Het leven van een volvo gek.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 10:57 #1093718 door Boris Duijndam (GAST)
Het leven van een volvo gek. is gemaakt door Boris Duijndam (GAST)
Volvo's, ik hou van Volvo's dat weet iedereen. Sinds het behalen  van mijn rijbewijs is mijn leven veranderd. Alles draaide om de  Volvo.. Mijn blauwe volvo 740 blackline uit 89 die ik van mijn  vader mocht gebruiken. Vraag het aan mijn vrienden, de tijden met de 740 automaat waren  de mooiste tijden uit mijn jeugd. Deze vrolijke blauwe vriend  bracht mij overal en ik haalde de gekste dingen met hem uit.  geweldig. Toen kwam het moment dat ze niet meer lekker liep nadat ik een  Tokiodrift  actie had gemaakt die tegen een geparkeerde auto  eindigde. Achteraf gezien was het waarschijnlijk de eind-trap van  de injectoren die stuk was die voor het torenhoge verbruik zorgde.Echter wist ik het niet te vinden en nadat ik met de aanhanger naar  een " volvo expert"  gereden was en die zij " ja dat is een  elektrisch probleem die kan ik niet oplossen" was het doodvonnis  getekend. Mijn vader vond het welletjes en we moesten haar slopen.Ik heb er meer dan een traan om gelaten maar ik heb ik haar glorie  Afscheid van haar kunnen nemen, Die memories neemt niemand mij  meer af.Daarna volgde een 960 3.0 uit 94' die mijn vader voor mij had  gekocht om mijn leed te verzachten. Mede omdat ik het eerste  halfjaar van mijn opleiding in Haarlem opeens in Alkmaar moest  volgen. Ik kon dan tenminste  nog gemotiveerd naar school kon rijden  elke dag. Dat vertelde ze me overigens onlangs dat ze dat toen  gedaan hadden voor me omdat ik best in de put zat. Mijn ouders  zijn er altijd voor mij!Na dat half jaar wou ik graag mijn eigen auto kopen. De 960 mocht  ik gebruiken maar ik mocht geen radio en grote speakers inbouwen.  Ook door mijn gehang op Turbobricks zorgde ervoor dat ik een turbo  wagen wou hebben.Na lang zoeken kwam er op de Volvo 700 vereniging een witte 760  turbo voorbij met alles wat ik wou hebben. Opendak en turbo.. ik  was in de 1e instantie niet weg van wit.. dat zou later nog gaan  veranderen. Ik ben bij de wagen gaan kijken en ik was verliefd.. De jaren na  de aanschaf zou ik veel aan de wagen doen. grotere turbo,  originele volvo bodykit etc etc alles wat ik kon bedenken heb ik  gedaan en het was alles wat ik ooit in een auto wou hebben.Ik was inmiddels in aan het einde van mijn opleiding van het HBO  en ik was aan het spelen met het idee om mijn race licentie te  halen. De inmiddels 1 op 5 lopende turbo werd wat duur en kosten  mij teveel dus ik heb haar in de stalling gezet.Ik heb toen een 360 gekocht om op te bouwen na het behalen van  mijn race licentie. Een volvo 144 op LPG erbij om de kosten te  drukken. Daarna ben ik het overzicht kwijt geraakt, Ik kocht een 360GLS  erbij als reserve auto, verkocht de 144 voor een andere met  opendak, nam de 242 van een vriend van mij over en moest beginnen  aan me 760 turbo op te knappen.Inmiddels afgestudeerd en beginnend aan mijn 1e baan ontmoet ik  mijn huidige vriendin waar ik heel gelukkig mee ben. Zij is een  aupair en om samen te kunnen blijven moeten we gaan samenwonen bij  mijn ouders waar ik een eigen verdieping huur. (alles voor mezelf  en luxe, niets te klagen) en allemaal papieren en IND dingen regelen wat veel geld kost.Ondertussen race auto elke keer klaarmaken voor de race, alle 4  andere auto's sleutelen en steeds voor de APK klaar maken. Een  aantal maanden geleden kwam ik erachter.. Ik heb hier de tijd niet  meer voor. Ik ben altijd moe en nergens tijd voor.Waar het precies verkeerd is gegaan weet ik niet maar ik weer  alleen dat als ik zo doorga het wel verkeerd kan aflopen. De 360GLS en de 144 staan te koop inmiddels , rij dagelijks in een  ford scorpio die ik van me oom heb overgenomen (al het onderhoud  aan gedaan altijd) en probeer te priotiseren waar ik mijn focus op  moet leggen. Racen is leuk maar kost veel tijd en nog veel meer  geld. het 242 project is enorm interessant een 242 turbo op LPG wat  mijn vervanger voor de 144 zou worden. Daarnaast heb ik mijn  geliefde Volvo 760 al jaren stil staan.. inmiddels gestript tot  het bot bijna klaar voor het lassen en spuiten en weer opbouwen.Waarom ik dit allemaal schrijf en met jullie wil delen, geen idee.  Wellicht omdat het hier allemaal is begonnen, De volvo gekte..

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 11:04 #1363751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het leven is te kort om alles proberen te doen. Wat je terugkijkend (als je oud bent) niet wilt is dat je van alles half hebt gedaan, altijd gehaast en zonder dat je er (veel) plezier aan hebt beleefd. Bij een nieuwe fase in je leven hoort het afsluiten van bepaalde dingen (voor jou missschien de racerij) maar ook het beginnen met andere leuke dingen (die je bijv. samen met je vriendin kunt doen). Lastig kiezen, als je een aantal projecten tegelijk hebt lopen. Laat de projecten gaan die je later het gemakkelijkst weer op zou kunnen starten. Als je een bijzondere uitvoering hebt, of speciale onderdelen ofzo, dan is de kans groot dat je daar later heel moeilijk/niet meer aan kan komen en daar later het meeste spijt van krijgt. Denk goed na, maak een keuze en houd je er dan aan :)

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 17:20 #1363782 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Gek?
Nee hoor niet gek, we herkennen dat allemaal  uit je postings (niet alleen deze) dat je wellicht zoals Henk suggereerd te veel dingen tegelijk aanpakt...  Misschien om wat meer tijd over te houden voor het meisje en bijbehorende dingen, je keuzes beperken tot wat meer elementaire zaken zoals bv het op de weg houden van een type auto bv die mooie 760 weer helemaal rijklaar maken en dan haar op de weg houden voor een lange periode door liefde en onderhoud. Maar ik geef toe dat ik zelf (ben maar een paar jaar ouder hoor) nog wel eens de fout in ga door met 3 auto's tegelijk bezig te zijn en mijn vrouw (33 jaar mee getrouwd) vraagt in welke auto nu wat vervangen is en ik schoorvoetend moest bekennen dat ik idd niet meer weet wat ik nu precies aan welke auto heb gedaan. Sindsdien hou ik lijstjes bij per auto in een spreadsheet. Sterkte en hou ons op de hoogte!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 20:03 #1363796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kies
voor die zaken die belangrijk zijn. Gezondheid en geluk zijn voor de meesten belangrijker dan een stelletje volvo's.
Of, zoals mijn vader dat zei: "Je bent nu een grote jongen, tijd om volwassen te worden!"En dan blijkt er altijd nog ruimte te zijn voor die puber in je ;O

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 22:12 #1363810 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic herkenning...
Idd, in veel dingen herken ik mezelf hier ook wel ik. Maar mijn stelling is altijd wel, als je ergens aan begint, maak het dan ook af. Zo heb ik ook ooit al mijn MB `s verkocht om mijn vliegbrevet te kunnen gaan halen. Naast mijn baan "even" in de avonduren de theorie gedaan. Op verlofdagen de praktijklessen. Veel één-motorig gevlogen, totdat ik letterlijk thuis een keer uit de dakgoot viel, met verbrijzelde enkels tot gevolg. Einde vliegerij. Ben toch maar weer overgestapt op 4 klassieke wielen op de grond, deze keer de 7/9 bakstenen van onze "rollers". En nooit ergens spijt over gehad! Achterom kijken heeft immers geen zin. En jou kennende van de Nordi sleuteldagen, ben ik de mening toegedaan dat het met Boris allemaal goed komt. (en wees zuinig op je vriendin... )
Zoals JP ook al memoreert, probeer het allemaal gezond te houden, zowel letterlijk als figuurlijk ! 

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 13:53 #1364038 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Bedankt voor de reacties,
Bedankt voor de reacties, het was overigens niet wanhopig bedoeld. Het was meer gewoon verhaal vertellend hoe het in het leven kan lopen. Ik ben erg gelukkig het is meer dat ik niet alles meer kan doen dat ik tijdens me studie's deed.Dat is een onderdeel van ouder worden, keuzes maken klopt. Begin met het wagenpark kleiner maken en me duidelijk focussen op op 1 maximaal 2 projecten. Overigens voor de mensen die dachten dat de race 360 voor een prikkie weg ging, Sorry die blijft gewoon natuurlijk! De reservewagen gaat eruit. Ik blijf voorlopig lekker racen en mooei verhalen en foto's posten voor iedereen.

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC