Nieuwe, nou ja, andere auto

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 17:47 #1090438 door V700 register
Nieuwe, nou ja, andere auto is gemaakt door V700 register
<p style="margin: 0.0px 0.0px 13.0px 0.0px; font: 13.0px Verdana;">Tja, het zat er aan te komen na 16 jaar en meer dan 860.000 kilometer. De laatste tijd was de stuur accuratesse belabberd, zeg maar 2 promille of zo :) De schokbrekers had Timen er een jaar of twee geleden al onder gezet en al wat anders vervangen maar toen was al duidelijk dat "de hele boel" vervangen moest worden. Los van Timens kennis en kunde wees ook het slijtage patroon van de banden op een serieus probleem. Kortom, tijd voor aktie. <p style="margin: 0.0px 0.0px 13.0px 0.0px; font: 13.0px Verdana;">Dit keer weer even naar de "buurman" in Bunde. Henk had gehoopt nog wat originele onderdelen (zoals de truffels, oh nee champignons, verbindingsrubber, stabilisators, noem maar op) te kunnen hergebruiken maar niet dus. Ook de veerpoten waren voorbij de houdbaarheidsdatum dus ook die zijn nieuw) Wat hij precies veranderd heeft weet ik niet maar samen met 4 nieuwe conti TS830 winterbanden en uitlijnen (beiden zoals altijd bij Kalk in Westerlee) lopen de kosten al gauw richting vier cijfers. <p style="margin: 0.0px 0.0px 13.0px 0.0px; font: 13.0px Verdana;">Er zijn tijden geweest dat dat einde van de pret zou betekenen maar nu kan het gelukkig. En was het ook wel noodzakelijk: want o, wat een verschil maakt het in het rijden. Gewoon zonder klamme handjes de afrit af en ook gewoon rechtdoor rijden is wel; weer eens fijn. <p style="margin: 0.0px 0.0px 13.0px 0.0px; font: 13.0px Verdana;">Vanmorgen bij Timen een andere uitlaat gemonteerd en, omdat hij er een had liggen, het MBC. Gaat tot .5, dus niet te gek veel er bij maar net genoeg om die bite terug te krijgen. Ik heb nu eenmaal geen zin (ander woord voor budget) in een automaat revisie of overbouwen. Alleen die 20 liter olie al :) <p style="margin: 0.0px 0.0px 13.0px 0.0px; font: 13.0px Verdana;">En die 3 veranderingen samen maken het opeens een andere auto. Nu nog het plaatwerk herstellen, een nieuwe stoel en cruise control en whoppa, op naar het miljoen!<div></div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 17:59 #1340316 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Klasse!
Dat is in één woord: KLASSE ! Meer kan ik er even niet van maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 18:11 #1340317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en zo...
hoort dat.
Geweldig om te lezen.
Ook superfijn om te lezen dat het je wat beter gaat in deze slechte tijden, en dat het kan!!
Nu van de zomer die mooie velgen die in Roosendaal liggen erom, en de zomer kan ook niet meer kapot!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 18:40 #1340320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Velgen
Ja, als alles gaat zoals ik hoop dan staat-ie in April al weer op nieuwe rubbersloffen. De bedoeling is natuurlijk wel dat-ie op 31-3-2014 er nieuwer en mooier uitzag dan op 31-3-2000. En met een hele lage kilometerstand ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2011 20:52 #1340433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wist dat een 7 niet bang
Ik wist dat een 7 niet bang is voor een paar keer de wereld rond; maar bijna 9 ton is toch wel erg veel zeg! Petje af!!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2011 01:02 #1340449 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Roest
Zolang die niet weggerot is blijft het de moeite waard om onderhoud/reparaties te plegen, dan blijft tie op de weg.
Waarom kan dat bij een vrachtwagen wel, personen wagen niet?
Vandaag nog twee vrachtwagens gepareerd, 1e 2,4 miljoen Km, 2e 1,3 miljoen Km's.
NB allebei laadproblemen. (het wordt kouder)
Het stuur en de pook worden wat kaal, maar alles functioneerd!

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2011 07:02 #1340456 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Mijn idee...

struis schreef : Zolang die niet weggerot is blijft het de moeite waard om onderhoud/reparaties te plegen, dan blijft tie op de weg.

Daarom gaat hier de scheepsdiesel ook van de weg, want zelfs met roest is het de moeite waard. Ff dorpel erin lassen, moet toch een keer gebeuren en hier kan ik mooi oefenen voor het werk dat ik aan een Celica ook te doen heb. (en als de 75l tank er onder zit kan ik 4x per tank op en neer naar het werk ipv maar 3x)
Doel bij mijn bak is nu minimaal 1x klokkie rond, maar die laatste 3 ton gaat ie niet redden zonder verse dorpel. (en blok zonder uitgestelde kleppen)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2011 21:19 #1340546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom

struis schreef :  

Vrachtwagenmotors maken natuurlijk weinig toeren en zijn groter. Verder rot een truck niet, omdat er gewoon geen sprake is van een bodem, zoals je die bij een auto hebt, Een dik chassis roest niet zomaar door. Ik denk dat het ook scheelt, omdat je met een truck hoger boven de weg zit en dus minder last hebt van pekel en andere rotzooi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2011 21:56 #1340548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uhm
Roest niet?, ik zou zeggen ga eens goed kijken bij vrachtwagen's ik denk dat je je helemaal het ....... schrikt, zie ze nu dagelijks voorbij komen met momenteel de oudste truck van 2004 en die zijn we aan het oplappen zodat hij nog een jaartje huisvuil kan ophalen, en dan hebben we het over 7 jaar, bijna geen buiten wegen, is het echt glad rijd hij niet, maar roesten kunnen ze zeker hoor en soms dus harder dan een personen auto.
Als je de hart maat neemt van een band en vanaf die hoogte 30 cm bij opteld heb je het chassies, er zijn uitzonderingen, kranen, zandwagens, duitse wagens(sommige kun je recht op onder door lopen zo hoog dat ze zijn) dus zo gek veel hoger licht dat niet en hou er rekening mee die banden zijn breed(vaak versleten) dus daar komt veel op spattend water vanaf,
90% van de vrachtauto's worden beter onderhouden, wagens worden niet afgetrapt door met koude olie al 130/140 te gaan rijden op een snelweg, met een vrachtauto ga je niet op zaterdag 3 km rijden om de groote boodschappen te halen, dat doet men met een auto wel allemaal, voor mijn motor (D24T uit 1985) word aanbevolen dat ik om de 7500km olie moet wisselen, en als je je daar aan houd dan gaat zo'n blok heel lang mee, doe je dit niet en je trapt hem met koude motor lekker in de toeren kan ik hem met 1 jaar afschrijven,

Oudere scheeps motoren (niet die moderne snelloop motoren zoals catterpillar) die gaan lang mee omdat ze eerst even warm worden gedraait voordat 1,5 milioen kilo aan vracht gaan verplaatsen en daar word ook op tijd onderhoud aan de motor gepleegd.

Tom.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2011 07:37 #1340564 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Rustig rijden helpt

TGTF schreef : voor mijn motor (D24T uit 1985) word aanbevolen dat ik om de 7500km olie moet wisselen, en als je je daar aan houd dan gaat zo'n blok heel lang mee

Was het niet met alle D24 varianten bij 5.000 km verse olie en 10.000 km olie en filter? Ik doe bij de D24T uit '90 nu alleen het laatste, maar ook omdat ik vanaf +- 4.500 km eens in de zoveel tijd de rest van de voor de wissel aangeschafte 10l aan olie erbij mag mikken. Met 7 ton, uitgestelde klep sinds 580.000 km en flink olie zweten gaat ie er wel binnenkort uit. (heeft ruim een ton extra gedraaid, terwijl 'm max 30k gegeven werd, alleen door rustig rijden) Ik heb 2 blokken met minder werk op voorraad, waaronder een D24Tic (oid, die met hydrolische kleppen) dus daar gaat er een van in. (kan deze opgelapt worden)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC