If it ain't broke...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 15:58 #1094642 door V700 register
If it ain't broke... is gemaakt door V700 register
OK, ik weet het en toch deed ik het...
De twingo aanstekerplug deed het niet en met zweet in de nek het stukkie dashbord gedemonteerd. Kabels gecontroleerd (12V) en gezien dat het plus-puntje van de plug verstopt zat onder de meuk. Schoongemaakt, nog een beetje schoner gemaakt en tjakka: mijn Lief weet weer waar ze is :)
In de winning mood even mijn olie peil controleren en irriteer me aan een of ander ding met 4 zekeringen; zou iets met de LPG installatie van doen hebben. Ding zat onder de derrie dus deze mooie zondagmiddag de boel maar eens even schoonmaken: Accu los (eerst de min dan de plus) de zekeringen er uit en contact spray er in. Beetje blazen, zekeringen een beetje schoonmaken en whoppa. Motor sloeg weer aan, radio deed het en de knipperlichten (deden wat raar) deden het ook weer.(Ik las hier iets over inhouden van de motor en resetten; was een van de dingen waar ik ook tegenaan liep dus ik wilde dat ook meteen controleren. Rijd ik zeker een week of twee weer zonder oranje lambda sonde!)
Lekker dus maar nee dus: toen ik mijn dochter naar het station bracht stopte de LPG installatie er mee. Inhouden en dus maar gauw op benzine.
Vanmorgen bij licht de hele boel nog een keer geprobeerd, helaas, de motor viel uit na het overgaan op gas. Dus de hele boel nog maar eens losgemaakt, met remreiniger de zooi inspuiten (durfde ik gisteren niet te doen maar nu moest ik wel) en met schuurpapier het metaal tevoorschijn toveren van de zekeringen. Spray, stroom er op en ja hoor, het lijkt weer te lopen als een zonnetje met kantelende zuigers!
VRAAG: zijn er geen doosjes of zo waar 1 draad in gaat (van de accu, zitten er nu 4 van de plus naar de zekering) en 4 uitgaan? Of 6 van mijn part? Goed beschouwd zijn die "zwevende zekeringen" geen serieuze oplossing. Al werkt het al minstens 10 jaar zo..
Bedankt voor de tipsJP
En om het feest vanmorgen helemaal te verzieken... Mijn Lief belt me om te vertellen dat de radio het niet meer doet. "Had je dat niet even kunnen controleren?"...Gelukkig denk ik de oplossing te weten: er moet een code ingevoerd worden. Hoef ik alleen die code maar te vinden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 16:19 #1368801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering doosje
Natuurlijk kan elke Brezan of AMH je een zekeringdoosje leveren voor 1 plus en 2, 4 of 6 zekeringen met een eigen uitgang.
Ik gebruik ze in de camper en caravan veelvuldig.
groet
Chris

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 17:45 #1368804 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Staat er misschien wel op
Hallo JohnPeter
Trek de radio er eens uit.  De gemiddelde inbouwer/dealer schrijft de code op de radio, zodat het gilde van de lange vinger het niet al te moeilijk heeft.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 18:22 #1368811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al gelukt!
Het stond in het onderhoudsboekje, was me bij aanschaf ook al gelukt en inderdaad, dat was de oplossing. ;
Loshalen kan nog wel eens een klus zijn omdat het zo'n inbouw radio van Renault is. Met stuurbediening, doe maar ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 13:30 #1368866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter?
Tja, het zal onmeetbaar zijn, of toeval, maar van en naar Bunde reed de auto soepel, geen verhoogd toerental en bijna geen zagen; was al niet veel maar nu iets minder. Het leek wel of ik minder puf had.
Zal allemaal wel tussen mijn oren zitten :)
Wat er nu wel in zit: een beige lederen e-stoel uit een 960. Was even pielen met kabeltjes maar de nog nooit gebruikte kabel voor constante stroom van de trekhaak wordt nu voor een deel gebruikt.
En nu dus wennen aan een iets smallere stoel.
Afhankelijk van het wennen gaat de oude, grijze naar een reparateur om het zitgedeelte aan- en extra te vullen (aan de tunnelkant) of de e-stoel wordt overgespoten. Of ik vind een set in grijs of beige natuurlijk...
Wens eenieder een prachtige dag!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC