Carlodag geslaagd wat mij betreft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 23:45 #1356125
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gemengde gevoelens...
Uiteraard is de sleuteldag weer prima bevallen en heb ik ook daadwerkelijk kunnen sleutelen. Een "nieuwe" startmotor gemonteerd, want tikkietik op de startmotor is ook maar een beperkt houdbare methode. Starten, lopen. Verder het gasklephuis schoongemaakt en opnieuw af laten stellen en de CIS-klep losgehad.Echter een dag later op weg naar mijn oma en op slechts enkele kilometers er vandaan (had al een 25 a 30 km achter de rug) valt de motor terug in toeren, terugschakelen en met het gas geven biedt geen soelaas. Gelukkig nog net een parkeerhaventje kunnen bereiken. Na een aantal keren proberen te starten nog niks. Nog maar een paar keer en toen wilde hij wel lopen. Daar aangekomen de motor op de parkeerplaats nog even laten lopen en en wat gasgegeven met de hand. Niks aan het handje. Vervolgens later op de avond wil ik weer naar huis rijden en de auto start meteen. Echter slaat de motor na nog geen kilometer weer af. Opnieuw starten kan maar daar houd ook alles mee op. Hij start, loopt zijn strartsequence af en slaat af. Daartussen reageert het gas prima. Maar een paar seconden na het starten slaat hij weer af. Auto maar weer naar mijn oma gesleept en ander vervoer geregeld.
Iemand enig idee wat de boosdoener kan zijn ?
- te weinig/veel lucht/brandstof
Iemand enig idee wat de boosdoener kan zijn ?
- te weinig/veel lucht/brandstof
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2012 00:02 #1356127
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nou..
Een alarm of startonderbreker?
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2012 00:09 #1356128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alarm/startonderbreker
Die rotzooi heeft er wel ingezeten en heeft eerder voor gedonder gezorgd. Zodoende toen er uit laten halen. Maar dus tot twee keer toe zomaar afslaan onder het rijden. Echter zou het wel iets in de elektronica staan. Een vriend van me reed achter mij aan en stond zodoende ook achter mij geparkeerd toen ie de laatste keer afsloeg ( zodoende was een sleper en vervangend vervoer zoeken niet zo'n probleem. Maar tijdens de startpogingen, zag hij een pluim rook uit de uitlaat komen en de achterlichten "flipten" om het maar even in zijn woorden te zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2012 00:46 #1356130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Brandstofpomp relais is dan denkmik de grootste boosdoener, in de meeste gevallen is deze wit en altijd rechthoekig van vorm in jou geval.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2012 01:43 #1356131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik vermoed van niet
Ik vermoed van niet. Ik heb er vorig jaar een nieuwe ingezet ( of is het alweer twee jaar terug... ) en de ouwe gerepareerd. Deze gaf ook nul op request. Ik vermoed stiekem toch ergens oude en krakkemikkige bedrading. Van de week mijn oma maar weer met een bezoekje vereren en toch wat dingetjes proberen. Goede koffie en een koekje erbij heb ik dan in ieder geval
Vandaag in alle haast ( het was donker en het regende ) wellicht een aantal dingen niet gecheckt of over het hoofd gezien die wellicht de boosdoener zouden kunnen zijn.
Maar ik zal het geneuzel hierover in een ander <a href="/node/43988" target="_blank">draadje</a> vervolgen om de positieve sfeer die er gisteren hing niet te veel in de vergetelheid te doen raken.

Maar ik zal het geneuzel hierover in een ander <a href="/node/43988" target="_blank">draadje</a> vervolgen om de positieve sfeer die er gisteren hing niet te veel in de vergetelheid te doen raken.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2012 20:16 #1356057
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Voor mij was de dag ook
Voor mij was de dag ook bijzonder geslaagd!
PnP schakelaar vervangen (30 minuten werk, maar door verkeerd afstellen van mijn kant toch wat langer...), automaat geflushed en de grote beurt gedeeltelijk kunnen uitvoeren.
Ik heb veel hulp gehad van de monteur (Hans/Henk?) en van 2 medeclubldeden. Helaas heb ik niet meer de kans gehad ze te bedanken, na mijn proefritje waren ze niet meer aanwezig. Ik ben vreselijk slecht in namen, maar ze weten vast wie ik bedoel: Een mede 960 eigenaar en een voor een sleuteldag veel te net geklede sleutelaar. (zie foto:
fotos.volvo700vereniging.nl/gallery/2012...Schmidt/IMG_7259.JPG
Bij deze: BEDANKT!
Mijn automaatje schakelt weer zoals het hoort. Boterzacht en door alle 4 de verzetten.
PnP schakelaar vervangen (30 minuten werk, maar door verkeerd afstellen van mijn kant toch wat langer...), automaat geflushed en de grote beurt gedeeltelijk kunnen uitvoeren.
Ik heb veel hulp gehad van de monteur (Hans/Henk?) en van 2 medeclubldeden. Helaas heb ik niet meer de kans gehad ze te bedanken, na mijn proefritje waren ze niet meer aanwezig. Ik ben vreselijk slecht in namen, maar ze weten vast wie ik bedoel: Een mede 960 eigenaar en een voor een sleuteldag veel te net geklede sleutelaar. (zie foto:

fotos.volvo700vereniging.nl/gallery/2012...Schmidt/IMG_7259.JPG
Bij deze: BEDANKT!
Mijn automaatje schakelt weer zoals het hoort. Boterzacht en door alle 4 de verzetten.
Moderators: Jerry Stam