Waar ik nou zo van baal !!!!!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 19:10 #1094595 door Mathy van Nisselroy
Waar ik nou zo van baal !!!!! is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Ik schrijf me in voor de sleuteldag in Waddixveen en heb getracht tot 2x keer toe onze regio coordinator te pakken te krijgen via PB . Geen succes en ineens krijg ik bericht van de dealer over de onderdelen die ik wilde bestellen. So far so good. Ik heb een probleem met mijn middenas lager althans dat is de diagnose van de Volvo dealer in Breda. Bonkend geluid (ik dacht zelf eerst aan ophanging maar goed) Een discussie op de e-mail over wat er nu kapot kan zijn en besluit zelf onder de auto te kruipen om te zien wat er nu echt niet in orde is. Volgens mij is noch het lager noch het lagerhuis kapot en ik meld dat direct. Ineens zijn er dingen besteld waar ik niet meer van af kan. Ongehoord en onacceptabel!
Geen goed gevoel erbij en ik ben er ook niet bij de 29e !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 19:19 #1368648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb nog helemaal niks
ik heb nog helemaal niks gehoord of mijn onderdelen al besteld zijn....

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 19:41 #1368651 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic ..
Weer zoéén die niet ff de telefoon oppakt, bel die mensen gewoon op als je iets wil weten of uit wilt leggen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 19:55 #1368652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bonken bij optrekken..
Bonken bij optrekken is 95% het geval van te veel speling in het rubberlagerhuis van het middenaslager. Ik zou er toch maar even naar toe gaan als ik jou was, grote kans dat het probleem wordt verholpen.
Je kunt dit testen door onder de auto te gaan liggen en de aandrijf as op en neer te bewegen. Als dit vrij makkelijk gaat, zeg 1/2 tot 1cm gaat is het rubberhuis aan vervanging toe. Het komt vaak voor en "slijt" na verloop der jaren. Niet het lager, maar het rubber verliest gewoon zijn stijfheid. Als er geen of nauwelijk beweging in is te krijgen met kracht met de handen en arm is het nog in orde. De as moet gewoon strak blijven en niet of nauwelijks bewegen.
Succes,
Robert

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 20:02 #1368653 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic middenaslager
Robert,

Wat je omschrijft heb ik vandaag onderzocht. Geen speling op de as en het lagerhuis vertoond geen scheuren of iets dergelijks. Dus ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Het geluid lijkt op een loszittende hondenrek of iets in de ophanging wat meeklettert. Morgen even verder zoeken....

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 22:19 #1368663 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic motorsteunen
Ik zou de motorsteunen maar eens aan een goede inspectie onderwerpen. Bij de 240 die ik in het verleden heb gehad was vervanging van de achterste motorsteunen de oplossing van dit euvel. Ze waren nl. veel te slap geworden en hielden bij optrekken de motor niet op zijn plek.
Overigens wat betreft de onderdelen een tip: ik heb als ex regio-coördinator nooit voor mensen onderdelen besteld. Dat dient het betreffende lid zelf te doen bij het gastadres. Kunnen er ook niet van dit soort misverstanden ontstaan met alle gevolgen van dien. Maar is geen kritiek aan het adres van Hein. Hij heeft het zeker goed bedoeld maar hij wordt nu ongewild partij in een eventueel misverstand. Vandaar deze opmerking/ advies.

Groeten, Jan.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2012 06:58 #1368679 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Zeker niet Hein
Hein treft geen enkele blaam. Ik ben zelf in gesprek geweest met de garage en normaal gesproken had ik alles wat de heren suggereerden afgenomen (lager, lagerhuis) maar door hun opmerkingen ben ik gaan controleren en kwam tot de conclusie dat het probleem ergens anders moet liggen. Het lager was al besteld volgens de beste man. Nou weet ik dat je een bestelling van 18 euro gewoon diezelfde dag kan annuleren maar goed Het gaat me niet om die 18 euro maar gewoon het idee dat je in discussie bent over een mogelijke oorzaak en wat er dan besteld moet worden, en onderzoek uitwijst dat het ergens anders aan moet liggen je vervolgens dezelfde dag meld dat er even niets besteld moet worden omdat niet duidelijk is wat er aan de hand is en dat er dan toch al iets besteld is, vind ik vreemd. Maar zand erover als dat lager echt met alle geweld geleverd wordt neem ik het wel af hoor! Bedankt voor de tips van de motorsteunen! Ik ga vandaag even een brug zoeken om e.e.a te checken.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2012 11:26 #1368686 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic kruisjes
Wat ook kan is dat een van de kruiskoppelingen "kuren" vertoont.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2012 11:36 #1368688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wijze les
Volgende keer toch maar even duidelijk afspreken, "wacht even met bestellen, ik ga even kijken en kom er op terug."

Wel vervelend allemaal. Een beetje miscommunicatie, een overijverige magazijnman.....
Maar gewoon de 29e gaan Ries, kun je meteen verder spitten.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2012 12:41 #1368689 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic kruisje
Hoe controleer ik dat Gerben? Zit er dan ook speling op?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC