Nieuwe, nou ja, andere auto
- V700 register
- Nieuw lid
-


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geweldig om te lezen.
Ook superfijn om te lezen dat het je wat beter gaat in deze slechte tijden, en dat het kan!!
Nu van de zomer die mooie velgen die in Roosendaal liggen erom, en de zomer kan ook niet meer kapot!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Waarom kan dat bij een vrachtwagen wel, personen wagen niet?
Vandaag nog twee vrachtwagens gepareerd, 1e 2,4 miljoen Km, 2e 1,3 miljoen Km's.
NB allebei laadproblemen. (het wordt kouder)
Het stuur en de pook worden wat kaal, maar alles functioneerd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Daarom gaat hier de scheepsdiesel ook van de weg, want zelfs met roest is het de moeite waard. Ff dorpel erin lassen, moet toch een keer gebeuren en hier kan ik mooi oefenen voor het werk dat ik aan een Celica ook te doen heb. (en als de 75l tank er onder zit kan ik 4x per tank op en neer naar het werk ipv maar 3x)struis schreef : Zolang die niet weggerot is blijft het de moeite waard om onderhoud/reparaties te plegen, dan blijft tie op de weg.
Waarom kan dat bij een vrachtwagen wel, personen wagen niet?
Doel bij mijn bak is nu minimaal 1x klokkie rond, maar die laatste 3 ton gaat ie niet redden zonder verse dorpel. (en blok zonder uitgestelde kleppen)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vrachtwagenmotors maken natuurlijk weinig toeren en zijn groter. Verder rot een truck niet, omdat er gewoon geen sprake is van een bodem, zoals je die bij een auto hebt, Een dik chassis roest niet zomaar door. Ik denk dat het ook scheelt, omdat je met een truck hoger boven de weg zit en dus minder last hebt van pekel en andere rotzooi.struis schreef :
Waarom kan dat bij een vrachtwagen wel, personen wagen niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de hart maat neemt van een band en vanaf die hoogte 30 cm bij opteld heb je het chassies, er zijn uitzonderingen, kranen, zandwagens, duitse wagens(sommige kun je recht op onder door lopen zo hoog dat ze zijn) dus zo gek veel hoger licht dat niet en hou er rekening mee die banden zijn breed(vaak versleten) dus daar komt veel op spattend water vanaf,
90% van de vrachtauto's worden beter onderhouden, wagens worden niet afgetrapt door met koude olie al 130/140 te gaan rijden op een snelweg, met een vrachtauto ga je niet op zaterdag 3 km rijden om de groote boodschappen te halen, dat doet men met een auto wel allemaal, voor mijn motor (D24T uit 1985) word aanbevolen dat ik om de 7500km olie moet wisselen, en als je je daar aan houd dan gaat zo'n blok heel lang mee, doe je dit niet en je trapt hem met koude motor lekker in de toeren kan ik hem met 1 jaar afschrijven,
Oudere scheeps motoren (niet die moderne snelloop motoren zoals catterpillar) die gaan lang mee omdat ze eerst even warm worden gedraait voordat 1,5 milioen kilo aan vracht gaan verplaatsen en daar word ook op tijd onderhoud aan de motor gepleegd.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Was het niet met alle D24 varianten bij 5.000 km verse olie en 10.000 km olie en filter? Ik doe bij de D24T uit '90 nu alleen het laatste, maar ook omdat ik vanaf +- 4.500 km eens in de zoveel tijd de rest van de voor de wissel aangeschafte 10l aan olie erbij mag mikken. Met 7 ton, uitgestelde klep sinds 580.000 km en flink olie zweten gaat ie er wel binnenkort uit. (heeft ruim een ton extra gedraaid, terwijl 'm max 30k gegeven werd, alleen door rustig rijden) Ik heb 2 blokken met minder werk op voorraad, waaronder een D24Tic (oid, die met hydrolische kleppen) dus daar gaat er een van in. (kan deze opgelapt worden)TGTF schreef : voor mijn motor (D24T uit 1985) word aanbevolen dat ik om de 7500km olie moet wisselen, en als je je daar aan houd dan gaat zo'n blok heel lang mee
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.