745, B230A + caravan + Pyreneën--> goede combinatie??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 10:33 #1090903
door V700 register
745, B230A + caravan + Pyreneën--> goede combinatie?? is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,
Aangezien het weer in NL weer eens K... is begint het zomervakantie virus al weer de kop op te steken.
Dit jaar in ieder geval richting de zon. als het een beetje meezit de Provence, Ardeche of richting de Pyreneën.Met vouwwagen (750kg) of caravan (±1250 - 1500kg).
De grote vraag in deze: is achter een volvo 740 estate MJ '86 met B230A motor op lpg een caravan te hangen van pak 'm beet een kilootje of 1400?Wat zal het verbruik gaan doen? Nu rond de 1:6,8.
Natuurlijk gaat het allemaal wat langzamer, dat doet elke auto met 1400 kg erachter.Of zeggen jullie --> NIET DOEN! hoe het bij de vouwwagen.
Moeders de vrouw wil nl. graag een caravan om de nachten door te brengen. Is nl. warmer met de kleine kinderen en makkelijker onderweg.Vouwwagen hebben we voor het grijpen.
Graag jullie advies
Groet Ruben
Aangezien het weer in NL weer eens K... is begint het zomervakantie virus al weer de kop op te steken.
Dit jaar in ieder geval richting de zon. als het een beetje meezit de Provence, Ardeche of richting de Pyreneën.Met vouwwagen (750kg) of caravan (±1250 - 1500kg).
De grote vraag in deze: is achter een volvo 740 estate MJ '86 met B230A motor op lpg een caravan te hangen van pak 'm beet een kilootje of 1400?Wat zal het verbruik gaan doen? Nu rond de 1:6,8.
Natuurlijk gaat het allemaal wat langzamer, dat doet elke auto met 1400 kg erachter.Of zeggen jullie --> NIET DOEN! hoe het bij de vouwwagen.
Moeders de vrouw wil nl. graag een caravan om de nachten door te brengen. Is nl. warmer met de kleine kinderen en makkelijker onderweg.Vouwwagen hebben we voor het grijpen.
Graag jullie advies
Groet Ruben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 10:58 #1343589
door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic goedemorgen Ruben
Angst is
goedemorgen Ruben
Angst is een slechte raadgever en geen reclame voor ons onverwoestbare merk.
Je gaat met de caravan ,want er zijn duizenden mensen die ook alles ondernemen.
Laatst op de T.V nog een hele club naar Marokko.
Persoonlijk zou ik wel zorgen dat hij ook op benzine goed loopt dan kan je nog switsen.
Het gebruik op L.P.G. is veel maar kan misschien niet beter.
Heb vertrouwen in jezelf en volg je vrouw dan komt het gewoon goed.
Gr: W. Slijkerman volvo 740 sedan B230K 1986
Angst is een slechte raadgever en geen reclame voor ons onverwoestbare merk.
Je gaat met de caravan ,want er zijn duizenden mensen die ook alles ondernemen.
Laatst op de T.V nog een hele club naar Marokko.
Persoonlijk zou ik wel zorgen dat hij ook op benzine goed loopt dan kan je nog switsen.
Het gebruik op L.P.G. is veel maar kan misschien niet beter.
Heb vertrouwen in jezelf en volg je vrouw dan komt het gewoon goed.
Gr: W. Slijkerman volvo 740 sedan B230K 1986
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 11:31 #1343593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Caravan
Helemaal mee eens.
Niet te hard gaan scheuren.Verder is het met gas altijd dat het eerst op benzine 100% goed moet zijn voordat je op gas gaat rijden.
Ga er maar van uit dat hij met caravan of vouwwagen bijna 20 procent onzuiniger rijdt. Maar dat is met bijna elke auto het geval.
Niet te hard gaan scheuren.Verder is het met gas altijd dat het eerst op benzine 100% goed moet zijn voordat je op gas gaat rijden.
Ga er maar van uit dat hij met caravan of vouwwagen bijna 20 procent onzuiniger rijdt. Maar dat is met bijna elke auto het geval.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 11:39 #1343594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toeren
Misschien wel de belangrijkste raad: hou 'm goed op toeren in de bergen. In een te hoge versnelling met té veel gas bergop rijden is vragen om (koelings-) of andere problemen. Die toeren gebruik je bergafwaarts natuurlijk ook om op de motor te remmen en daarmee je remmen te ontlasten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 12:00 #1343597
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoogte
Ik weet niet hoe hoog je wilt gaan, maar vergeet niet dat op grote hoogte, zeg boven 1 km, de motor ook steeds minder vermogen houdt. Een B230A heeft hoeveel pk? 110 ofzo? Ik merkte in Zwitserland en Italië met mijn auto - los een auto, één persoon erin met bagage voor een week - op sommige plekken al flink wat vermogens verlies door hoogte. En dan heb ik nog een turbo.
Ik kan je garanderen dat het kruipen wordt in de bergen. Vind je dat prima: gaan. Denk je je er aan te irriteren: vouwwagen pakken. 80 km/h op de snelwegen en autowegen moet je gewoon prima redden.
Ik kan je garanderen dat het kruipen wordt in de bergen. Vind je dat prima: gaan. Denk je je er aan te irriteren: vouwwagen pakken. 80 km/h op de snelwegen en autowegen moet je gewoon prima redden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 12:11 #1343603
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230A
B230A heeft nieuw, op benzine en op zeeniveau, 112 pk volgens de motorentabel. Denk dat er op LPG en ingereden iets van 90-95pk van overblijft ? T lijkt mij niet overhouden, in de bergen en met 1400kg erachter. Maar ik heb zelf eigenlijk geen berg-ervaring....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 14:48 #1343625
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zie site http://www.caravantrekker.nl/
Staan echter niet de oudere auto's op maar klopt aardig de berekeningen, zie deze <a href="
www.caravantrekker.nl/
">site.
Hier kan je zelf ook variabelen invullen.
Hier kan je zelf ook variabelen invullen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 15:25 #1343632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neee....
Want Achter een Volvo hoort een boottrailer. En vooruit een Paardentrailer.
Maar als jij een rijdende chicane wil zijn, doe mij een plezier en rij niet over de A50, de A59 of de A2 naar het zuiden.
Dan hebben wij geen last van het feit dat je vooraan in de file rijdt.
Maar als jij een rijdende chicane wil zijn, doe mij een plezier en rij niet over de A50, de A59 of de A2 naar het zuiden.
Dan hebben wij geen last van het feit dat je vooraan in de file rijdt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 18:36 #1343657
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de koeling en het
Als de koeling en het benzinesysteem goed is gewoon op toeren houden en trappen. Koeling is overbemeten dus daar zal je normaal gezien geen problemen mee krijgen.
Vervang preventief de radiator en gammele koelslangen.
Ben zelf eens met een B200F met autoambulance en golf erop onderweg geweest vanuit Duitsland, af en toe volgas in 3 de berg op maar nooit te heet gelopen.
Groet Paul
Vervang preventief de radiator en gammele koelslangen.
Ben zelf eens met een B200F met autoambulance en golf erop onderweg geweest vanuit Duitsland, af en toe volgas in 3 de berg op maar nooit te heet gelopen.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 20:38 #1343684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1400 kg makkie
ik heb achter mijn 230 A een auto ambulance gehad met een 92er 740 er op en die trekt dat (lpg) met gemak.
enigste was het zweven van de ambulance bij hogere snelheden (boven de 80-90)
en heb met mijn gle een vol bepakte alpentour gemaakt (vouwwagen van 3 meter plus met 600 liter bagagebox en 2 gasflessen en dan ect ect) en 4 % hellingen waar ze zonder iets er achter met 90 omhoog kropen reed ik in zijn drive met 120-130 omhoog.
gle heeft wel een 30 pk meer maar toch !
alleen het afdalen was ik blij een afgeremde vouwwagen te hebben .
het duwen was erger dan het het trekken !
succes er mee en niet zeuren maar gaan :}
er rijden iedere dag mensen langzaam voor wat voor reden ook wel join em :}
groet en hopelijk veel zon
groet will
enigste was het zweven van de ambulance bij hogere snelheden (boven de 80-90)
en heb met mijn gle een vol bepakte alpentour gemaakt (vouwwagen van 3 meter plus met 600 liter bagagebox en 2 gasflessen en dan ect ect) en 4 % hellingen waar ze zonder iets er achter met 90 omhoog kropen reed ik in zijn drive met 120-130 omhoog.
gle heeft wel een 30 pk meer maar toch !
alleen het afdalen was ik blij een afgeremde vouwwagen te hebben .
het duwen was erger dan het het trekken !
succes er mee en niet zeuren maar gaan :}
er rijden iedere dag mensen langzaam voor wat voor reden ook wel join em :}
groet en hopelijk veel zon
groet will
Moderators: Jerry Stam