wat stelde dat teleur.
Heb eigenlijk altijd bedraade muizen van "Sweex" gekocht. Simpele dingen, leuk kleurtjes, werkt perfect, al jaren.
Gelijk 5 van gekocht toentertijd om de komende jaren "door te komen"
Toetsenborden van Toshiba, in dezelfde stijl als de Sweex muizen (Zilver met Zwart)
Werkt ook erg prettig, en, ja bedraad.
Groeten,Gerben
Wat stelde dat teleur.
Heb eigenlijk altijd bedraade muizen van "Sweex" gekocht. Simpele dingen, leuk kleurtjes, werkt perfect, al jaren.
Gelijk 5 van gekocht toentertijd om de komende jaren "door te komen"
Toetsenborden van Toshiba, in dezelfde stijl als de Sweex muizen (Zilver met Zwart)
Werkt ook erg prettig, en, ja bedraad.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2013 23:59 #1377912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voordeel bedraad
Als je af en toe zoals ik wat minder gestructureerd bezig bent is het ook wel prettig dat je de muis vind door het draadje te volgen van af het begin.
Kom nog wel eens collega's tegen die hun draadloze muis kwijt zijn. Meestal laptop gebruikers die overal door school heen les geven en ergens in de loop van de dag hun muis ergens hebben laten liggen.
Meestal heeft een van onze leerlingen zich dan als muizen stief ouder ontfermd over het beestje.
Kom nog wel eens collega's tegen die hun draadloze muis kwijt zijn. Meestal laptop gebruikers die overal door school heen les geven en ergens in de loop van de dag hun muis ergens hebben laten liggen.
Meestal heeft een van onze leerlingen zich dan als muizen stief ouder ontfermd over het beestje.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2013 00:04 #1377913
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic trackball
In 2005 eens een keer een trackball geprobeerd, daarna nooit meer anders gewild. Heerlijk alleen een klein beetje je vingers bewegen in plaats van een hele circusact met je hele arm! Nu een trackball voor de duim, heerlijk.
groet, Chris
groet, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2013 19:55 #1378030
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trackball gekocht
Hoi,
Bedankt voor jullie ideeen en adviezen. uiteindelijk heb ik gekozen voor een voor mij volkomen onbekende oplossing, de trackball, zoals Chris adviseerde. Ben nu even nog met het ding aan het trainen, maar weet al dat het een goede keuze is.
Logitech M570, €56 bij Dixons en wist dat bij een plaatselijke computerzaak die aanvankelijk €69 vroeg ook los te peuteren. Daar kreeg ik ook de gelegenheid om hem even te proberen.
@Gerben: als ik ga voor een sixpack prefereer ik bier boven muizen!
Jaap
Bedankt voor jullie ideeen en adviezen. uiteindelijk heb ik gekozen voor een voor mij volkomen onbekende oplossing, de trackball, zoals Chris adviseerde. Ben nu even nog met het ding aan het trainen, maar weet al dat het een goede keuze is.
Logitech M570, €56 bij Dixons en wist dat bij een plaatselijke computerzaak die aanvankelijk €69 vroeg ook los te peuteren. Daar kreeg ik ook de gelegenheid om hem even te proberen.
@Gerben: als ik ga voor een sixpack prefereer ik bier boven muizen!
Jaap
Moderators: Jerry Stam